Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlingstråd Mac OS X Widgets.

Tråden skapades och har fått 217 svar. Det senaste inlägget skrevs .

widget för SJ resor, eller app för iphone med SJ

Hej!
någon som hittat någon dashboard widget eller iphone app för tågtider i Sverige?
mvh Jonas Ludvigsson

Är det någon mer än jag som fått problem med widgeten Mail-checker? Förut kunde jag logga in på gmail-kontot direkt utan att behöva skriva in lösenord varje gång. Safari kom inte ihåg det, frågade heller aldrig. Då hade jag ett enklare lösen som jag nu har bytt. Trots att jag bytte i gmail (och inte ännu i widgeten) så kollade Mailchecker mailen och sa att det inte fanns några nya mail, utan att kunna komma in? Nu har jag dessutom tre konton, ett med domänen, och nya passwords, såna jag inte kommer komma ihåg..

Saken är den att jag vill _verkligen_ kunna klicka på min mail-widget och komma in på mailen direkt. Nu kommer jag till inloggnings-sidan där konto-namnet är ifyllt och inget lösen finns. Jag måste därefter radera användarnamnet och välja det igen för att få lösenordet från safari och sen kunna logga in....det är kladdigt!

Kan det vara i widgeten det ligger? Får inget svar från de som gjort dem? Jag har prövat att ominstallera men det hjälper inte..

Nån som har råd?

Ingen alls?

Söker en widget som läser in flera olika RSS-feeds. Eggdrop verkar endast kunna visa upp olika feeds i olika fönster, hade varit bra att samla alla i en. Hade en widget innan reninstallation av Snö Leoparden som funkade finfint men kan inte hitta den nu.

Någon som har något tips?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-05-17 21:58

Är det någon som har koll på vart jag får tag på SR-widgeten? Har letat, men alla länkar går till Instrumentbrädemanicker, som verkar vara en skum webbplats...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-18 07:49
Ursprungligen av tHorSeYE:

Är det någon som har koll på vart jag får tag på SR-widgeten? Har letat, men alla länkar går till Instrumentbrädemanicker, som verkar vara en skum webbplats...

Skapa den själv? Enkelt.

1) Starta Safari och gå in på Sveriges Radio - lokala och rikstäckande radiokanaler, välj kanal och klicka på "Lyssna direkt".
2) När du har popupen aktiv och radion då spelar så går du till Arkiv-menyn och klickar på "Öppna i Dashboard".
3) Markera det du vill ska synas i din widget och klicka sedan på "Lägg till".
4) Markera din nya widget, klicka på "i" och bocka ur rutan nertill så att ljud spelas fast du inte har Dashboard framme.
5) Klart.

Nu är det bara att lyssna

Jag söker en widget som kan kolla om det finns mail på konton hos Yahoo. Mail Checker v2.0 (Senaste) fungerar inte med Yahoo längre. Har sökt men inte funnit något alternativ alls.

Jag söker en widget för att kolla min gamla hotmail... den som finns på apples sida är helt överdimensionerad i mitt tycke. Någon som har hittat en?

Bevaka tråden