Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-04 09:24
Ursprungligen av Filip:

tjena alla, har nu äntligen fått tummen ur... och köpt mig en M600i, är sjukligt nöjd. En grej jag inte lyckats med än är att få in mina mail från gmail, till den. Är det några extra inställningar jag skall göra? -Har kopierat alla inst. från Apple Mail så det borde väll inte vara några problem?

//Filip

Gmail använder väl SSL (port995) för pop3? Det kanske är där det felar. Min Nokia 9300i klarade inte av det iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-04 17:38
Ursprungligen av Filip:

tjena alla, har nu äntligen fått tummen ur... och köpt mig en M600i, är sjukligt nöjd. En grej jag inte lyckats med än är att få in mina mail från gmail, till den. Är det några extra inställningar jag skall göra? -Har kopierat alla inst. från Apple Mail så det borde väll inte vara några problem?

//Filip

Jag fick igång Gmail på min M600 med hjälp av:

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=51763

/ Oscar

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-10-04 22:37
Ursprungligen av Oscar:

Jag fick igång Gmail på min M600 med hjälp av:

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=51763

/ Oscar

tack oscar! underbart, nu funkar det...

när jag nu är på G med att fråga frågor:
Kan man lägga in sina RSSfeeds i "Idag-menyn"? SÅ man ser antal nya trådar där?

Senast redigerat 2006-10-04 23:39
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-10-04 22:33

Haha, nu har jag en riktig nödlösning på synkningsproblemet!

Skicka din kalender och dina kontakter i M600i via Bluetooth till en telefon som funkar med iSync. I mitt fall en k750i. Synka sedan den iSync-fungerande telefonen med datorn. Allt du har lagt in på din M600 hamnar då i datorns adressbok och iCal. Har du lagt in saker via datorn så blir dom synkade med telefonen.

Sedan tar du och skickar tillbaka kalender och kontakterna från den iSync-fungerande telefonen till M600:an via Bluetooth. Vips, så är grejorna uppdaterade och synkade.

Yes, det är en nödlösning. MEN! Det fungerar

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-10-05 20:39

Har nu råkat ut för en annan jobbig grej: När jag skall "skicka och ta emot" tex mail så börjar telefonen ladda för att sedan efter ett ganska lång tid säga: "anslutningsfel uppstod" eller liknande, händer alltid vilket gör att jag inte kan skicka eller ta emot mail... Hmm

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-10-05 22:11

Bara en fråga om det här med sync. Om vi säger att man skulle använda Entourage som mail och calender osv, vet ni om det funkar att synca mot p990/m600/w950 via BT eller om det är kört där oxå?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 23:27
Ursprungligen av Queux:

Bara en fråga om det här med sync. Om vi säger att man skulle använda Entourage som mail och calender osv, vet ni om det funkar att synca mot p990/m600/w950 via BT eller om det är kört där oxå?

Det är kört…:(

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-10-08 07:31

Nu har det kommit ännu fler små grejjer jag undrar över:

VId alarm, verkar som att alarmet inte går på (ingen signal hörs) om man har telefonen på ljudlös. Är detta någon inställning? Vidare med alarmet, när jag gjort alla inställningar, och valt ett annat ljud än standardljudet och sedan vill gå tillbaka för att kolla så allt verkligen är rätt (är ju lätt att missa något man måste kryssa i) så är signalen tillbaka på Standardljud... -Dumt

Är det bara på min dessa små egenheter uppträder?

//Filip

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-10-09 00:48
Ursprungligen av Filip:

Nu har det kommit ännu fler små grejjer jag undrar över:

VId alarm, verkar som att alarmet inte går på (ingen signal hörs) om man har telefonen på ljudlös. Är detta någon inställning? Vidare med alarmet, när jag gjort alla inställningar, och valt ett annat ljud än standardljudet och sedan vill gå tillbaka för att kolla så allt verkligen är rätt (är ju lätt att missa något man måste kryssa i) så är signalen tillbaka på Standardljud... -Dumt

Är det bara på min dessa små egenheter uppträder?

//Filip

Min m600 har två buggar:
1. Den klagar på dåligt batteri trots att det är bra laddat
2. Väckarklockan är heeeeelt galen! Förra veckan ringde den varje morgon klockan 05:00 trots att telefonen var inställd på att ringa klockan 08:00 (vilket den också gjorde). Jag hittade inget alternativ för att stänga av larmet (som drog igång klockan 05:00), jag hade ju inte ens ställt in det, så till slut gjorde jag en "master reset" på telefonen och då slutade alarmet ringa så förbaskat tidigt.

Imorse ville telefonen inte ringa utan bara vibrera när väckarklockan var inställd på att ringa.

En sak är säker; jag använder inte telefonen som väckarklocka när jag ska upp och har en viktig tid att passa.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 10:00

Någon mer än jag som har problem med vissa SMS-meddelanden?
När jag skall titta på dem får jag felmeddelandet "Åtkomst nekas"?

Ursprungligen av Chilleboy:

Någon mer än jag som har problem med vissa SMS-meddelanden?
När jag skall titta på dem får jag felmeddelandet "Åtkomst nekas"?

Japp, jag hade samma problem efter uppgradering till senaste version. Pratade med supporten som bad mig backa upp telefonen, göra ominstallation av senaste programvara och sen återställa backupen. Sen har det fungerat alldeles utmärkt.

