Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är mina skärmdumpar

Ursprungligen av jacoblo33:

Här är mina skärmdumpar

Vilket tema har du för ikonerna?

Ursprungligen av Marcus_R:

Vilket tema har du för ikonerna?

Matte Nano - MacThemes Forum / [theme] Matte Nano

Ursprungligen av jacoblo33:

Tackar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-13 15:06

Jacoblo:
Hur gör man för att placera kalender/etc. på lockscreen? Vad kodar man i?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-13 17:50
Ursprungligen av ecth:

Jacoblo:
Hur gör man för att placera kalender/etc. på lockscreen? Vad kodar man i?

Läs tråden. All info finns bland de senaste inläggen.
Rensat bort OT inlägg.
/Admin

Senast redigerat 2009-09-13 18:31

iPhone kör väl också OSX så jag bidrar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-29 10:47

Usch, moddad iPhone med Hero-lockscreen...nä, hujedamej.

Lite uppdatering efter att jag testar Lockinfo istället för IntelliScreen. Hemskärmen ser ut ungefär som förut:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-09 22:07
Ursprungligen av theplague:

Lite uppdatering efter att jag testar Lockinfo istället för IntelliScreen. Hemskärmen ser ut ungefär som förut:

Det här ser ut som en kinesisk iphonekopia. Ärligt talat, när man ser vissa jailbreakbilder förstår man varför Apple inte tillåter att man anpassar varenda detalj. Folk har helt enkelt inte lika bra smak som vår stora ledare. Vill man anpassa sin telefon, trots att det blir fult kan jag faktiskt rekommendera att man skaffar en Android och sparar några tusenlappar på köpet.

Ursprungligen av ibish:

Det här ser ut som en kinesisk iphonekopia. Ärligt talat, när man ser vissa jailbreakbilder förstår man varför Apple inte tillåter att man anpassar varenda detalj. Folk har helt enkelt inte lika bra smak som vår stora ledare. Vill man anpassa sin telefon, trots att det blir fult kan jag faktiskt rekommendera att man skaffar en Android och sparar några tusenlappar på köpet.

Off-topic:
bwahahaha "Folk har helt enkelt inte lika bra smak som vår stora ledare." hahahaha
oj, förlåt, det bara hände.

Hade du något att tillföra tråden i form av on-topic? Gäller förresten flera här.

On-topic:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-09 22:25
Ursprungligen av keptang:

Off-topic:
bwahahaha "Folk har helt enkelt inte lika bra smak som vår stora ledare." hahahaha
oj, förlåt, det bara hände.

Hade du något att tillföra tråden i form av on-topic? Gäller förresten flera här.

On-topic:

Visas inte dessa bilder för att få andras åsikter, varför posta annars? När jag såg bilderna ville dela med mig av min åsikt. Jag syftar inte på någon specifik bild, men tycker helt ärligt att försöken att göra telefonen individuell misslyckas i 99 fall av 100, och det rejält.

Men visst, fortsätt skratta, jag tycker också det är rätt roligt.

Ursprungligen av ibish:

Det här ser ut som en kinesisk iphonekopia. Ärligt talat, när man ser vissa jailbreakbilder förstår man varför Apple inte tillåter att man anpassar varenda detalj. Folk har helt enkelt inte lika bra smak som vår stora ledare. Vill man anpassa sin telefon, trots att det blir fult kan jag faktiskt rekommendera att man skaffar en Android och sparar några tusenlappar på köpet.

Av ren nyfikenhet, vad är det som inte faller dig till smaken?
De extra raderna av ikoner? Reflective dock? De borttagna titlarna för dockikonerna?
Alla dessa tweaks lade jag till för att få det hela mer likt min MacBook. Temat har jag inte gjort så mycket med, typ bytt ikon för "Bilder"(apples egna är ju grymt ful).

Låsskärmen förstår jag inte ser så Appleaktig ut, snarare åt growl-hållet. Men jag har den för att jag sysslar grymt mycket med kommunikation och vill ha den så lättillgänglig som bara är möjligt, helst på ett ställe. LockInfo är en bra lösning. Det vet man när man använt det.
Sedan är det grymt mycket(färger i UI:et, ikoner etc.) i Apples värld jag gärna väljer att byta ut, på Macen är det lätt. Tyvärr går det inte på iPhone utan JB.

