Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Pirate Bay - Demokratifråga ?

Tråden skapades och har fått 165 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Simon Templar:

Nej, men hans inblandning har knappast varit bra för TPB. Sen kan man fråga sig hur vissa som samarbetar med honom har resonerat "oj, han står visst för unkna åsikter och bekostar visssa tveksamma organisationer som SD, men hans företag är ju så billigt..."

Ja, förmodligen…

Ursprungligen av Laseranders:

Jag tycker din livssyn är mer obehaglig isåfall.

Jag vet inte riktigt vad det är i min livssyn du ser som obehagligt men förmodar att det är någon form av sandlådeförsvar, "min pappa är starkare än din". Såna "diskussioner" leder förstås ingenstans så du får sitta kvar ensam i lådan.

Ursprungligen av akerstrom:

Jag vet inte riktigt vad det är i min livssyn du ser som obehagligt men förmodar att det är någon form av sandlådeförsvar, "min pappa är starkare än din". Såna "diskussioner" leder förstås ingenstans så du får sitta kvar ensam i lådan.

Nej, det handlar om att jag inte tycker en människas förflutna är så viktigt så länge personen har nåt vettigt att komma med nu. Jag är oftast beredd att ge människor en ny chans, men du verkar tycka att gör man ett misstag ska man leva med det resten av livet utan chans till förlåtelse. Det tycker jag faktiskt är en betydligt obehagligare livssyn än att förlåta och gå vidare eller rent av bara gå vidare utan att bry sig så mycket. De som står bakom TPB har aldrig delat Lundströms åsikter så jag ser ingen anledning till att de ska behöva stå till svars för vad han tycker.

Ursprungligen av Laseranders:

Nej, det handlar om att jag inte tycker en människas förflutna är så viktigt så länge personen har nåt vettigt att komma med nu. Jag är oftast beredd att ge människor en ny chans, men du verkar tycka att gör man ett misstag ska man leva med det resten av livet utan chans till förlåtelse. Det tycker jag faktiskt är en betydligt obehagligare livssyn än att förlåta och gå vidare eller rent av bara gå vidare utan att bry sig så mycket. De som står bakom TPB har aldrig delat Lundströms åsikter så jag ser ingen anledning till att de ska behöva stå till svars för vad han tycker.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=397198&previousRenderType=6

Jag tror inte riktigt du förstår. Den här personen har inte ens försökt be om ursäkt. Han upprepar sina misstag.

Om man utger sig för att vara en stor förkämpe för demokrati, kan det vara en stor poäng att inte ens vänner/affärsbekanta inte är kända rasister och anitdemokrater.

Ursprungligen av ace4711:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=397198&previousRenderType=6

Jag tror inte riktigt du förstår. Den här personen har inte ens försökt be om ursäkt. Han upprepar sina misstag.

Om man utger sig för att vara en stor förkämpe för demokrati, kan det vara en stor poäng att inte ens vänner/affärsbekanta inte är kända rasister och anitdemokrater.

Och jag tror inte du riktigt förstår. Den här personen är oviktig eftersom han inte står bakom TPB. Det är upp till de som står bakom TPB vilka de ska arbeta med. De tar avstånd från hans åsikter och jag förstår inte hur man kan begära mer än så. Det verkar enbart handla om att nån hittat lite ovidkommande smuts och det är väl det enda ni har antar jag…

Ursprungligen av Laseranders:

Och jag tror inte du riktigt förstår. Den här personen är oviktig eftersom han inte står bakom TPB. Det är upp till de som står bakom TPB vilka de ska arbeta med. De tar avstånd från hans åsikter och jag förstår inte hur man kan begära mer än så. Det verkar enbart handla om att nån hittat lite ovidkommande smuts och det är väl det enda ni har antar jag…

Det här är ett lysande exempel på att så många hävdar att "argument inte biter på dig".

Alldeles nyss argumenterade du för att man skall förlåta människor som ångrar sig och kommer på bättre tankar. När vi sedan hävdar att han faktiskt inte har ångrat sig eller kommit på bättre tankar så visar det sig att det inte spelar nån roll i alla fall.

