Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelmoral till Cocoa?

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .

.....

Ruggigt, tråden är sex år gammal.

Tyvärr har ju inget förändrats. Skulle Bjerkén på något sätt hitta koden så är det fixat på inte så värst många timmar. Att implementera om är inte omöjligt, men alla måste vi ju prioritera det som är viktigt i livet. Det finns mycket som vill bli skrivet, och då är det två saker som gäller: projekt som ger pengar eller projekt som för en framåt och ger nya möjligheter. Tyvärr faller inte Dubbelmoral i någondera facket.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-04-27 22:35

Vi får väl starta en inskramling!

Jag är på. Jag lägger en femtiolapp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 23:43
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag är på. Jag lägger en femtiolapp...

dito.

Kom igen.. lätt värt en hundring. Jag är med.

Okej då, jag höjer till en hundring.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-04-29 20:12

Enkelt en hunka!

Anders Edqvist är ju den som kommit en bit. Kanske skulle vara läge att fråga honom om han har lust att göra klart.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Anders Edqvist är ju den som kommit en bit. Kanske skulle vara läge att fråga honom om han har lust att göra klart.

Ja, jag blir grymt sugen nu. Hittade hit via macworld, men kom häromdan att tänka på Dubbelmoral, när jag var nära att få en nedfallande gren i huvudet på väg från tunnelbanan till Södra huset (Stockholms universitet).

dubbelmoral vart är du?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-09-10 19:39

Hemma och läser förstås.

Ha Ha!

Dubbelmoral till iPhone önskas! Kom igen, nu finns det pengar att tjäna!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Dubbelmoral till iPhone önskas! Kom igen, nu finns det pengar att tjäna!

Jomen faktiskt. Om man säljer det för 5 dollar och du har 300 pers som köper så har man tjänat 1000 dollar. Det är ju inte bara småpotatis

nostalgica

Spelade detta en massa på lektionstid på "Tidningen" på Åsö Gymnasium.
Var tider det!

Var inne med vMac Mini å körde resedit på ljudfilerna - över med dem till clipboard, sen till skrivbordet å sen ut ur emulatorn. Lite pill... har några fler ljud än ovan.

Den som heter phone gjorde jag att ha som signal på telefonen.
Lät ju ungefär sådär när man spelade.

/Ricard Nordberg

Gick du på åsö? Vilket år gick du ut?

Väcker liv i en gammal tråd!
FIXA TILL OS X NUV!

Bump

BUMP

Måste hållas vid liv, så kanske någon nån gång ordnare till detta.

Jag skulle kunna tänka mig att betala för att få detta till OS X

Vill ni ha ett som är som det gamla? Då är det läge att tjata på honom som gjorde ett som kom rätt långt för några år sedan (Anders Edqvist, 2003). Jag tror han är länkad i den här tråden. Det borde inte vara en stor sak att bygga det till spelbart läge. Jag tror han fastnade på en del (rätt fina) innovationer, som att sparka på saker och traska runt i hus.

Eller vill ni ha ett som är baserat på samma idé men är annorlunda?

jag är mer på orginalet..det är lite speciellt med den grafiken.

Självfallet ska det vara orginal utan något nytt lull-lull! (om jag får bestämma)

Problemet med att återskapa originalet är 1) att Anders Bjerkén har copyright på det och 2) att det inte är speciellt kreativt för den som gör det. Det är därför det inte blivit av; alla måste vi prioritera vår tid till det som är mest meningsfullt.

En del av projektet skulle vara att fixa ljuden. Man skulle få ha en tävling i vem som kan få fram den bästa imitationen av "kom hem och läs" med mera. För de gamla ljuden låter inte bra i en ny dator.

Altså fan, hitta lösningar och inte problem.
Jag vill ha ORIGINALET... Rakt av!
Inga ändrade ljud, inga nya features utan så plain det bara går och är möjligt!
Kreativitet kanske inte är drivkraften, men tänk själv vilket credd den/de som fixar det får
när de är klara...

Ursprungligen av PeeMaN:

Altså fan, hitta lösningar och inte problem.
Jag vill ha ORIGINALET... Rakt av!
Inga ändrade ljud, inga nya features utan så plain det bara går och är möjligt!
Kreativitet kanske inte är drivkraften, men tänk själv vilket credd den/de som fixar det får
när de är klara...

Det är frågan. Jag är inte alls säker på att det blir så hett med en kopia som inte tillför någonting nytt. Det blir en liten nostalgitripp för oss som var med, men vad mer? Man får nåt hundratal nerladdningar, några glada tillrop, och sedan åker det in i ett hörn av hårddisken där de samlar damm. Jag tror att det är bättre att gå vidare, göra mer. Men originalet kan ju finnas inbyggt. Man kan göra som i "Day of the tentacle", där originalspelet kan spelas på en dator i spelet, som spel i spelet.

Inga ändrade ljud? Jodå, det vill du visst. Originalljuden låter som om man pratar genom en kudde. Enda sättet att få ljuden lika bra som man minns dem är att spela in nya, möjligen med så lika röster som möjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-07 17:42

Dubbelmoral för iPhone vore kanske också något.

//Rob

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-03-08 23:06

Funderar på en annan sak. Vilken är den nyaste version av Mac OS som originalet fungerar på? Det känns nästan som det vore mindre jobb att installera lämplig simulator/virtuell maskin än att koda om det hela. (Är Classic helt avvecklat nu förresten? Jag har iaf kvar det på min gamla G5a.)

Originalet fungerar bara bra på 68k-maskiner. Jag tror det rullar på alla OS som stödjer 68k. Så man kan ju prova i Basilisk II.

Bevaka tråden