Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se över forumregler & moderation

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-08 18:08

Ojdå...

Det var väldigt vilket ståhej det blev kring mitt lilla inlägg om att plocka bort gamla trådar och börja på nytt när den gamla tråden överlevt sig själv på grund av teknisk innovation.

Givetvis har ni som styr och ställer med Forumet er självklara rätt att göra som ni vill. Det var bara ett förslag från min sida som användare.

Vad beträffar mitt förslag om ordändringen i en tråd från Nytt inlägg till Svar håller jag med om att Nytt inlägg är gångbart om man tänker "Nytt inlägg i den tråd man befinnner sig i".

Men om man vill skriva ett nytt inlägg i en helt annan fråga är det inte självklart att man skall gå till startsidan och där leta sig först upp till den produkt det gäller och sedan ner till den avdelning det gäller och först där hitta ingången för Ny diskussion.

Nu vet jag, och säkert många medlemmar som liksom jag varit osäkra på var en ny tråd ska påbörjas. Helt självklart är inte det. Att osäkerheten finns bland medlemmarna skriver ju ni moderatorer själva. Att ordet Svar efter sista inlägget i en tråd skulle kunna misstolkas även om man inte vill svara utan istället t ex tillägga något tror jag inte skulle inträffa.

Eftersom det är användarna som är 99.ses Forums styrka är det kanske inte helt fel att lyssna in även en minoritets synpunkter, allt som kan göra Forumet ännu bättre är bara positivt.

Hur som helst, det var bra att den här frågan nu fick sin belysning och att vi som vill starta en ny tråd har lärt oss var det ska ske.

Nu återgår jag till att koncentrera mig på de tekniska innovationerna som Forumet är bäst på att penetrera.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag håller inte med om att "Svara" skulle vara ett bättre ord än "Nytt inlägg".

Ja, det finns ett litet fåtal som tycker att "Nytt inlägg" är lite förvirrande. Men jag tycker att "Svara" skulle vara ännu sämre.

För när man skriver ett inlägg så är det inte alltid ett "svar" i ordets bokstavliga betydelse.

Man kanske ställer en motfråga till någon. Man kanske vill korrigera eller komplettera något som någon annan har skrivit. Man kanske bara vill upplysa om en annan tråd i ett liknande ämne. I mina ögon är den typen av inlägg inte "svar".

"Nytt inlägg" är precis vad det säger, dvs ett nytt inlägg i diskussionen.

Alternativet vore väl isf "Ny post" respektive "Ny tråd", men presonligen tycker jag att "Nytt inlägg" och "Ny diskussion" är hur bra som helst. Det är nog snarare navigeringen som kanske bör ses över.

Bevaka tråden