Ursprungligen av ace4711:

Det här är ett lysande exempel på att så många hävdar att "argument inte biter på dig".

Alldeles nyss argumenterade du för att man skall förlåta människor som ångrar sig och kommer på bättre tankar. När vi sedan hävdar att han faktiskt inte har ångrat sig eller kommit på bättre tankar så visar det sig att det inte spelar nån roll i alla fall.

Jag syftade på de som står bakom TPB. Jag visste hela tiden att han inte ångrat sig och jag har hela tiden hävdat att hans åsikter är oviktiga i sammanhanget.

Ursprungligen av Laseranders:

Och jag tror inte du riktigt förstår. Den här personen är oviktig eftersom han inte står bakom TPB. Det är upp till de som står bakom TPB vilka de ska arbeta med. De tar avstånd från hans åsikter och jag förstår inte hur man kan begära mer än så. Det verkar enbart handla om att nån hittat lite ovidkommande smuts och det är väl det enda ni har antar jag…

Tycker du verkligen att det är ovidkomande om en person som tidigare försökt ta över organisationer genom mycket tveksamma metoder (uppenbart köpta röster) är ordentligt inblandad i Piratebays verksamhet genom att ha upplåtit lokaler sponsrat med utrustning och bredbandskapacitet etc. Det tycker nog inte de flesta, liksom att TPB varit en av de få stora fildelartjänster som inte tagit bort uppenbart rasistiskt material. Du kanske skrattar men igår var det en undersöknng på TV där det visade sig att SD var större än någonsin bland unga svenskar, inte bara på grund av TPBs verksahet men den har knappast skadat högerextrema....

  • Medlem
  • 2006-06-07 19:02

Nästa gång tråden börjar handla om huruvida det är rätt eller fel att piratkopiera stängs den.
Nu har jag raderat en massa inlägg igen. Skärp er!
Mod

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-07 22:59

Tillbaka till topic grabbar.

[I]"Min intention med denna tråd är INTE en debatt om fildelningutan sättet den här frågan har skötts på av myndigheter. Jag menar om man kommer fram till att Bodström gjort ingripanden för att styra Polisen, kan inte han få rejäla straff för det...?"[/I]

  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 10:23

Så det är på grund av högerextremism fildelning är dåligt nu?

Ursprungligen av DaPhox:

Så det är på grund av högerextremism fildelning är dåligt nu?

Fildelning är inte dåligt, illegal fildelning är det däremot bl.a. för att det sprids en massa uppenbart rasistiskt hatmaterial.

Ursprungligen av Simon Templar:

Fildelning är inte dåligt, illegal fildelning är det däremot bl.a. för att det sprids en massa uppenbart rasistiskt hatmaterial.

Jag personligen tror på yttrandefrihet…

Ursprungligen av DaPhox:

Så det är på grund av högerextremism fildelning är dåligt nu?

Nej, fildelning i sig är varken "dålig" eller "bra" i sig. Man får se till enskilda fall för att utröna om det är en bra eller dålig sak, enligt mig.

Jag blir förbannad av att TPB porträtteras som en ideell sammanslutning som drivs av demokratiska mål.

Ursprungligen av ace4711:

Nej, fildelning i sig är varken "dålig" eller "bra" i sig. Man får se till enskilda fall för att utröna om det är en bra eller dålig sak, enligt mig.

Jag blir förbannad av att TPB porträtteras som en ideell sammanslutning som drivs av demokratiska mål.

Jag tror att det var av den anledningen de separerade TPB från Piratbyrån, men jag är helt säker på att de inte låter sig påverkas av Lundströms åsikter. Då skulle de vara bra korkade. Jag vet att det är en ideell sammanslutning, om den drivs av demokratiska mål vet jag inte, men jag vet att den definitivt inte drivs av ickedemokratiska mål. Om Lundström börjar ställa krav så säger de adjöss och tack för fisken.

  • Medlem
  • 2006-06-08 11:07

Laseranders fick sista ordet.

Mod

Bevaka tråden