Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-01 16:14
Ursprungligen av CEk:

Du jailbreakar luren, då får du tillgång till Cydia. Där laddar du ner programmet "Winterboard" (för att ändra/sköta teman) och du hittar även "Glasklart"-temat därinne, bara att söka på det och installera det!

Yes! Nu förstår jag. Gracias!

Här är min grymt snygga

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-04-05 20:34
Ursprungligen av Emilio95:

Här är min grymt snygga

Riktigt snyggt tema! Men du, jag kör inte jailbreak på min iPhone, så kan du langa bara den orange/ svarta bakgrunden?
Peace

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2009-04-11 13:13

Jag gillar att ha de ganska städat på min springboard, så detta blev resultatet då jag satte mig ner och "lulla" lite (bakgrunden byts var 12:e sekund med fade out/in effekt)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-04-14 16:44
Ursprungligen av tibbar:

Jag gillar att ha de ganska städat på min springboard, så detta blev resultatet då jag satte mig ner och "lulla" lite (bakgrunden byts var 12:e sekund med fade out/in effekt)

SNYGGT!
Tre frågor till dig..

1) Hur fick du categories-mapparna i en kolumn till höger? Mina lägger sig som på en rad längst upp.

2) Hur fick du ikonerna där nere i de färgerna? Mina är som "Glasklart"-temat, dvs grå och tråkiga.

3) Vart fick du den andra bakgrundsbilden ifrån? Fan va snygg!

/M

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2009-04-14 21:41
Ursprungligen av wckd:

SNYGGT!
Tre frågor till dig..

1) Hur fick du categories-mapparna i en kolumn till höger? Mina lägger sig som på en rad längst upp.

2) Hur fick du ikonerna där nere i de färgerna? Mina är som "Glasklart"-temat, dvs grå och tråkiga.

3) Vart fick du den andra bakgrundsbilden ifrån? Fan va snygg!

/M

Tack

Svar på dina frågor

1:
Jag laddade ner programmet "iBlank" från Cydia. Med hjälp av iBlank kan man skapa transperanta ikoner utan funktion. Med andra ord har jag min springbord full med osynliga ikoner. Man kan flytta runder på de osyliga ikonerna precis som man gör med de synliga.

2:
"Gekino 5 icons Dock"

3:
Har för mig att de var från något abstrakt wallpaper pack från cydia jag tankade ner, Har alla i datorn om du inte skulle hitta

Får du inte rätt på det är de bara att skicka ett PM

Silent Hill

Så här ser min ut för tillfället.. Categories är bara för underbart!:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-18 10:17

Rensade upp lite inlägg. Denna tråd handlar alltså om skärmbilder för iPhone, inte hur programmen på skärmbilderna fungerar osv, det finns det separata trådar till. (Specifika frågor kan ju självklart tas i tråden men när det börjar flyta ut för mycket så är det dags att byta tråd.)

/Mod

Nu är den komplett 3.0 med alla ikoner nu är jag nöjd

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 13:12
Ursprungligen av @ndreas:

Nu är den komplett 3.0 med alla ikoner nu är jag nöjd

Vad är det för tema?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-24 23:23

Kan inte folk som postar sina bilder bara skriva en kort rad vilket namn det är på temat?
Varje gång det postas ett snyggt tema kommer den ständiga följdfrågan "Vilket tema är det?"

Please....skärpning.

@ndreas, vad heter ditt tema? Det var jäkligt rent och snyggt. Kanske man kan ta och beställa bakgrunden av dig med RIDELL som namn?
Kör annars med Glasklart som är rent och snyggt men vill förnya mig lite.

Tack!

Ursprungligen av Ridell:

Kan inte folk som postar sina bilder bara skriva en kort rad vilket namn det är på temat?
Varje gång det postas ett snyggt tema kommer den ständiga följdfrågan "Vilket tema är det?"

Please....skärpning.

@ndreas, vad heter ditt tema? Det var jäkligt rent och snyggt. Kanske man kan ta och beställa bakgrunden av dig med RIDELL som namn?
Kör annars med Glasklart som är rent och snyggt men vill förnya mig lite.

Tack!

hehe sorry, temat heter KathaVisual
PMa mig så fixar vi det

Postar en uppdaterad.
Är inte så mycket för att fibbla med helt nya slags teman och grejer. Har iaf ett MobileMe-tema för hela UI:et och bytt ut några ikoner på SB. Reflective Dock gillar jag.

Springboard:

Lockscreen:

QuickCompose med BiteSMS:

Ursprungligen av theplague:

Postar en uppdaterad.
Är inte så mycket för att fibbla med helt nya slags teman och grejer. Har iaf ett MobileMe-tema för hela UI:et och bytt ut några ikoner på SB. Reflective Dock gillar jag.

