Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-17 02:47

Smooth från Installern:

Ursprungligen av Gambon:

Temanamn? Snälla, Temanamn

Kommer inte helt ihåg. Jag ska kolla när jag kommer hem
Det finns på macthemes om du rotar runt lite.

Ursprungligen av sinome:

min iPhone just nu

Häftigt tema sinome !
Vad heter detta temat då? och vad är det för "tabbar" uppe i högra hörnet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-27 00:03
Ursprungligen av Arcticwolf:

Häftigt tema sinome !
Vad heter detta temat då? och vad är det för "tabbar" uppe i högra hörnet?

temat jag har är omgjort lite, men ändå bara annorlunda bakgrund kan man säga.
"tabbarna" är inget utan bara finns där från bakgrunden.
temat är från Deviant Art http://imrik.deviantart.com/art/AMANA-IP-78036535 och heter AMANA IP som är del av en stor design från 4impressions.
värda att hålla koll på.

tycker även att nybörjar borde ta hem temat då där följer med en riktigt bra READ ME som förklarar det ganska bra för nybörjare.

Ursprungligen av sinome:

temat jag har är omgjort lite, men ändå bara annorlunda bakgrund kan man säga.
"tabbarna" är inget utan bara finns där från bakgrunden.
temat är från Deviant Art http://imrik.deviantart.com/art/AMANA-IP-78036535 och heter AMANA IP som är del av en stor design från 4impressions.
värda att hålla koll på.

tycker även att nybörjar borde ta hem temat då där följer med en riktigt bra READ ME som förklarar det ganska bra för nybörjare.

tackar så mycket, ser riktigt bra ut! enda knixet var att pussla ihop det med ikonerna, iom att jag har 3 rader och man inte gärna vill ha 2 ikoner som ser ungefär likadana ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 14:29

:)

Ursprungligen av danbrynefall:

tackar så mycket, ser riktigt bra ut! enda knixet var att pussla ihop det med ikonerna, iom att jag har 3 rader och man inte gärna vill ha 2 ikoner som ser ungefär likadana ut.

Skulle inte du kunna vara så rar och lägga upp en zip med dina omdöpta ikoner O:-)
Och på så sätt glädja oss andra!
Jag får för övrigt inte temat att visas i SMBPrefs, har lagt in det på samma sätt som de andra temanen är inlagda. Är det något som ska ligga i icons förutom själva iconerna?

Ett hel-kit hade uppskattats!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-27 15:00

@pangbom
har du testat att starta om din iPhone ? ibland behövs det. annars tycker jag att guiden va riktigt lätt och följa, och att döpa om iconerna är väl inte så farligt ?

det ända so jag hade problem med var att hitta vart min tea mapp låg, då den inte låg där det stog i read me-filen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-28 00:21
Ursprungligen av sinome:

@pangbom
har du testat att starta om din iPhone ? ibland behövs det. annars tycker jag att guiden va riktigt lätt och följa, och att döpa om iconerna är väl inte så farligt ?

det ända so jag hade problem med var att hitta vart min tea mapp låg, då den inte låg där det stog i read me-filen

jajamen jag hade provat att starta om den och allt. jag hittade lösningen i en annan tråd:

"Byt ut root mot mobile"

var det enkla svaret.

Alltså:

"var/mobile/Library/Summerboard/Themes/"

istället för:

"var/root/Library/Summerboard/Themes/"

i 1.1.3 dvs.

tack ändå!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-28 19:11
Ursprungligen av pangbom:

jajamen jag hade provat att starta om den och allt. jag hittade lösningen i en annan tråd:

Så den funkar nu ?.
För det va precis samma problem som jag hade med den guiden att den visade "root" när det som sagt ska vara mobile, iaf på 1.1.3.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-03 14:47
Ursprungligen av sinome:

Så den funkar nu ?.
För det va precis samma problem som jag hade med den guiden att den visade "root" när det som sagt ska vara mobile, iaf på 1.1.3.

japp nu funkar det utmärkt!

