Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskelista: 99mac version 5.0

Tråden skapades och har fått 193 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har skapat en speciell FAQ för "dagens aktiva diskussioner" så att ni alla hajar hur det fungerar.

Vi har uppdaterat en hel del smågrejer under dagen:

- Quickreply (snabbsvar) är "upprensad"
- Rutan för att skapa inlägg är uppdaterad
- "Påminnelserutan" för icke-inloggade är tillbaka

förritiden var det väldigt lätt att navigera till framsidan 99mac.se genom att klicka på loggan längst upp. Som det är nu verkar man endast och enkom hamna på forumlisttningen. Jag gillade det gamla upplägget på den detaljen men det kanske finns nåt alternativ nu som jag hittills missat?

Ursprungligen av David Slättne:

förritiden var det väldigt lätt att navigera till framsidan 99mac.se genom att klicka på loggan längst upp. Som det är nu verkar man endast och enkom hamna på forumlisttningen. Jag gillade det gamla upplägget på den detaljen men det kanske finns nåt alternativ nu som jag hittills missat?

Helt sant, det ska jag fixa!

HA! du är så underbart snabb när du är på hugget! Tack för hörsamheten!

Kolumnen Ämne borde ligga till höger om kolumnen Forum (på dogetnew.)

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-10-14 13:12

En möjlighet att söka upp diskussioner med nya inlägg som man SJÄLV varit aktiv? Eller finns det redan? Isåfall är den funktionen stealthad, bör lyftas fram.

Ursprungligen av TERdON:

En möjlighet att söka upp diskussioner med nya inlägg som man SJÄLV varit aktiv? Eller finns det redan? Isåfall är den funktionen stealthad, bör lyftas fram.

Klicka på ditt namn och gå till din profilsida. Klicka på "visa alla inlägg av dig själv".

Ursprungligen av TERdON:

En möjlighet att söka upp diskussioner med nya inlägg som man SJÄLV varit aktiv? Eller finns det redan? Isåfall är den funktionen stealthad, bör lyftas fram.

Same same. Viktig funktion!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 21:56
Ursprungligen av TERdON:

En möjlighet att söka upp diskussioner med nya inlägg som man SJÄLV varit aktiv? Eller finns det redan? Isåfall är den funktionen stealthad, bör lyftas fram.

Det kan man hitta under Inställningar.

Ursprungligen av David Slättne:

Det skulle vara fantastiskt smidigt om trådskaparen kunde markera tråden löst när denne anser sig fått svar på sin frågestälning. Då kan den som söker svar sålla när antalet träffar är för stort att överblicka och den som känner för att göra en insats hittar snabbt behövande.

Håller med. Har tänkt det många gånger. 99mac används mycket för support.

OmniWeb 5 har också den funktionen. Mycket trevlig.

Är frågan om 99mac skapar RSS, eller är det någon speciallösning för Firefox?

Det finns en RSS-FAQ här:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=52003

(99mac har haft RSS-stöd sedan 2002 och sedan i våras ett mycket utbyggt stöd)

Jag har ett problem med 99mac..
Om jag markerar vissa forum som lästa eftersom jag läst alla trådar och sedan surfar till en annan sida och sedan tillbaka till 99mac så har alla lästa trådar och forum helt plötsligt blivit olästa.. är det nån bugg i programvaran hos Vbulletin?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 15:30

En sortering för "Obesvarade inlägg" tycker jag vore bra. Då kan man få en översikt över de som inte fått svar på sina frågor och hjälpsamma personer kan här titta igenom.

Ursprungligen av Oloff:

En sortering för "Obesvarade inlägg" tycker jag vore bra. Då kan man få en översikt över de som inte fått svar på sina frågor och hjälpsamma personer kan här titta igenom.

Det skulle vara fantastiskt smidigt om trådskaparen kunde markera tråden löst när denne anser sig fått svar på sin frågestälning. Då kan den som söker svar sålla när antalet träffar är för stort att överblicka och den som känner för att göra en insats hittar snabbt behövande.

Bevaka tråden