Det där med Android var det löjligaste jag har läst på det här forumet hittills tror jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-10 18:38
Ursprungligen av theplague:

Av ren nyfikenhet, vad är det som inte faller dig till smaken?
De extra raderna av ikoner? Reflective dock? De borttagna titlarna för dockikonerna?
Alla dessa tweaks lade jag till för att få det hela mer likt min MacBook. Temat har jag inte gjort så mycket med, typ bytt ikon för "Bilder"(apples egna är ju grymt ful).

Låsskärmen förstår jag inte ser så Appleaktig ut, snarare åt growl-hållet. Men jag har den för att jag sysslar grymt mycket med kommunikation och vill ha den så lättillgänglig som bara är möjligt, helst på ett ställe. LockInfo är en bra lösning. Det vet man när man använt det.
Sedan är det grymt mycket(färger i UI:et, ikoner etc.) i Apples värld jag gärna väljer att byta ut, på Macen är det lätt. Tyvärr går det inte på iPhone utan JB.

Det där med Android var det löjligaste jag har läst på det här forumet hittills tror jag.

Det som först och främst förstör intrycket är att det är så trångt på skärmen. Det där med Android var ett skämt, du får givetvis behålla din iPhone... även om Android är lättare att anpassa out of the box.

PS. Lockinfo-delen ser helt okej ut.

Ursprungligen av ibish:

Det här ser ut som en kinesisk iphonekopia. Ärligt talat, när man ser vissa jailbreakbilder förstår man varför Apple inte tillåter att man anpassar varenda detalj. Folk har helt enkelt inte lika bra smak som vår stora ledare. Vill man anpassa sin telefon, trots att det blir fult kan jag faktiskt rekommendera att man skaffar en Android och sparar några tusenlappar på köpet.

Håller med om det estetiska... personligen får jag huvudvärk av en sån där plottrig hem-skärm.

Däremot anser jag att det är upp till användaren hur telefonen ska se ut, inte Steve Jobs.

Lockinfo eller IntelliScreen
vilken tycker ni är bäst? när jag senast testade dem båda i somras fick jag ingen av dem att funka speciellt bra. funderat på att göra ett nytt försök.

Ursprungligen av Ollebro:

Lockinfo eller IntelliScreen
vilken tycker ni är bäst? när jag senast testade dem båda i somras fick jag ingen av dem att funka speciellt bra. funderat på att göra ett nytt försök.

Här är rätta tråden för att diskutera detta: http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/272604-lockscreen-apps-jailbreak.html

Uppdaterat med bl.a. ny lockscreen.

Senast redigerat 2010-06-03 07:42

Uppdaterat lite.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-09 22:13

Oj, vad folk är kreativa här

Det var ditt uttryck om "vår store ledare" jag skrattade åt. I övrigt håller jag med.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-13 11:31

INGA iOS 4 bilder innan det är släppt för allmänheten.
Antingen är det piratkopierat eller så är du utvecklare och det bryter mot NDA.
Vilket som så är det emot reglerna här på forumet.
/Admin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-15 16:04

Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig att få tag i en specifik bakgrundsbild?

Det är den de ibland använder på IDG i samband med artiklar kring iPhone 4, jag har sökt som en dåre efter den men inte lyckats hitta den. Har du den eller kan du hjälpa mig hitta den?

Ursprungligen av zinned:

Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig att få tag i en specifik bakgrundsbild?

Det är den de ibland använder på IDG i samband med artiklar kring iPhone 4, jag har sökt som en dåre efter den men inte lyckats hitta den. Har du den eller kan du hjälpa mig hitta den?

http://skrufve.se/wordpress/wp-content/uploads/2010/07/Skrufve_1.jpg

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-15 17:49

Oooooh! Stort tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 12:36

Så ser mitt ut atm!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 14:10

Det är dags att väcka tråden nu gubbar och tanter. Här kommer iPhone 4 utan Winterboard.

Lockscreen med Lockinfo

Standard springboard

Wallpaper för den som eventuellt vill ha:

FreddeB, har du något fel på väderikonerna?

Här är mitt just nu.. Ganska basic.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 14:35
Ursprungligen av keptang:

FreddeB, har du något fel på väderikonerna?

Här är mitt just nu.. Ganska basic.

Meeh, jag har satt den automagiska prognosuppdateringen till 2h och fick inte med senaste prognosen - kanske skulle jag stänga av den vid rätt tillfälle och bara njuta av alla solar...:p

Ursprungligen av FreddeB:

Meeh, jag har satt den automagiska prognosuppdateringen till 2h och fick inte med senaste prognosen - kanske skulle jag stänga av den vid rätt tillfälle och bara njuta av alla solar...:p

Det tycker jag, solen är trevligare!

Bevaka tråden