Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelmoral till Cocoa?

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 11:37

Ach!

  • Medlem
  • 2003-08-01 11:43

Flogsta... kör de med Flogsta-vrålet fortfarande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 12:09

Indeed they do...

F.ö. har det ju varit tal om att göra "ett Dubbelmoral" som tar plats i Uppsala. (likheten i studenternas beteende i dessa två orter är ju som bekant ganska stor!)

Får jag inte tag på källkoden snart så blir det så. Hör du det Bjerkén? Hör du?!!!

Skriv det i Cocoa så kan han springa utanför fönstret - kolla Apples sample på BoingX.

Fast det där med fönstret öppnade ju för det bästa fusket i stan - man flyttade utgången till rummet till kanten på stadsfönstret, så kunde man komma hem på nolltid!

Jag skissade lite löst en Linköpingsvariant för länge sedan, men kom aldrig på tillräckligt många nya kul grejer för att det skulle vara värt det.

Barn stökar till prioriteringarna väldigt mycket. Jag har själv två och det tredje på väg. Lägg till lite plikter på jobbet så blir det lätt trångt. Ibland kan det gå hela dagar utan att man ens hunnit röra det där man ville hinna med, och veckor och månader för att hitta den där tiden som verkligen räcker till nåt.

För mej ligger OSX-portningar av egna spel före Dubbelmoral, tyvärr. Mer resultat för mindre jobb.

Springa utanför fönstret går att fixa även i Carbon, men det finns risk att det pajar i någon framtida version.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-12-08 17:51

har vart lite segt på den här fronten ett tag nu.. finns det någon som jobbar på detta fallet, som enligt mig borde vara högprioriterat fresten apropå inget, ingemar har du portat några av dina tunga gamla klassiker till 10an? isåfall vart kan man köpa dom? har ett helt gäng piratade spel av dig på min söta lilla performa 450.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 18:14

Dubbelmoral är ett härligt spel. Kanske kan man få ett vegetariskt alternativ till köttbullarna?

Annars är Ingemars Skiing Game en favorit.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 18:19

Jag och mina vänner håller på att porta Banzai! till java för mobiltelefoner (J2ME version 1). Måltelefon är en SonyEricsson T610. Det ni!

Ingemar's Skiing Game och Solitaire House finns numera i OSX-versioner. Kan nån bara tipsa om en bra forumprogramvara som funkar med MacHTTP så kanske jag hinner börja lite på Dubbelmoral.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-14 10:52

Om du kör MacHTTP på en Power Mac av något slag så tror jag det finns forum skrivna för MacASP.
Det är gratis för personligt bruk, och använder man MacHTTP så genererar det inga reklammeddelanden heller.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
Dessutom har Anders precis fått sitt andra barn så jag gissar att han har lite andra prioriteringar...

Jag har själv tre numera. Jo, då får man prioritera lite, men själv håller jag på att prioritera upp Mac-programmeringen (fast helst saker som i förlängningen kan bli produkter förstås).

Det verkar som att det blir lilla jag som gör återimplementationen av Dubbelmoral. Senaste året har jag + grafikpojken till och från jobbat med en klon vi kallar SvartanSpelet. När det så småning om är klart så ska nog koden kunna anpassas för något som ser och beter sig likt originalet.

Här kan man ladda ner en förhandstitt av svartanspelet:
http://www.lysator.liu.se/~anders/projects/svartanspelet/index.html

här ligger jag i min C-overall och myser i gräset full som ett päron

Ursprungligen av Anders Edqvist:

Det verkar som att det blir lilla jag som gör återimplementationen av Dubbelmoral...

Kul att någon tog tag i det! Ser verkligen ut att vara på god väg må jag säga!

När kan vi vänta oss att få köttbullarna vinande runt öronen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-21 08:45

Kom igen nu!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 22:22

Uppdatering på gång?

Anders verkar vara svår att få tag på, och han sitter på källkoden. Eller rättare sagt så har han förmodligen inte hittat källkoden.
Skulle vara skönt och höra, en konfirmation på läget så att säga.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Anders verkar vara svår att få tag på, och han sitter på källkoden. Eller rättare sagt så har han förmodligen inte hittat källkoden.
Skulle vara skönt och höra, en konfirmation på läget så att säga.

Vilken Anders menar du, Bjerkén eller Edqvist?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vilken Anders menar du, Bjerkén eller Edqvist?

Well, det är väl Bjekén som skrivit Dubbelmoral? Eller har jag tolkat det fel?
Jag menar den av dom som skrivit spelet i alla fall

Det var kul att se det här gammla spelet igen, jag har faktiskt aldrig sett det i färg förut. På OS 9.2.2 fick jag inget ljud men i min gamla vX med 7.1 går det som smort.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Well, det är väl Bjekén som skrivit Dubbelmoral? Eller har jag tolkat det fel?
Jag menar den av dom som skrivit spelet i alla fall

Jovisst, men med tanke på att Anders Edqvist, som påbörjat en omimplementation, också heter Anders så blev det lite otydligt.

Finns det någon som får Dubbelmoral att funka under Classic? Jag får upp splash-fönstret, därefter så avslutas programmet direkt utan något meddelande.

edit- Hittade lösningen i gammalt inlägg.

Senast redigerat 2005-03-15 09:01

Jag förstår.
Du har inte haft kontakt med Anders Bjérken något mera eller?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Jag förstår.
Du har inte haft kontakt med Anders Bjérken något mera eller?

Nej, inte på mycket länge nu.

Tråkigt. Hoppas han dyker upp på forumet så småningom dock.

  • Medlem
  • 2005-09-30 23:47

Spelade klassikern för första gången på en SE, men det var länge sen... Har själv funderat vid ett flertal tillfällen att försöka få tag i bapelsin, men nu när jag hittade denna tråden så verkar det ju som om källkoden är borta för evigt... synd. Nu när jag ligger i lund och när "dual"-karnevalen närmar sig blir jag väldigt sugen att se Dubbelmoral till OSX! Provade Svartanspelet, och det ligger ju inte långt ifrån. Skulle ni inte kunna använda det som grund? Får återuppta denna tråd och kanske går det att få klart tills i vår, hjälper gärna till bäst det går

Okej, jag vet en monsterbump, men det är ju tråkigt om denna tråd totalt faller i glömska. Några framsteg what so ever?

Hahaha. Faller under "årets monsterbump"
Ja, skulle faktiskt vara skoj att höra ifall någon progress gjorts. Men eftersom det varit tyst så länge så har jag svårt att tro att de haft tid/ork att göra något. Men om vi håller tråden vid liv så kanske de tillslut blir sugna...

Dubbelmoral till iPhone/ipod touch!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 03:54

Ojoj, den här tråden minns jag från min barndom.
Nostalgi.

Dubbelmoral var ett genialiskt spel! Många timmar passerade spelandes detta underbara spel under mellanstadietiden.

Verkar onekligen som att allt har fallit i glömska men jag vill utbringa en skål till Bjerkén och hans medutvecklare! Skål!

Det var nog t.om på lågstadiet. Nostalgi!

Bevaka tråden