Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.3 är ute

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av fredHo:

Efter uppdateringen fungerar inte min intenetbank... "Internetbanken stödjer inte din webbläsare." Jag har en bank som heter Sparbanken Finn. Kan man lura Safari/Banken på ngt sätt? Typ att Safari är en annan version än vad den är.

Måste säga att de är snabba på att fixa hos Sparbanken Finn!
Det verkar som det går att logga in med Safari nu.

Ursprungligen av star-affinity:

Måste säga att de är snabba på att fixa hos Sparbanken Finn!
Det verkar som det går att logga in med Safari nu.

Sparbanken FINN?! Say what? Har jag missat något?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Sparbanken FINN?! Say what? Har jag missat något?

Sparbanken Finn är en självständig sparbank i sydvästra och mellersta Skåne.

Ursprungligen av bogg:

Eh?

Ja, för mig ser den då likadan ut ändå..

Om jag inte har sidan aktiv utan safari i sig så backar den ju till förra sidan, men det har ju inget med acid2-testet att göra

Hmm... Nu åker jag också upp till sidans topp då pil upp eller pil ner trycks in. Kan svära på att det inte var så igår.

Det blir i alla fall fortfarande fel om man försiktigt scrollar på sidan med scrollhjul eller styrplattan på sin bärbara datordå smileyn är uppe. Då lossnar två bitar från smileyns "panna" och följer sen med när man scrollar upp och ned. Kan inte vara meningen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-03 10:25
Ursprungligen av star-affinity:

Jo, det är fint så länge man inte scrollar på sidan med scrollhjul eller trycker piltangenter upp/ned.

Det är så det ska vara. Inget konstigt med det. Själva testet går ut på att gubben ska se rätt ut när du klickar på länken. Sen är testet över.

F.ö. så kan jag nämna att jag inte har upptäckt några problem med 10.4.3. (installerat på 3 st PM G5 2x2, en PB 1,67 och en iBook 1,33)

En mycket bra uppdatering i mina ögon (so far).

hmm, tur man inte uppdaterat än! Verkar ju vara struligaste uppdateringen på länge detta.

Någon som uppdaterat på en dual 1,8GHz G5 som uppdateringen inte funkat med?

Och någon som uppdaterat på en single 1,8GHz G5 som uppdateringen inte funkat med?

Ursprungligen av tobiwan:

hmm, tur man inte uppdaterat än! Verkar ju vara struligaste uppdateringen på länge detta.

Det är sånt som i vetenskapliga sammanhang kallas för bias! Dvs i en sån här tråd anrikas inlägg från såna som stött på problem, de hundratusen andra som haft en problemfri resa hör inte av sig, iaf väldigt få, men jag kan väl stämma in bland de få nöjda: min uppdatering funkar hur bra som helst (P-book G4 12" 1.44 ghz). Gå alltså inte i bias-fällan o tro att denna uppdatering är dålig.

Min pb12" verkar inte vilja uppdatera. Kör igång "software update" och den börjar söka efter uppdateringar men efter ett tag så crashar den och det står: "the application software update quit unexpectedly" och så kan man välja mellan "close, report och reopen". Nån som vet vad som kan vara fel?

Ursprungligen av tublenco:

Min pb12" verkar inte vilja uppdatera. Kör igång "software update" och den börjar söka efter uppdateringar men efter ett tag så crashar den och det står: "the application software update quit unexpectedly" och så kan man välja mellan "close, report och reopen". Nån som vet vad som kan vara fel?

Nej men du kan väl bara ladda ner den härifrån:
http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1043.html

Ursprungligen av Rickard A:

Nej men du kan väl bara ladda ner den härifrån:
http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1043.html

Tack Rickard A. Laddade ner den, installerade och nu verkar det fungera fint (knock on wood).

Ursprungligen av iGroucho:

Det är sånt som i vetenskapliga sammanhang kallas för bias! Dvs i en sån här tråd anrikas inlägg från såna som stött på problem, de hundratusen andra som haft en problemfri resa hör inte av sig, iaf väldigt få, men jag kan väl stämma in bland de få nöjda: min uppdatering funkar hur bra som helst (P-book G4 12" 1.44 ghz). Gå alltså inte i bias-fällan o tro att denna uppdatering är dålig.

Nån (som vet hur) borde kanske skapa en omröstningstråd där man kan se hur det gått för olika användare att uppdatera? Jag har i varje fall uppdaterat två datorer hitills utan problem: En PowerBook som jag installerade nytt system på en sproilans ny hd, och en iBook som updaterades från 10.4.2 utan problem.

Ursprungligen av hugin:

Det är så det ska vara. Inget konstigt med det. Själva testet går ut på att gubben ska se rätt ut när du klickar på länken. Sen är testet över.

Ja, så är det väl.