Kan inte alla som postar ngn grafik redan i posten ange vad som ALLTID är nästa fråga:

wow, var har du hittat det där / wow, hur gjorde du

i stället för att bara vis bilden....please

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-25 21:32
Ursprungligen av Goflorp:

Kan inte alla som postar ngn grafik redan i posten ange vad som ALLTID är nästa fråga:

wow, var har du hittat det där / wow, hur gjorde du

i stället för att bara vis bilden....please

Instämmer, ange källa när ni lägger in ett shysst tema.

Mitt just nu:

Egentligen så låg "Screenshoot" programet på Installer-ikonen, men eftersom jag inte brukar ha den där egentligen så klistrade jag dit Installer-ikonen, lite fult dock

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-25 11:15
Ursprungligen av sääbää:

Mitt just nu:

Egentligen så låg "Screenshoot" programet på Installer-ikonen, men eftersom jag inte brukar ha den där egentligen så klistrade jag dit Installer-ikonen, lite fult dock

Nån som vet vad detta temat heter?? Tycker det är sjukt snyggt och vill gärna ha det!!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-06-13 20:45
Ursprungligen av Qvarna:

Nån som vet vad detta temat heter?? Tycker det är sjukt snyggt och vill gärna ha det!!

UnL0CkER heter det. Finns i Installer/Themes(Summerboard)

Sjukt snyggt e de

/Quasi

Hur byter man ikoner för webclips?

jag vill passa på att tipsa om ett wallpaper-pack som jag hittade tack vare sinome's länk. tjogvis med sjukt snygga bakgrunder! http://manicho.deviantart.com/art/370-iPhone-iPod-Wallpapers-59902072

tänkte jag skulle visa hur det såg ut efter mitt knåp med ikonerna. funderar på att "förlänga" ikonen som är bakom Kalender för som det är nu syns inte nedre delen av siffrorna speciellt bra mot mörkare bakgrunder.

edit: usch vad blaskigt det ser ut mot för på telefonen

Har roat mig med att plocka ihop lite ikoner som jag gillar för att ersätta de jag inte gillar. Work-in-progress kan man säga och jag tröttnar nog snart... hehe (finns ju kanske viktigare saker att göra). Men så här ser det ut nu. Har inte kunnat bestämma icon på ipod dock. Den ena är ju i analogi med itunes och fin på det viset, men nog är väl högtalaren coolare?

ÅÄÖ

Hur ändrar ni era ikon namn til åäö tex i inställningar och väder. dom är nämligen dom ända jag inte lyckas att byta namn på pga av åäö

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-03-07 21:42

Vart kan man hitta teman till iPhone? Jag hittar bara sidor som NOD32 säger har virus

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-09 13:57
Senast redigerat 2008-03-09 16:57

Tjena alla!
Har ett problem, har letat runt och inte hittat något svar för detta..
Jag har installerat SummerBoard och flyttat filerna med SSH till rätt ställe men SummerBoard hittar ändå inte mina teman?!?
Jag har 1.1.4

/Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 20:20
Ursprungligen av AcidRage:

Tjena alla!
Har ett problem, har letat runt och inte hittat något svar för detta..
Jag har installerat SummerBoard och flyttat filerna med SSH till rätt ställe men SummerBoard hittar ändå inte mina teman?!?
Jag har 1.1.4

/Mvh

Du har alltså flyttat dem till rätt ställe?
/private/var/mobile/Library/SummerBoard/Themes/

Kolla så att du har rätt namn på alla bilderna och med png som filändelse.

ladda ner Smb Themes Fix i installer?
vet inte om de hjälper dig men borde hjälpa till med något

Hej igen,
Kollat så det är där jag lagt det och ja.. och testat att installera SMB Theme fix.. men ser fortfarande inga teman
Testat att döpa om filerna till svenska osv..
Fattar ingenting.. är det problem med detta??

/Mvh

Fick fixat det!
1.1.3/4 Theme fix.. nu syns alla teman igen..
Tack för all hjälp!
/Mvh

Har precis lagt in små ramar runt mina ikoner, och ändrat lite. Så nu ser min iPhone ut såhär:

Synd bara att bilderna man tar med Screenshot blir så suddiga, någon som känner till något bättre program?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-14 14:24

Så här ser min iPhone ut numera...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 15:00
Ursprungligen av woodoo:

Så här ser min iPhone ut numera... :)]

Källa? Ett tema från Installer eller separata filer du har hämtat från olika ställen?

Bevaka tråden