Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-11-14 13:39

Ja repon fungerar inte så jag hittar den inte alls längre. Hittade även en ny repo men i den finner jag heller inget weather elements. :/

Ursprungligen av Cokey:

Hade samma problem, avinstallera den, starta om telefonen och gå in i Cydia igen och leta upp den, fast jag tror inte den ligger på den repon längre. Men sök upp den iallafall och installera om den.

Såhär ser det ut på min iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-14 16:56
Ursprungligen av CEk:

Ja repon fungerar inte så jag hittar den inte alls längre. Hittade även en ny repo men i den finner jag heller inget weather elements. :/

4.1.12 ligger nu i BigBoss repon, jag tror dock inte det är den animerade versionen. Brandons repo är numera stängd och jag gissar att alla WE versionerna landar i BigBoss repon inom kort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-14 16:04

värst vad många verkar vilja se vädret, det är väl bara att titta ut genom fönstret ?

mitt nya bidrag:

Ursprungligen av robertkarlsen:

mitt nya bidrag:

Snyggt, vilket tema är det, iRetina HD?

Ursprungligen av keptang:

Snyggt, vilket tema är det, iRetina HD?

Glas Klart HD samt att jag gjorde en egen dock och bytte ut ikonerna mot androidikoner

kallar det iRetina HD

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 01:55

Efter lite tweakande:

Senast redigerat 2010-11-22 05:14
Ursprungligen av Durkslag:

Efter lite tweakande:

Snyggt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-12-21 23:28

Oh, jag som intalade mig från början när jag skaffade 4:an att jag inte skulle jailbreaka. Men nu blir man bara mer o mer sugen

Ursprungligen av Pontzy:

Oh, jag som intalade mig från början när jag skaffade 4:an att jag inte skulle jailbreaka. Men nu blir man bara mer o mer sugen

Samma här... Beställer min 4a strax efter nyår och min tanke var att då ska det slutas med JB så man kan uppdatera utan att behöva invänta jailbreak som är beprövat. Men har kört standardikoner på 3g'n ett tag nu efter uppdatering och det känns inte rätt, dessutom kommer jag få svårt att leva utan SBsettings.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-04 14:48

Så där ja, efter lång väntan så släpptes då äntligen i2HD (iLlumines efterträdare) i morse. För den som vill ha en slick look så är detta temat med stort T. Finns ej i Cydia men laddas enkelt ned direkt från taptounlock.me - i2HD Official Release Page efter en mindre donation via paypal

Som ni ser så har jag inte hunnit anpassa ikonerna för Nightstand, Runkeeper och Navigon med den medföljande PSD-mallen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-05 11:33

För den som händelsevis söker ikoner till i2HD så finns den officiella tråden här. Jag har lagt ut ett par requests och fått en massa tillbaka, många av dessa är Sverige-specifika apps. Kom igen nu, slösa 2$ på ett guldtema

  • Oregistrerad
  • 2011-04-28 16:03

Lång uptime?

Kanske lite offtopic men ändå inte anser jag. Jag undrar hur alla ni tänker när ni sorterar era hemskärmar på era iPhone/iPod touch och iPads? Jag håller med olika varianter men jag blir aldrig nöjd. En grej som gör det ännu jobbigare är man inte kan ha mer än 12 appar i en mapp >.<

Ursprungligen av Okänd användare:

Kanske lite offtopic men ändå inte anser jag. Jag undrar hur alla ni tänker när ni sorterar era hemskärmar på era iPhone/iPod touch och iPads? Jag håller med olika varianter men jag blir aldrig nöjd. En grej som gör det ännu jobbigare är man inte kan ha mer än 12 appar i en mapp >.<

Jailbreaka så kan du ha hur många appar du vill i en mapp med Infinifolders.

Jag använder bara en skärm, för att starta en app använder jag för det mesta sök-funktionen i iOS.

Edit: se skärmbild nedan, ca 80 appar installerade.

Senast redigerat 2011-04-30 17:42
Ursprungligen av keptang:

Jailbreaka så kan du ha hur många appar du vill i en mapp med Infinifolders.

Jag använder bara en skärm, för att starta en app använder jag för det mesta sök-funktionen i iOS.

Edit: se skärmbild nedan, ca 80 appar installerade.

Tyckte att jailbreak tog mycket batteritid när jag senast hade det men kanske ska testa igen. Den där väderfunktionen du har när du har låstskärm är det YRs väder du får eller får du någon annan?

