Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC e616 erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-07-16 20:44

Kan man inte få den jävla telefonen att läsa Wap-sidor??.. wap.st.nu, wap.macnytt.se eller wap.99mac.se funkar helt enkelt inte.. Chtml i all ära, men på en telefon är wap överlägset..

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 13:32

Det är konstigt, men den verkar inte stöda wap. Däremot finns det en wap-browser som går att köra i java. Har dock inte testat den och minns ej vad den heter. Googla det.

  • Medlem
  • 2004-07-17 14:26

Hmmm jag läste i nått forum någonstans som sa att 616 visst klarar wap, men att tre har stoppad det i sin gateway..

Låter troligt att dom vill att man skall ladda tunga HTML-sidor i stället för lätta wappsidor.. isf borde det finnas en walkaround

Ursprungligen av nixon:

Hmmm jag läste i nått forum någonstans som sa att 616 visst klarar wap, men att tre har stoppad det i sin gateway..

Låter troligt att dom vill att man skall ladda tunga HTML-sidor i stället för lätta wappsidor.. isf borde det finnas en walkaround

..och den klarar mp3 som ringsignal, och den klarar att skicka filer/kommunicera över BT och den klarar en del annat 3 hellre vill tjäna en krona eller två på.. Trist.

3 och e-mail

En sak till: Jag fick knappt någon information med till min telefon. PIN/PUK koder och så manualen. Hittar ingenstans vad jag använder för mitt "användarnamn" då jag vill ställa in e-mail. Någon som kan hjälpa mig med det?

Om man läser hela den här tråden så kan man så småningom konstatera att Nec e616 verkar inte vara något att ha. Alla som köpt en tycker att den är rätt ok, bortsett från att den stänger av sig med jämna mellanrum, inte går att synca, har usel batteritid och strular med mp3-spelaren. Dessutom verkar Tre ha anställt uteslutande Samhallpersonal.

Nä - Comviqs erbjudande om Z1010 för 1995:- verkar helt plötsligt som ett bättre alternativ. Fast å andra sidan är den ju en teknologisk dvärg jämfört med min fenomenala Nokia 3650. Varför kan ingen släppa en 3G-lur som är både smart (=symbian) och liten? Varför finns inte SE P910 med 3G? Usch.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 15:43
Ursprungligen av Pelleman:

Om man läser hela den här tråden så kan man så småningom konstatera att Nec e616 verkar inte vara något att ha. Alla som köpt en tycker att den är rätt ok, bortsett från att den stänger av sig med jämna mellanrum, inte går att synca, har usel batteritid och strular med mp3-spelaren. Dessutom verkar Tre ha anställt uteslutande Samhallpersonal.

Nä - Comviqs erbjudande om Z1010 för 1995:- verkar helt plötsligt som ett bättre alternativ. Fast å andra sidan är den ju en teknologisk dvärg jämfört med min fenomenala Nokia 3650. Varför kan ingen släppa en 3G-lur som är både smart (=symbian) och liten? Varför finns inte SE P910 med 3G? Usch.

Jag köpte min e616 i slutet av mars. Om jag skulle välja lur idag skulle jag nog ändå välja den. Jag har inga problem med min förutom att jag måste komma ihåg att lägga den på laddning när jag går och lägger mig. Den stänger inte av sig. Mp3-spelaren har jag inte testat.
Vill man ha lite PDA-funktioner och kan vänta tror jag att kommande Motorola A1000 kan vara riktig stygg.

  • Medlem
  • 2004-07-17 18:54

Snodde wap-browsen på tagtag.. funkar ju i safari, men inget vidare i telefonen

http://hem.mac.se/nixon/wap.html

Eller Nokia's kommande nya Symbian-3G-nalle:

Riktigt snygg, tycker jag!

Ciryon

  • Medlem
  • 2004-07-28 16:35
Ursprungligen av Ciryon:

Eller Nokia's kommande nya Symbian-3G-nalle:

Riktigt snygg, tycker jag!

Ciryon

Lika ful som ett babianarsle tycker jag

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 16:08

Det tar sig! En Nokia med en färgskärm större än ett frimärke, who woulda thunk it?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 17:48

Jag lämnade in min lur på Tre-butiken vid Stureplan för uppdatering efter jobbet. Ska hämta den imorgon. Blir intressant att se vad japanerna har haft för sig sedan mars...

  • Medlem
  • 2004-07-31 00:11

Finns ju en del att göra...

  • Medlem
  • 2004-07-31 03:36

Är det bara jag som har problem med att få java-apps att ansluta till internet på den?

