Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-03 16:19

Här är min...

Ursprungligen av Petersen:

1. Guitar Hero finns i installerna om du har den sourcen som har just Guitar Hero III
Sourcen heter http://limitededitioniphone.com/lei.xml och du behöver även installera Tap Tap Revoultion innan det kommer fungera.

När jag lägger till url:en i Sources hamnar den under "Uncategorized" och och som namn har den "Untitled Source"
Vad göra?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-01-03 18:31

Och även jag tycker det är kul att hålla den simpel...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-04 10:57

Simpelt är inte att förakta, nånstans blir man ju mättad

whyred, vad heter ditt tema? Går det att ladda ner via Installern? Riktigt fint tema!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-07 14:41
Ursprungligen av Swe Stars:

whyred, vad heter ditt tema? Går det att ladda ner via Installern? Riktigt fint tema!

Ladda ner här

Det går att använda teman och ikoner utan Summerbord via ftp, lite bökigare bara

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 22:11

Är Summerboard det enda sättet att uppnå det som ni gjort? Jag körde det förut men det var lite instabilt för mig. Skulle kunna tänka mig en annan bakgrundsbild, går det på något annat sätt?

-Jimmy

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-06 15:27
Ursprungligen av superchu:

Riktigt stylish tema. Vart kan man tänkas få tag på detta?

Vart någonstans ändrar man sitt tema?
Jag har laddat ner 2-3 stycken men teman ändras varken av sig själva eller ger mig en möjlighet att ändra. Vart byter man teman?

Och nu på superchus bild ser jag att han har fler applikationer, men att alla är "förpassade" till andra eller tredje sidan i hans springboard (antar att det är beteckningen för "huvudmenyn" på iPhonen) vilket ger det där cleana utseendet man vill ha UTAN att behöva gömma alla program förutom de som syns på superchus bild. Hur göra? =O

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-06 11:23

Swe Stars.

Installera Summerboard som finns under din installer. Den har även en funktion att "stänga av" 4'e raden ikoner så du får ovan utseende. Med "Customize" som också detta finns att ladda ner kan du sedan arrangera dina ikoners placering och ordning manuellt.

Lycka till.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-07 15:45

http://dznr.org/1z5w

Det här var fan det snyggaste jag sett, hittade på sidan 43 i MacThemes (länk i första posten). Hoppas det releasas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 12:39

krävs det att man har 1.1.1 för att kunna få programen utsprida på olika sidor? (visas genom de små prickarna som uppstår ovanför docken). har 1.0.2 och summerboard gör att jag måste skrolla upp/ner, vore bättre med höger/vänster sidor som på superchu:s bild. hur?

Ursprungligen av secsec:

krävs det att man har 1.1.1 för att kunna få programen utsprida på olika sidor? (visas genom de små prickarna som uppstår ovanför docken). har 1.0.2 och summerboard gör att jag måste skrolla upp/ner, vore bättre med höger/vänster sidor som på superchu:s bild. hur?

Ja, detta finns i 1.1.1.

Nytt ihopplock från en snubbe som gör grymma ikoner, ser ut som följande:

Genomskinliga ikoner...

... vill jag också ha... Kan någon berätta var jag hittar dem? Viiddee hade dem på sin skärmbild som delades här på forumet....

Tack på förhand!


// Pillenillan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-22 00:47

mitt

min bg f.n.

kommentera gärna, ciao

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 20:07

Här är då min homescreen, stolt får man väl vara?

Ursprungligen av marQz:

Här är då min homescreen, stolt får man väl vara?

Stilrent och snyggt måste jag säga:)

Nu letade jag efter Summerboard i Installern under "All packages". Hittade då bara Summerboard (old) och den funkar inte på min 1.1.1 version. Programmet vägrar att installera. Va heter den nya Summerboard?

Edit: Nu visade det sig att jag redan har Summerboard inatallerat =P 3.0 veraionen tom. Men då vrider jag lite på frågan. Hur aktiverar jag teman som jag laddat ner? För automatiskt görs det inte och jag har ingen program ikon, likt Customize, där jag kan gå in och välja vad som ska ändras osv.
Hjälp..?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-14 18:15

En trippel dårå.

Una

Dåz

Drez

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-01-28 11:29

[quote="Petersen;1434535"]En trippel dårå.

Una

Var hittar jag detta tema och vad heter det ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-12 21:48

[QUOTE="zafyr;1445634"]

Ursprungligen av Petersen:

En trippel dårå.

Una

Var hittar jag detta tema och vad heter det ?

Det heter Doodles och är ett SummerBoard Theme som du återfinner i din Installer

Ni postar bilder, men ingen svara på den (för er säkert) enkla frågan - hur aktiverar man teman?
Anyone?!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-15 03:21
Ursprungligen av Swe Stars:

Ni postar bilder, men ingen svara på den (för er säkert) enkla frågan - hur aktiverar man teman?
Anyone?!

Starta SMBPrefs.
Peta på Theme.
Välj vilket theme du vill ha.
Tryck på home-knappen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-15 00:49

Hittar du inte din "Installer"-ikon eller vad menar du? Det är inte så att den ligger på "Skrivbord nummer 2"? Prova att slajda i sidled.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-15 04:05

Har tankat ett skitsnyggt tema som ligger på PC:n nu.. Har sökt runt en del, men fattar inte hur jag ska få in det i telefonen utan wlan..

Nej.. inte jag heller wckd...
Det är väldigt sällan (om alls) jag läser om HUR man går in och redigerar filer i iPhonen. Ingen verkar prata om vad för program man skall använda osv.

Är det någon som vet vad för program man kan använda som kan tipsa oss om hur man kan redigera filerna i iPhonen. Typ lägg till och ta bort filer?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-19 10:16
Ursprungligen av Swe Stars:

Nej.. inte jag heller wckd...
Det är väldigt sällan (om alls) jag läser om HUR man går in och redigerar filer i iPhonen. Ingen verkar prata om vad för program man skall använda osv.

Är det någon som vet vad för program man kan använda som kan tipsa oss om hur man kan redigera filerna i iPhonen. Typ lägg till och ta bort filer?

Lyckades hitta det på ett annat forum. Ladda ner iBrickr och synka iPhonen, som du då sedan kan navigera genom att trycka på "Files" i iBrickr. Bara leta upp/skapa rätt katalog och lägga filerna där. Svårare var det inte..

EDIT: Sen måste du ha Summerboard såklart!

Bevaka tråden