Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelmoral till Cocoa?

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-24 09:30
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag jobbar med återupplivande av mina egna gamla alster i stället.

Istället? Vänta nu. Vadå istället? Vad har jag missat? Blir det inget Dubbelmoral trots allt?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-13 13:19

Ingemar's skiing game!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-14 12:59
Ursprungligen av memark:

Ingemar's skiing game!

ISG verkar ju helt given på den nya iphonen med gyro Man borde kunna styra den lille Ingemar nedför Yxbacken med sällan skådad precision!

Ursprungligen av rhesus:

ISG verkar ju helt given på den nya iphonen med gyro Man borde kunna styra den lille Ingemar nedför Yxbacken med sällan skådad precision!

Det är tanken. Jag har i alla ett litet proof-of-concept igång med accelerometern (ja, nästan ett helt spel faktiskt, och det är i princip som ISG fast man kan gasa och bromsa också) så något steg framåt har det blivit i alla fall.

Fast jag är inte säker på att Apple skulle släppa igenom en iPhone-version.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-15 14:56
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Fast jag är inte säker på att Apple skulle släppa igenom en iPhone-version.

Varför tror du att de skulle neka spelet?

Ursprungligen av rhesus:

Varför tror du att de skulle neka spelet?

Dels tror jag inte att originalgrafiken är tillräckligt glassig och "modern" för deras smak, och dels bryter man ju mot deras 3.3.1-paragraf så fort man snyter sig.

Jag tror du har helt fel ingemar. Jag har det hederliga spelet "Ports of Call" i min iPhone och jämför man grafiken med ISG så är det ju stor skillnad till ISG fördel. Dessutom har väl Apple lättat upp 3.3.1-paragrafen om jag inte missminner mig. Så innan du säger att Apple inte kommer tillåta ditt spel så ge det ett försök i alla fall.

Fantastiska nyheter Ingemar! Kör hårt! Vi kommer alla att köpa ett exemplar!

Ojoj, ISG på iOS - det finns hopp om mänskligheten än!

  • Medlem
  • 2010-06-24 11:17

Jodå - det blir Dubbelmoral då det inte är Rangemalm utan Bjerkén som gör det. Dock har det tagit lite längre tid än tänkt pga något så trivialt som lönearbete. Dock lovar han att det är klart före nästa karneval. Kolla in Dubbelmoral! för iPhone | Hur det går att porta ett 20 år gammalt Pascalprogram för mer info

Och nu är sajten nere...

Ursprungligen av dubbelmoral.nu:

404 Not found
Warning: require_once(/etc/wordpress/config-www.dubbelmoral.nu.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /etc/wordpress/wp-config.php on line 16

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/etc/wordpress/config-www.dubbelmoral.nu.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /etc/wordpress/wp-config.php on line 16

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-19 12:08

Det måste inte betyda något. Förmodligen fel på servern. Kanske ny PHP version eller databasen som strular.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-19 21:45

Sidan var även nere när jag kollade för några månader sedan, så oavsett orsak får man misstänka att utvecklingsarbetet går på sparlåga för tillfället. Men vi som väntar väntar ju på något gott. Håller hoppet uppe till karnevalen 2014, om inte förr?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-20 00:32

Det är otäckt vad tiden går när man har så mycket annat som vill komma före. Jag satt i alla fall en del under jullovet och tog några steg åt rätt håll med min spelmotor. Invaders-demot funkar bra, nästa steg blir HeartQuest, därefter är det bäddat och klart för ISG, Bert och Bachman mm. Grafikkonvertering rullar bra. Hela animationspaketet är därmed lite närmare att passa för att porta bekvämt. Fast det blir Mac-program till att börja med. Dock är steget därifrån till iPhone inte så stort längre, mycket är samma.

Nu skulle jag vilja fortsätta med det så det blir klart men jag har en bunt projektrapporter att läsa, en kursbok att uppdatera (för min kurs i datorgrafik), samt kursstart att hantera. Suck.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-11 17:29
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det är otäckt vad tiden går när man har så mycket annat som vill komma före. Jag satt i alla fall en del under jullovet och tog några steg åt rätt håll med min spelmotor. Invaders-demot funkar bra, nästa steg blir HeartQuest, därefter är det bäddat och klart för ISG, Bert och Bachman mm. Grafikkonvertering rullar bra. Hela animationspaketet är därmed lite närmare att passa för att porta bekvämt. Fast det blir Mac-program till att börja med. Dock är steget därifrån till iPhone inte så stort längre, mycket är samma.

Nu skulle jag vilja fortsätta med det så det blir klart men jag har en bunt projektrapporter att läsa, en kursbok att uppdatera (för min kurs i datorgrafik), samt kursstart att hantera. Suck.

Kul att det går framåt iaf!

Hej alla,
Vad hände med detta? Kan jag ladda ner Dubbelmoral till min MacBook på något sätt?
Det är verkligen ett spel värt mödan hehehe
Louise

Bevaka tråden