Ursprungligen av Okänd användare:

Tyckte att jailbreak tog mycket batteritid när jag senast hade det men kanske ska testa igen. Den där väderfunktionen du har när du har låstskärm är det YRs väder du får eller får du någon annan?

Har inte gjort några inställningar för väderinformationen så vet inte var det kommer ifrån.
En jailbreakad telefon drar inte mer batteri än en som inte är det, då har man gjort/installerat nåt knasigt.

Ursprungligen av keptang:

Har inte gjort några inställningar för väderinformationen så vet inte var det kommer ifrån.
En jailbreakad telefon drar inte mer batteri än en som inte är det, då har man gjort/installerat nåt knasigt.

Men om man fixar ett teman med Winterboard då borde dne väl dra mer än den skulle göra annars? Jag jailbreakade min 3GS föe en stund sedan

Ursprungligen av Okänd användare:

Men om man fixar ett teman med Winterboard då borde dne väl dra mer än den skulle göra annars? Jag jailbreakade min 3GS föe en stund sedan

Troligen marginellt, jag har iaf inte märkt någon försämring.

Men såklart, ju mer man laddar i minnet osv, desto mer minne drar det.

Ursprungligen av keptang:

Troligen marginellt, jag har iaf inte märkt någon försämring.

Men såklart, ju mer man laddar i minnet osv, desto mer minne drar det.

Iofs men det är så gött att man kan ha mer än 12 appar i en mapp. Jag fattar inte varför Apple har den spärren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 11:53
Ursprungligen av keptang:

Lust att berätta lite om vad du använder för appar samt posta dina wallpapers. Riktigt nice. Gillar själv inte när man ändrar för mycket på saker men detta var faktiskt stilrent.

Ursprungligen av 20hz:

Lust att berätta lite om vad du använder för appar samt posta dina wallpapers. Riktigt nice. Gillar själv inte när man ändrar för mycket på saker men detta var faktiskt stilrent.

Jag gillar också att hålla det så stilrent som möjligt. Tycker att temat Colorgasm HD som jag kör är lagom.

Här är bakgrunden för lockscreen: http://dl.dropbox.com/u/4962892/lockscreen.PNG
Och för springboard (följer med temat Colorgasm HD som jag kör) : http://dl.dropbox.com/u/4962892/springboard.png

Jag kör så lite appar som möjligt från Cydia, men det blir en del ändå, flertalet "syns" inte, men gör iOS-upplevelsen betydligt trevligare.

Dessa saker har jag installerat:
Activator
Colorgasm HD - temat
FakeClockUp - snabbar upp GUI't
Infinifolders - obegränsat antal appar i mappar
LockInfo - för info på lockscreen
Lockscreen Dim Delay - så man kan ställa in hur lång tid det ska ta innan skärmen släcks när skärmen är låst
MobileNotifier - notifieringar gjort på rätt sätt.
Multif0w - Exposé för iOS
SBSettings - kom åt inställningar snabbt utan att behöva gå in i Settings osv..
Tenius Matte for SBSettings - tema för SBSettings.
WhoIsCalling - kollar upp vem som ringer och visar det direkt på skärmen, bästa appen!
WinterBoard (såklart)
3G Unrestrictor - tar bort begränsningar på vilka appar som får använda 3G samt övriga begränsningar, t.ex ladda ner +20MB från AppStore

Senast redigerat 2011-05-01 13:08
Ursprungligen av FreddeB:

För er lite 'tyngre' användare... Heavy Metal HD

Video för att visa härligheten

24h-klocka, celsius, ställa in vädret och sekundvisare samt layout ställs enkelt in via settings.xml

Riktigt, riktigt läcker!

Locksreen:

Homescreen:

Notification Center:

Om (iOS 5 Beta 2):

Så här ser det ut på min iPhone 4:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-27 18:00

Aaaaah! Jag har svårt att förstå hur ni står ut när det är så trångt. Jag själv känner mig klaustrofobisk bara jag ser det

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Så här ser det ut på min iPhone 4:)

[ATTACH="CONFIG"]32180[/ATTACH]

Dags att uppdatera tråden.

Senast redigerat 2013-02-09 00:42
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-09 01:41

Låsskärm

Första hemskärm

Andra hemskärm

Senast redigerat 2013-02-09 01:58
Bevaka tråden