Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlingstråd Mac OS X Widgets.

Tråden skapades och har fått 217 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-20 17:13

TV-kanalwidget finns på tvinfo.se... http://www.tvinfo.se/tv-widget.php

Tyvärr visar den inte kommande TV-program, utan bara vad som går just för tillfället. Men registrerar man sig på sidan (gratis) så kan man iaf välja vilka kanaler den ska visa.

Stockholmsbörsen

Någon som vet om det finns en widget för utvecklingen på Stockholms börsen?

//Henrik

Hum, dedär med utvecklingen på stockholms börsen kan inte vara så svårt att pilla ihop, har dock inte fått min macbook än men den kommer nästa vecka hoppas på att det går att kika på något då.

  • Medlem
  • 2007-05-14 20:59

Hej,

en snygg widget för SVT Text, som visar reslutatet i widgeten & inte i ens defaultbrowser, vore soft. Det fanns förrut till gamla SVT Text vet jag, men jag har inte hittat någon ny. Någon som vet?

  • Medlem
  • 2007-06-07 23:39
Ursprungligen av FrrH:

Hej,

en snygg widget för SVT Text, som visar reslutatet i widgeten & inte i ens defaultbrowser, vore soft. Det fanns förrut till gamla SVT Text vet jag, men jag har inte hittat någon ny. Någon som vet?

Reflektion: det känns som om tempot & widgetlustan från svenskt håll är rätt slött. Har nyhetens behag månne runnit ut? Det finns massor av widgetar som 'borde finnas' eller har funnits i tidigare versioner som inte längre fungerar.

SVT Text, Google News på svenska, SL m.m.

På t.ex. manicker.se är det inte direkt många knop. Är det bara jag, eller är reflektionen en allmän sådan? Vad beror det på isf?

Jag efterlyser fortfarande en snygg och bra widget för SL-Trafiken. Bussar, tunnelbana, pendeltåg och allt annat. Någon som har ett förslag?

Och västtrafik i Götet.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-07-07 01:25

En widget med sökruta från Dark Lyrics vore inte dumt O:-)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-07-30 13:14

En widget för att se kontaktlistan till adium skulle inte va fel.. typ som http://menial.co.uk/widgets/adiumlist/
fast man ska kunna starta konversationer via den och kanske stylea den lite, typ så man bara ser kontaktnamnen, ingen ram runt, transparent bakgrund mm.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-30 16:55

Skulle verkligen vilja ha en widget för att tanka upp bilder till sitt www.pici.se konto.
En bildhosting som andvänds av många idag men saknar verkligen att bara kunna drag and drop till widgeten som sen öppnar webläsaren med bilden, klar för länkning.

En widget för kollisökning hos posten vore på sin plats. Skulle också viljaha Text-TV-widgeten uppdaterad. Vad har hänt med manicker.se? Det verkar ju stendött där.

Skulle någon som är insatt i hur man gör kunna göra en widget liknande denna fast för Sundsvalls bussar, Din Tur?

Skulle uppskattas enormt!

SVT Text Widget

Hej hopp, jag tyckte att det saknades en bra Widget för SVT Text (jag har inte hittat någon i alla fall) så jag utvecklade en egen. Testa gärna på den och återkom med feedback.

http://www.hotpage.se/mac-os-widgets/svt-text-widget/

MVH, Beckzar

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-11 22:44

Jag kan väl tillägga att ovanstående widget numera har stöd även för Östgötatrafiken, Hallandstrafiken, Blekingetrafiken, Umeå Buss, Värmlandstrafik, Västmanlands Lokaltrafik, Jönköpings Länstrafik, X-Trafik (Gävleborg) och Luleå Lokaltrafik

skulle också vilja ha en sån...fast för linköping... www.ostgotatrafiken.se

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-06 15:48

Det här med tunnelbana efterlyser jag igen. Det vore bra att ha. Alltså att man kan välja station och se när tunnelbanan avgår från den, precis som på pendeltågswidgeten.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-10-09 16:37

för de som vill ha en widget som visar cpu. ram, batteri och ALLT annat i datorn i detalj så finns där iStat Nano/Pro, underbar widget. http://www.apple.com/downloads/dashboard/status/istatnano.html

dayweed: Det är inte möjligt nu då SL inte går ut med realtids info om tunnelbanan, men de har länge snackats om att de ska göra det för både tunnelbanan och alla bussar.

Någon som har haft problem med dashboard sedan ni uppdaterat till Leopard? Jag har haft ganska mycket problem med diverse widgets, även deras standard widgets.

Den enda widget jag använder som inte funkade direkt i Leopard var allas vår egen Gusax840s XMLTV-widget. Dock fixade han till den löjligt snabbt och nu går den snabbare än någonsin.

Jag skulle vilja ha en som "Sleep Display Widget" fast den ska så klart funka till Leopard

Alltså har alla här TVÅ 30-tummare stående på bordet som inte används och som "Bara" måste fyllas med Widgets??
Men själv så skulle en över Västtrafiks buss/tåg tider vara grymt bra
Och en inköpslista precis som redan sagts

Tack Beckzar.
Verkar fin fin.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2008-01-23 10:37

Tack för den widgeten Beckzar!

Jag lyckas inte få någon SR-widget att fungera...

Har installerat flip4mac men det vill fortfarande inte fungera

EDIT: Efter att ha startat om "löste" sig alla problem magiskt...

Senast redigerat 2008-01-23 21:45
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-02-10 19:23

Jag letar efter en fungerande SL-widget.. Någon som har en?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-02-12 03:43

Den funkar inte. "Hittar inte resvägen" oavsett vad man knappar in.

  • Medlem
  • 2008-02-12 18:15
Ursprungligen av Davey:

Den funkar inte. "Hittar inte resvägen" oavsett vad man knappar in.

Jag hade också lite trassel med den & mailade skaparen. Det går att lösa. Om du ställer in önskad färdväg inte får något svar, dubbelklicka på namnet i SL-widgeten så kommer du till SL:s sida. Där står vad stationen heter & du måste se till att stationerna heter exakt likadant i widgeten.

Exempel: för mig fungerade det inte alls med Gärdet (det finns flera alernativ på SL:s webbplats), men efter kontroll insåg jag att det skulle stå Gärdet [Stockholm]. Kan kräva lite mekk - men det är widgeten helt klart värd.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-27 11:29

Nytt Widget för Skånetrafiken och Upplands Lokaltrafik

Jag var själv i behov av ett Widget för Skånetrafiken, så jag beslutade mig för att skriva ett! Det har även stöd för Upplands Lokaltrafik.

http://lokaltrafik.mbpacos.se/

Programmet fungerar för de flesta resor, men är ännu inte helt perfekt, så buggrapporter uppskattas!

Senast redigerat 2008-02-27 22:42
Bevaka tråden