Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Blixt & Dunder

Tog en av mina egna bilder från Flickr.
Passade förbaskat bra.

Thunder Two | Flickr - Photo Sharing!

Varsågod, om ngn vill ha.

Kostar "tack skall du ha"

Ursprungligen av Goflorp:

Tog en av mina egna bilder från Flickr.
Passade förbaskat bra.

Thunder Two | Flickr - Photo Sharing!

Varsågod, om ngn vill ha.

Kostar "tack skall du ha"

Snygg bild!

  • Avstängd
  • 2010-12-18 21:21

Startskärm och Appskärm?

@ Durkslag: Snyggt som bara den, hur fick du till det där med iconerna? JB?

Uppdaterat lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 22:10
Ursprungligen av keptang:

Uppdaterat lite.

Bakgrund i mapparna, Hur? Bara jailbreak eller?

Jailbreak och temat Squares till Winterboard..

Klart mycket trevligare än hur Apple bestämt hur det ska se ut tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-21 19:12

Bara det allra nödvändigaste
Använder lockinfo sedan idag. Tidigare fick jag använda en app för att generera bakgrundsbilder med en kalendermånad i taget. Nu får jag äntligen funktionen att den också visar "idag" märkt i kalendern + veckonummer.

Bytt tema..

Kör ganska enkelt och stilrent. Glasklart HD tema.
Nästa "sida" har jag alla andra appar organiserade i mappar.
Har såklart ändrat WiFi-ikonen lite också.

Glömde såklart säga, det är en iPhone 4

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-25 10:55

Eftersom man uppdaterat till en iPhone 4 så är det ju dags att ta ett tema därefter. Dock svårt att hitta schyssta HD-teman måste jag säga. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 11:20
Ursprungligen av CEk:

Eftersom man uppdaterat till en iPhone 4 så är det ju dags att ta ett tema därefter. Dock svårt att hitta schyssta HD-teman måste jag säga. :/

Även jag testade Elite HD Pro temat men tyckte det gav lite för många features åsså var det ngt med kantigheten som inte föll mig på läppen jag har nu betat av alla HD/Retina-teman av kaliber men bestämde mig för att gå tillbaka till Suave HD (med G.O.C. UISounds)

Lockscreen är Weather Elements Pro v4 animerad (repo: brandon28139.exofire.net/repo) i kombination med LockInfo

Jag rekommenderar verkligen Suave HD med sina vansinnigt skarpa ikoner

Edit, varför kan man inte editera bort Bifogade tumnaglar??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-25 15:12

Märkligt dåligt med HD-teman ute tycker jag, framförallt kostar ju de flesta pengar och även om det är mycket i Cydia som jag tycker är värt att slanta upp för så är inte teman en av dom enligt mig. Väder-infon på din lockscreen var dock riktigt läcker. Får nog börja använda Lockinfo igen. Dock har jag inte hittat nån Facebook-plugin för Lockinfo som fungerar särskilt bra. Du använder ingen sådan?

Edit; hur får du bort den där mörka "hinnan" som jag har över min väderinfo?

Ursprungligen av FreddeB:

Även jag testade Elite HD Pro temat men tyckte det gav lite för många features åsså var det ngt med kantigheten som inte föll mig på läppen jag har nu betat av alla HD/Retina-teman av kaliber men bestämde mig för att gå tillbaka till Suave HD (med G.O.C. UISounds)

Senast redigerat 2010-10-25 15:45
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 15:32
Ursprungligen av CEk:

Märkligt dåligt med HD-teman ute tycker jag, framförallt kostar ju de flesta pengar och även om det är mycket i Cydia som jag tycker är värt att slanta upp för så är inte teman en av dom enligt mig. Väder-infon på din lockscreen var dock riktigt läcker. Får nog börja använda Lockinfo igen. Dock har jag inte hittat nån Facebook-plugin för Lockinfo som fungerar särskilt bra. Du använder ingen sådan?

Ngn FB plugin har jag inte testat, har dock läst att de som funnits tidigare inte fungerat speciellt bra men Lockinfo presenterar FB notifieringar på Lockscreen, ett klick på notisen och FB öppnas direkt från Lockscreen. Det räcker iaf för mig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-25 15:47

Såg du att jag har en märklig mörk "hinna" över väderinfon som du inte har? (sorry för dubbelpostning, såg inte att du svarat efter mig.)

Ursprungligen av FreddeB:

Ngn FB plugin har jag inte testat, har dock läst att de som funnits tidigare inte fungerat speciellt bra men Lockinfo presenterar FB notifieringar på Lockscreen, ett klick på notisen och FB öppnas direkt från Lockscreen. Det räcker iaf för mig.