Springboard:

Du har onekligen en annan approach än min. Jag vill ha så lite som möjligt på varje sida:)

Men nu påminde du mig om fördelen med att kunna ha kalendern och todo på låsskärmen. Det är det som jag saknar från när jag jailbreakade min telefon. Jag har inte "orkat" med det efter 3.0 eftersom jag tänker skaffa mig en 3GS:)

Snyggt!

Ursprungligen av BlackSmp:

Du har onekligen en annan approach än min. Jag vill ha så lite som möjligt på varje sida:)

Men nu påminde du mig om fördelen med att kunna ha kalendern och todo på låsskärmen. Det är det som jag saknar från när jag jailbreakade min telefon. Jag har inte "orkat" med det efter 3.0 eftersom jag tänker skaffa mig en 3GS:)

Snyggt!

Tack.
Jo, jag är ute efter att bläddra så lite som möjligt vilket påminner mig om att jag borde posta dessa bilder på SBSettings, en av mina mest använda apps/tillägg:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-14 11:42
Ursprungligen av theplague:

Postar en uppdaterad.

Hur får man in kalendern/mail på lockscreen?

Ursprungligen av kia2:

Hur får man in kalendern/mail på lockscreen?

Jailbreakar och kör IntelliScreen.

Gjorde om mitt "lockscreen" igår kväll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 18:28
Ursprungligen av keptang:

Gjorde om mitt "lockscreen" igår kväll

Jag tror jag ramlar av stolen! Mycket snyggt må jag säga, och om du orkar räkna upp allt du använder dig av så får du göra det

Ursprungligen av marQz:

Jag tror jag ramlar av stolen! Mycket snyggt må jag säga, och om du orkar räkna upp allt du använder dig av så får du göra det

Sorry för det sena svaret, såg inte några nya postningar här

Jag använder Gruppled Lockinfo tillsammans med Tea LockBackground.

Mer info på länken nedan hur du får till det.
MacThemes Forum / [Theme] Gruppled LockInfo (Formerly "Tea LockInfo")

Jag kan säga att det är otroligt smidigt att använda denna lockscreen då man har "all" info direkt utan att behöva göra en "Slide to Unlock".

Ytterliggare en sak jag nyligen installerat är GriP, som gör att du får en popup på nya mail och behöver då inte ens göra "Slide to Unlock" för att läsa dina mail, rekommenderas! Mer info här: GriP - networkpx - Users' and Developers' guide to GriP ? Growl for iPhone. - Project Hosting on Google Code

Hade "Click to Unlock" på screenshotet ovan men det vart för lätt att låsa upp den, så la in en modifierad "Slide to Unlock" istället som inte är lika klumpig som Apples egna, se nytt screenshot i denna post. Har även lagt till så sekunder visas på klockan samt bytt font.

Bakgrounden med Tea LockBackground är dynamisk och växlar beroende på tid på dygnet, därför olika på de två bilderna.

Man kan naturligtvis klicka på de olika "blocken" för att visa/dölja information, se screenshot #2 där jag klickat på klockan för att gömma hela kalendern samt klickat på dagens datum för kalender för att se vad som sker idag.

Senast redigerat 2009-07-28 10:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-28 22:43
Ursprungligen av keptang:

Sorry för det sena svaret, såg inte några nya postningar här

Jag använder Gruppled Lockinfo tillsammans med Tea LockBackground.

Mer info på länken nedan hur du får till det.
MacThemes Forum / [Theme] Gruppled LockInfo (Formerly "Tea LockInfo")

Jag kan säga att det är otroligt smidigt att använda denna lockscreen då man ........

Tack för ett mycket hjälpsamt svar! Detta kommer vara undelättande för mig, tack tack!

Dags för lite ändringar till 3GS:en

Ja vad skall man säga.. finns nog inga andra teman som är intressanta efter man installerat detta underbara tema

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-12-01 14:03
Ursprungligen av @ndreas:

Ja vad skall man säga.. finns nog inga andra teman som är intressanta efter man installerat detta underbara tema

WOW, vilket tema är det???

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-12-01 14:18

HAr inte jailbreakt sen jag hade importera version 1 av iphone men nu var det dags.

Kör med illumine temat med en del element från glasklart.

Bakgrundsbilden ändras med snygga övergångar med hjälp av bosspaper, rekommenderas!

Även klock appen e moddad med livecklock som gör att den tickar hela tiden i själva ikonen.

SBSettings är "den applikation" som skulle kunna få mig att JB... Det är en superapp

Ursprungligen av Trino:

Så här ser det ut just nu:)

Använder mig av temat glasklart version 2.4

Måste vara en sån där jobbig person och fråga var du hittat bakgrunden?

Här kommer mitt som jag har just nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-28 10:46

@ Keptang: MYCKET Snyggt !

Bevaka tråden