Man får ju en dialogruta som frågar om programmet får ansluta. klickar man ja så händer inget mer…

Såg igår att om man tecknar 12-mån 3-abb på Aircall så får man en Nec e616V gratis + 500kr i näven. Rätt ok deal. Fast jag vill vänta och se vad Nokia 6630 kostar. Borde passa mig perfa. Symbian, minneskort etc. Har en 3650 idag.

Nec e616

Någon som kan hjälpa mig????? på något sett så har telefonen låst sig till kortet, om jag sätter i tex ett 3 kontantkort så säger den bara sätt i rätt kort eller pil ner, trycker man pil ner så står det simkortet är blokerat, vet att det ska finnas koder ute för detta, OBS mitt ordinarie 3 abb är avslutat, och jag fick behålla telefonen PGA allt strul jag haft. någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 17:04
Ursprungligen av nixon:

Är det bara jag som har problem med att få java-apps att ansluta till internet på den?

Man får ju en dialogruta som frågar om programmet får ansluta. klickar man ja så händer inget mer…

jBrowser funkar för mig med nya programvaran (ACPU:A025.63.11, CCPU:C623.R1Y.Q), testade att wappa in på DN. WebViewer funkar däremot inte.

Har inte upptäckt några nyheter i efter uppdateringen, möjligtvis lite rappare i menyerna och snabbare uppstart. Det påstås att batteritiden ska vara bättre, man får väl se.

  • Medlem
  • 2004-07-31 18:37

Var laddade du ner jbrowes?.. har bara hittat den som .jar och inte .jad

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 19:57
Ursprungligen av nixon:

Var laddade du ner jbrowes?.. har bara hittat den som .jar och inte .jad

http://mobilefreakz.cjb.net

  • Medlem
  • 2004-07-31 20:22
Ursprungligen av henrrrik:

Det där var ju en trevlig länk

jBrowser funkar finfint.. har just wappat för första gången på min 616.. xhtml-sidor lär nog också fungera.. har nog använt den inbyggda browsen för sista gången.. tack

edit:"jBrowser: "Data with xhtml contens can not be displayed"

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 21:11
Ursprungligen av nixon:

Det där var ju en trevlig länk

jBrowser funkar finfint.. har just wappat för första gången på min 616.. xhtml-sidor lär nog också fungera.. har nog använt den inbyggda browsen för sista gången.. tack

edit:"jBrowser: "Data with xhtml contens can not be displayed"

Den inbyggda webbläsaren klarar xhtml, t.ex. http://xhtml.expressen.se

  • Medlem
  • 2004-07-31 21:52
Ursprungligen av henrrrik:

Den inbyggda webbläsaren klarar xhtml, t.ex. http://xhtml.expressen.se

Jo, jag vet.. tänkte bara att det kunde vara nice att rationalisera bort den helt och hållet

Bluetooth och mp3-signaler

Läste tidigare här att filesharing via blåtand ska stödjas och även mp3s som ringsignaler, lämnade in min japan på uppdatering i förra veckan och får fortfarande inget av dem att funka. Nån som kan räta ut frågetecknet?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 13:06
Ursprungligen av Marting:

Läste tidigare här att filesharing via blåtand ska stödjas och även mp3s som ringsignaler, lämnade in min japan på uppdatering i förra veckan och får fortfarande inget av dem att funka. Nån som kan räta ut frågetecknet?

Nej och nej, det stöds inte.

bluetooth...

attans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-30 08:18

Överföringsprogrammet uppdaterat igen med ngr intressanta glimtar av framtida funktioner...
http://prdownloads.sourceforge.net/e606iokit/e616transfer_0.0.1d3.dmg?download

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 16:38

Läste om någon på trekund.com som lycktas parkoppla mac´en med Necen och på så sätt lyckats köra luren som modem. Någon som fått ihop det?

Har testat Italienarens saker och fått de översända, dock inte fungerande...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 19:43
Ursprungligen av tjompa:

Läste om någon på trekund.com som lycktas parkoppla mac´en med Necen och på så sätt lyckats köra luren som modem. Någon som fått ihop det?

Har testat Italienarens saker och fått de översända, dock inte fungerande...

Det funkar för mig, följ anvisningarna på den italienska sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 19:58
Ursprungligen av henrrrik:

Det funkar för mig, följ anvisningarna på den italienska sidan.

Gjort det... men det vill sig ändå inte. Kan ju testa igen nu med en nyblåst burk. Återkommer.

  • Medlem
  • 2004-10-13 18:53

www.aussie3g.com
Finns forum där och jag tror de har hjälpt liknande problem. Kan även finnas på Pricerunner...

Bevaka tråden