Så det betyder troligen att uppdateringsprocessen inte är helt att lita på, vilket är skrämmande.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-09 12:28
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Japp, jag hade samma problem efter uppgradering till senaste version. Pratade med supporten som bad mig backa upp telefonen, göra ominstallation av senaste programvara och sen återställa backupen. Sen har det fungerat alldeles utmärkt.

Så det betyder troligen att uppdateringsprocessen inte är helt att lita på, vilket är skrämmande.

Tack Per!
Då skall jag göra en ominstallation.

Har i och för sig haft detta problem sedan jag köpte telefonen. Så problemet kom inte med den sista uppdateringen.

Hade en temporär fix för att kunna läsa "låsta" sms. Det vara att stänga av telefonen och sedan sätta på den igen. Då gick de att läsa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-09 11:15

@ Filip
Har du senaste mjukvaran? I standbyläge, tryck på mer och Status. Där står vilken version du har.

@ Rasmus
Dina problem är klassiska problem för de tidigare mjukvarorna, har du provat att uppgradera till senare versionen?

Senaste version är R9A002.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-10-09 19:10
Ursprungligen av odelsteken:

@ Filip
Har du senaste mjukvaran? I standbyläge, tryck på mer och Status. Där står vilken version du har. Senaste version är R9A002.

Jo jag har den, kanske en ominstallation behövs... hmm

hmmm jag har en M600i vit, men jag undrar efter ett bra mail-konto, vad är det ni använder??..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-11 16:35

Har retat mig på att trots att numret till en person finns inlagt, frågar telefonen om jag vill lägga till numret i kontakter!

Samma gäller när en person ringer till mig som också redan är inlagd i kontakter.
Telefonnumret visas men inte namnet.

Vad kan man göra åt det?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-10-13 15:16

Någon som har koll på fjärrsynkroniseringsfunktionerna som finns? Kanske kan man sätta upp något sådant och synkronisera genom det?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-18 22:07

Så... nu har jag också skaffat mig en M600i

En kanske något dum fråga, men det skulle verkligen va trevligt om det fungerade:
Under 'Verktyg', 'Anslutningshanteraren', så kan man lägga till ett 'Internetkonto'.

Under menyn 'Mer' kan man lägga till ett nytt 'Bluetooth, Internet (PAN)'
Betyder detta att man kan använda en dator med Bluetooth som brygga till Internet? Det skulle va riktigt trevligt, för då kan man surfa med telefonen gratis via bredbandet

Om det är så, är det någon som kan skriva en kort guide? ....

Frågan är bara: varför vill man surfa med mobilen om man ändå sitter precis bredvid sin dator som är tusen gånger smidigare att surfa med?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-18 22:28
Ursprungligen av stoffe_99mac:

Frågan är bara: varför vill man surfa med mobilen om man ändå sitter precis bredvid sin dator som är tusen gånger smidigare att surfa med?

För att telefonen är bra mycket smidigare att ha på toaletten... och i sängen när man läser nyheterna på söndagsmorgonen :rolleyes:

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-07 18:54

Nu har jag lekt lite med teman och ikonerna på genvägarna. Gillar den mycket mer nu

Har läst om nån som ska ha kört nåt script för o synca kalender till m600, nån som vet var man får tag på det?

  • Medlem
  • 2007-03-28 21:51
Ursprungligen av Johan S:

Får meddelandet "We should have had a valid file ID" när jag försöker ladda ner, gör jag nåt fel eller är det en gammal länk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 16:45

jag får inte Gmail o funka med min M600...... jag kör med "tre"........ as segt alla andra mail funkar men med gmail.....

Ursprungligen av Silvetisson:

jag får inte Gmail o funka med min M600...... jag kör med "tre"........ as segt alla andra mail funkar men med gmail.....

Det funkar för mig.

Inkorgsinställningar: serveradress pop.gmail.com, användarnamn mitt.namn@gmail.com, lösenord så klart.
Utkorgsinställningar: serveradress smtp.gmail.com, kryssa i Använd SMTP-autentisering och "Använd inloggningsinformationen...", användarnamn samma som under inkorg, lösen som förr.

Under Avancerat, inkommande: ange Säker anslutning SSL, port 995. Under utgående, ange Säker anslutning TLS, port för utgående 25, kryssa i MIME-kodning.

/Per

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-11-20 07:17
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Det funkar för mig.

Inkorgsinställningar: serveradress pop.gmail.com, användarnamn mitt.namn@gmail.com, lösenord så klart.
Utkorgsinställningar: serveradress smtp.gmail.com, kryssa i Använd SMTP-autentisering och "Använd inloggningsinformationen...", användarnamn samma som under inkorg, lösen som förr.

Under Avancerat, inkommande: ange Säker anslutning SSL, port 995. Under utgående, ange Säker anslutning TLS, port för utgående 25, kryssa i MIME-kodning.

/Per

vad för instälningar skall man ha i själva gmail?

har det någon som helst betydelse?

//Filip

Ursprungligen av Filip:

vad för instälningar skall man ha i själva gmail?

har det någon som helst betydelse?

//Filip

Jag har gmails defaultinställningar, har inte ändrat något där. Funkar det fortfarande inte för dig? Senaste version på mobilprogramvaran?

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-11-20 18:29
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag har gmails defaultinställningar, har inte ändrat något där. Funkar det fortfarande inte för dig? Senaste version på mobilprogramvaran?

jo nu funkar det danke!

Bevaka tråden