Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlingstråd Mac OS X Widgets.

Tråden skapades och har fått 217 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av soasta:

Jag var själv i behov av ett Widget för Skånetrafiken, så jag beslutade mig för att skriva ett! Det har även stöd för Upplands Lokaltrafik.

http://lokaltrafik.mbpacos.se/

Programmet fungerar för de flesta resor, men är ännu inte helt perfekt, så buggrapporter uppskattas!

perfekt...har alltid önskat mig en sådan widget, tackar så hjärtligt för nedlagt arbete!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-28 22:55

Ni som eftersökte ett bra SL-Widget ovan kan ju testa betversionen av mitt widget, Lokaltrafik SL.

Finns att hämta på http://lokaltrafik.mbpacos.se/

Cred till dig soasta, den där widgeten är guld. Smidigt att bara behöva trycka F12 för att se när nästa buss går, tidigare vad jag alltid tvungen att gå in på Östgötatrafikens hemsida, välja destination, tid etc.

Såpass. Surt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-12 03:23

X-trafik då kan den vara användbar då jag hälsar på släkten

Med risk för att det blir dubbelpostning men jag såg i förrgår hos Macforum i Göteborg en widget på en iMac som jag bara ville ha. Det är nederbördsradar från DMI (danska SMHI). Är det någon som kan göra en sådan eller vet var denna widget finns? Jag hittar inget när jag söker. Jag kan css och html men är riktigt urkass på javascript. Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket från javascriptslektionerna jag hade på högskolan....

Finns det en widget till SJ?

http://royal.pingdom.com/?p=266 ha stenkoll på applestore

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-19 19:47

Radio widget

Hej på er!
Har suttit och letat som en yr höna på internet nu i snart en halv timme utan att hitta det jag letar efter. Jag hade för ett par månader sen en widget där man kunde lyssna på alla svenska radiokanaler i en och samma widget. Kommer inte ihåg vad den heter, men den var svart och avlång med rundade kanter. Tacksam för all hjälp.

Racso:
Kolla här, kanske det du letade efter ? Finns fler förslag bland kommentarerna.

Instrumentbrädemanicker (nedkortad länk genom korta.nu)

Jag skulle hemskt gärna ha en widget där man kunde räkna ut när man måste åka till flygplatsen för att hinna med flyget? I-lands-problem, jag vet.

Räknar alltid baklänges när jag borde vara där osv.. och det kan bli ganska många led buss till t-bana, t-bana till central-stationen osv..

Tänk om man kunde välja vilka färdmedel man behövde och hur lång tid var o en tog och kunde välja hur mycket tid extra man vill ha på sig..?

Det kan visserligen vara knepigt med tågtider..går att lösa på nåt vis?

*önska önska*

lite som den här?
Minutes | Nitram+Nunca

inte riktigt vad jag menade dock..

Kan ingenting om programmering men anmäler mig som frivilig att översätta eller bidra med "grovgöra" som behövs för lokaltrafiks-widgetar. PM:a mig om nåt sånt behövs.

Jag har två stycken mail-checker på mitt dashboard, en för varje konto jag har på gmail. Av någon anledning kan nu inte min ena logga in på gmail alls. Fast jag aldrig ändrat inställning. Det funkar fint att logga in själv genom FF men widgeten kan inte kolla det kontot? Jag har prövat att uppdatera till senaste versionen men det är samma problem.

Nån som förstår vad det kan vara för fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-14 12:06

Har samma problem själv. Min Gmail widget har inte fungerat på ett par dagar, trots ominstallation. Undrar vad det kan vara?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-05 16:43

Gmailwidgetarna funkar fortfarande inte. Google måste ha ändrat nått.

Är det någon mer än mig vars 'Omvandlare'-widget har börjat göra jäkligt skumma valutaomvandlingar på senare tid? $40 = 4560SEK enligt Yahoo...

Ursprungligen av Converge:

Är det någon mer än mig vars 'Omvandlare'-widget har börjat göra jäkligt skumma valutaomvandlingar på senare tid? $40 = 4560SEK enligt Yahoo...

Ja verkligen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-18 20:54
Ursprungligen av Converge:

Är det någon mer än mig vars 'Omvandlare'-widget har börjat göra jäkligt skumma valutaomvandlingar på senare tid? $40 = 4560SEK enligt Yahoo...

Japp, här med. 1 € kostar just nu 1,469 SEK hos mig. Nästan så man skulle köpa på sig lite €...

Ursprungligen av di0caer:

Japp, här med. 1 € kostar just nu 1,469 SEK hos mig. Nästan så man skulle köpa på sig lite €...

Det har på något sätt att göra med Safari 4ß om jag förstått saken rätt. Har hört fler prata om det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-19 21:09
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det har på något sätt att göra med Safari 4ß om jag förstått saken rätt. Har hört fler prata om det.

Det är inte omöjligt. Kanske fixas när den skarpa versionen kommer.
För er som gillar att hacka loss lite själva gjorde jag en fix i widgeten själv så länge. Anledning till problemet (eller symptomet) är att US-dollar ligger först i den högra listan men inte den vänstra, alltså blir det fel index när den försöker omvandla.

Lösning: Redigera widgeten, närmare bestämt i UnitConverter.js, rad 221. där har ni en if-sats med 3 satser där den första specialbehandlar just US-dollar. Fimpa den delen av if-satsen och låt resten vara så blir det rätt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-19 12:27

Wow, proffsigt att skriva ut beta-tecknet...!

Ursprungligen av Adzam 1:

Wow, proffsigt att skriva ut beta-tecknet...!

det är ju iofs inte ett beta, utan eszett...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-23 18:52
Ursprungligen av gabriela:

det är ju iofs inte ett beta, utan eszett...

Iofs. De var så lika att jag blandade ihop dem (och så antog jag att det skulle vara eller härma ett betatecken).

Hur gör jag för att kunna ändra i unitconverter.js? Hur jag än ställer om rättigheterna kan jag inte spara om filen pga att jag "saknar rättigheter"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-04 10:54
Ursprungligen av Stinky:

Hur gör jag för att kunna ändra i unitconverter.js? Hur jag än ställer om rättigheterna kan jag inte spara om filen pga att jag "saknar rättigheter"?

Jag sparade den ändrade widgeten som en ny på skrivbordet och installerade över den gamla m.h.a den. Det kanske inte är "rätt" sätt och det kanske finns smidigare vägar att gå, men som ny PC->Mac switcher hittade jag ingen annan lösning sådär på rak arm.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-31 20:00

Tack för tipset!
Jag ändrade "USD" till "USDxxx" (för enkel återställning) i .js-filen och allt blev normalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-16 16:59

Kan någon ge bra tips på sidor med widgets att ladda ner? Det är bara att spamma på!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-21 16:29

Min väderwidget har krånglat de senaste dagarna.... det tar längre tid än vanligt för den att läsa in, ibland kommer inte min stad upp utan istället Cupertino.

Någon annan som haft problem med den inbyggda väderwidgeten?

EDIT: Nu verkar den fungera bättre igen!
Dock "hoppar den" ibland ner från platsen jag placerat den på... så att jag måste flytta tillbaka den igen, någon som vet vad detta kan bero på?

Senast redigerat 2009-06-23 10:47
Bevaka tråden