Kul att Acid2 fungerar fullt ut! Nu ska jag bara hålla ut ett dygn innan jag uppdaterar själv

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-31 23:22
Ursprungligen av Adrian B:

Kul att Acid2 fungerar fullt ut! Nu ska jag bara hålla ut ett dygn innan jag uppdaterar själv

Fegis!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-31 23:24
Ursprungligen av Editors:

Fegis!

Ja låta andra göra jobbet!
Och det är väl inte första gången heller vi får dra lasset.

Ursprungligen av Editors:

Fegis!

Vis av erfarenhet snarare... Apples QA är inte vad den varit...

Ursprungligen av Le:

Ja låta andra göra jobbet!
Och det är väl inte första gången heller vi får dra lasset.

Det sköna är ju att det går tretton på dussinet som slänger sig på uppdateraknappen i samma sekund som det kommer ut...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:06

Min kraschar hela tiden. Gick inte att inst. 10.4.3 försök att öppna från papperskorgen.
Men när jag startar program som Safari säger Maccen att det är nya versioner. Står även 10.4.3 under äpplet.

Yes!!

och inte la väl expose fönstren för samma app bredvid varandra: F10

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:09

La just in 10.4.3. Spotlight känns lite snabbare, och ssh-länk över airport verkar flyta på bättre. Safari har också blivit snabbare.

En liten kosmetisk detalj för oss som använder iridium-temat är att flikarna i safari nu har blivit lite vitare än resten av verktygsfälten.

Dock är min "favoritbugg" fortfarande kvar: streamad data över nätverket börjar hacka så fort täckningen på airport blir lite sämre. Jag behöver bara gå ut i köket i min 42 kvm lägenhet för att mp3or från windowsburken ska bli olyssningsbara.

Min maskin är en PB12" 1.5 med 768MB RAM.

Shysst, hoppas uppgraderingen löser den dåliga hanteringen av trådlösa utskrifter via Airport som skrivarserver!
Annars går jag tillbaks till Panther, tyvärr.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-31 23:19

Oj... Expose och Dashboard är betydligt rappare på min Dual G4 1.42GHz med GeForce4 Ti 4600 med 128Mb vram. Safari är snäppet snabbare än Firefox på min 24mbit lina också. Annars har jag inte märkt så mycket än.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:22

Totalstopp på min Powerbook.Startar inte ens. Någon som har ett bra tips?
Den växlar mellan att visa "lilla sekundvisaren" och pekaren. Blå bakgrund. Hoppar mellan dessa två miljöer.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:23
Ursprungligen av Yes:

Totalstopp på min Powerbook.Startar inte ens. Någon som har ett bra tips?
Den växlar mellan att visa "lilla sekundvissaren" och pekaren. Blå bakgrun. Hoppar mellan dessa två miljöer.

Yes!!

Jag började också misströsta, men jag startade om den medelst powerknappen och lät den tugga en stund. Det tog mycket längre än normalt, men visst startade den till slut. Nu funkar allt som normalt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:26
Ursprungligen av Yes:

Totalstopp på min Powerbook.Startar inte ens. Någon som har ett bra tips?
Den växlar mellan att visa "lilla sekundvisaren" och pekaren. Blå bakgrund. Hoppar mellan dessa två miljöer.

Yes!!

Någon??

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-01 00:12
Ursprungligen av Yes:

Någon??

Yes!!

Min PB 17" startade inte heller upp, jag tokboota och då startade den fin fint, allt är okej även om jag var lite svettig en stund..

/Fred
i rymden..

Ursprungligen av Fredric:

Min PB 17" startade inte heller upp, jag tokboota och då startade den fin fint, allt är okej även om jag var lite svettig en stund..

/Fred
i rymden..

Hur gör man när man tokbootar? jag sitter här med en pb15" och laddar ner för glatta livet och jag kanske stöter på samma problem som du snart...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-01 00:19
Ursprungligen av David Slättne:

Hur gör man när man tokbootar? jag sitter här med en pb15" och laddar ner för glatta livet och jag kanske stöter på samma problem som du snart...

Jag brukar sätta på mig min parmesanhatt, sjunga och dansa små grodorna baklänges, kräkas lite grön gegga sedan så trycker jag på bootknappen, funkar 9 fall av 10..

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:24

Hur lång tid?? min har tuggat mer äm 5 min.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 23:27
Ursprungligen av Yes:

Hur lång tid?? min har tuggat mer äm 5 min.

Yes!!

Kanske 3-4 minuter före jag startade om den med våld, sen ungefär lika länge till innan jag kom till inloggningen.

Är det någon annan som har dom här symptomen:

1. Processen mdimport jobbar med ca 25% CPU i Activity Monitor.

2. En herrans massa Widgetar har fått "special permissions" när man reparerar rättigheter i Disk Utility.

Vad säger ni?

Annars verkar det ju fungera bra...

Bevaka tråden