Ursprungligen av CEk:

Såg du att jag har en märklig mörk "hinna" över väderinfon som du inte har? (sorry för dubbelpostning, såg inte att du svarat efter mig.)

Jag har för mig att det är under LockInfo -> Homescreen -> Opacity
Sätt den till Full Screen.

Tror det är så jag gjorde på min.
Det är någon inställning i LockInfo iallafall (tror det var den ovan..), hade samma sak på min på standardinställningarna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-25 23:12

Tack, det gjorde susen! By the way, är det en Lockinfo-plugin som gör att datumet hamnar i statusraden längst upp eller hur löser man det?

Ursprungligen av keptang:

Jag har för mig att det är under LockInfo -> Homescreen -> Opacity
Sätt den till Full Screen.

Tror det är så jag gjorde på min.
Det är någon inställning i LockInfo iallafall (tror det var den ovan..), hade samma sak på min på standardinställningarna.

Ursprungligen av CEk:

Tack, det gjorde susen! By the way, är det en Lockinfo-plugin som gör att datumet hamnar i statusraden längst upp eller hur löser man det?

Det gör du med Clock Hide från Cydia. Kolla i Inställningar, du har den nog redan installerad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 14:13
Ursprungligen av CEk:

Tack, det gjorde susen! By the way, är det en Lockinfo-plugin som gör att datumet hamnar i statusraden längst upp eller hur löser man det?

Klockan i min statusbar finner du bl.a. i SBSettings, under Options samt naturligtvis via olika add-ons i Winterboard. Enklast är dock via SBSettings som väl alla har installerat...;)

Senast redigerat 2010-10-27 21:31
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-27 21:22

Min Lockinfo-trial gick ut och i ärlighetens namn så kändes det inte så wow att jag ville behålla det. Körde utan med endast väder-tipset du gav och där gjorde sig klockan och datumet bra på sin originalplats. Det är ju fruktansvärt läcker, speciellt med animationerna!

Ursprungligen av FreddeB:

Klockan i min statusbar finner du bl.a. i SBSettings, under Options samt naturligtvis via olika add-ons i Winterboard. Enklast är dock via SBSettings som väl alla har installerat...;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-27 21:29

Visst är den sweet:)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-27 23:12

Mycket. Lite segladdad ibland men väl värt det, alla blir sjukt imponerade. By the way, vet du om den ändrar stad och väder efter GPS:en? Så på måndag t.ex när jag ska till GBG så skiftar den eller är den låst till en vald stad?

Ursprungligen av FreddeB:

Visst är den sweet:)

Ursprungligen av CEk:

Mycket. Lite segladdad ibland men väl värt det, alla blir sjukt imponerade. By the way, vet du om den ändrar stad och väder efter GPS:en? Så på måndag t.ex när jag ska till GBG så skiftar den eller är den låst till en vald stad?

Tyvärr är den låst till den stad man väljer, men det kommer komma i kommande versioner vad jag förstått. Så att den automatiskt använder GPS:n.

Då blir den ännu trevligare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-28 09:30

vad gäller HD-teman så kommer snart i2 (iLlumines efterträdare) från iKon_

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-28 23:06

Oh, Illumine var en stor favorit ända sen min iPhone 3G så den ser jag fram emot. Kommer väl antagligen kosta men kanske får vara värt det då.

Ursprungligen av FreddeB:

vad gäller HD-teman så kommer snart i2 (iLlumines efterträdare) från iKon_

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 13:20

För er lite 'tyngre' användare... Heavy Metal HD

Video för att visa härligheten

24h-klocka, celsius, ställa in vädret och sekundvisare samt layout ställs enkelt in via settings.xml

Weather Elements har uppdaterats med lite trevliga saker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 14:17

Trefvligt, tack

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-02 22:15

Tyvärr fungerar det inte tillsammans med lockinfo. Men enligt rykten så är en fix på gång. Mycket snyggt iallafall.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-11-13 22:20

Nån annan som har problem med Weather Elements för tillfället? Får inte nån information alls, står bara "retrieving weather" och så händer inget. Finns inga updates heller ute nu. Får ett felmeddelande när jag startar Cydia angående repon som den ligger på, så antar att det är därför den inte fungerar?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-14 01:23

Hade samma problem, avinstallera den, starta om telefonen och gå in i Cydia igen och leta upp den, fast jag tror inte den ligger på den repon längre. Men sök upp den iallafall och installera om den.

Bevaka tråden