Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC e616 erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .

alarmfunktionen

Det verkar tyvärr som om väckarklockan i telefonen inte fungerar när telefonen är avstängd. Synd. Mycket synd. Det har fungerat på mina tidigare telefoner. Det är ju bra att kunna stänga av telefonen för att inte bli väckt av samtal....vilket händer annars. Hur löser man detta? Får väl skaffa väckarklocka...

  • Medlem
  • 2004-04-21 12:56

Får väl välja möte som profil, då är väl telefonen tyst... Men jag tycker också att det är väldigt störigt att inte telefonen fungerar som väckarklocka..

Vilka program är det på http://e616.kicks-ass.org/

marcus :m

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 16:13
Ursprungligen av marcusbabe:

Vilka program är det på http://e616.kicks-ass.org/

marcus :m

Vad vill du veta?

vad alla är för något är det spel eller som en såg jag var en browser...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 23:03
Ursprungligen av marcusbabe:

vad alla är för något är det spel eller som en såg jag var en browser...

Om du öppnar sidan med Safari så finns det beskrivningar i de små framesen för flera av filerna.
QSM, Colibry och Jimm är Instant Messaging-klienter.
jBrowser är en WAP 2.0-browser.
Caveman, Goldminer, Cannons och Detonate verkar vara spel.
FloydSSH och TelnetFloyd är, inte helt otippat, SSH- resp Telnet-klienter.
J2ME VNC är en VNC-klient för fjärrstyrning av dator.

Jag har inte testat något av dom, har fortfarande gamla programvaran så det är inte så många Java-appletar som lirar på min lur ännu tyvärr...

SMS bugg?

Jag har råkat ut för ett nytt fenomen dom senaste dagarna.
Telefonen får ett SMS och det står "meddelande mottaget" i displayen, men i inkorgen finns inga nya meddelanden. Folk har skickat SMS till mig som jag inte hittar.
Jag har kollat och kollat i alla möjliga mappar och minnesplatser, men jag hittar dom inte.
Till slut tog jag ur minneskortet som jag satte i för någon vecka sedan och då fungerar det.
Men jag hittar inga SMS på kortet, och heller inget sätt att "styra" inkommande meddelanden till kortet.
Felet uppstod efter att jag hade haft kortet i i flera dagar.

Teorier någon?

Tillägg 1/5
Talade till slut med supporten som trodde att det var ett nätfel. Nu verkar det fungera igen.

Senast redigerat 2004-05-01 15:33

omöjligt att surfa

Varför är det så svårt att komma in på alla sidor när jag surfar antingen är sidan för stor eller så använder den frames eller så blir sidan helt vit eller något anslutningsfel trots att jag har full täckning. Finns det någon sida med "testade länkar för nece616" eller liknande?

marcus :m

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 13:20

Gör en profil där ringsignalen är på tyst.

MSN till NEC E616

Hej,

Vart kan man hitta msn till sin NEC E616 telefon, såg att det var nån i forumet som sa han körde både ICQ & MSN i sin nalle?

Tacksam för svar..

Mem hur?

Men hur går man till väga för att installera det??
Hittar ingen MSN på kick-ass???

Ursprungligen av Jürgen B:
Ursprungligen av Jürgen B:

Det där var en trevlig länk!

Ciryon

Jag kan inte connecta till msn med Colibry, hur gör man???

Får cant connect

tack på förhand

  • Medlem
  • 2004-04-22 17:39
Citat:

nu kör både MSN och ICQ på min E616 med Colibry (MSN & ICQ) och Jimm (ICQ) tyvärr kan jag inte köra ngt av dessa progz i bakgrunden för då loggar dom ur :/ har ngn annan detta problem?

Hur vore det att läsa hela tråden?

Ursprungligen av Tim:

Hur vore det att läsa hela tråden?

? svarar det på hur jag kan köra MSN eller ICQ i bakgrunden på min E616? Jag fixar inte det varken med Jimm eller Colibry.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 20:11

Testade just att kopiera över lite musik till e616, den spelar inget som är kodat över 96 kbps, vare sig det är MP3 eller AAC.

Det verkar också finnas en maxstorlek på hur stora filer du kan kopiera över, försökte lägga in en fil på 6 MB men den var för stor. Gissar att gränsen går vid 5 MB.

Försökte lägga in AAC filer som jag kodat på macen, men de har ändelsen .m4a, så man måste döpa om dem till .aac innan man kopierar över till pc:n. Går säkert att ändra filändelsen på PC:n också.
iTunes har inga problem att spela filer som heter .aac heller.

Har inte kunnat lägga in någon annan ringsignal ännu... kan man bara ladda hem sånna?

Fick mitt SIM-kort idag, men 3 verkar ha fuckat upp med mitt nummer, det är någon som redan har det så jag kan inte ansluta till 3's Nät. Ringde upp numret jag hade fått, då var det nån annan lirare som svarade.
Verkar vara riktiga amatörer som jobbar på 3, framför allt i deras kundtjänst...

Senast redigerat 2004-04-23 20:32
  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 20:38
Ursprungligen av Krokodilen:

Testade just att kopiera över lite musik till e616, den spelar inget som är kodat över 96 kbps, vare sig det är MP3 eller AAC.

Det verkar också finnas en maxstorlek på hur stora filer du kan kopiera över, försökte lägga in en fil på 6 MB men den var för stor. Gissar att gränsen gär vid 5 MB.

Aj, vad sunkigt. Jag antar att du kopierade via PC? Har du testat med memory stick också?

Citat:

Verkar vara riktiga amatörer som jobbar på 3, och framför allt deras kundtjänst...

Ibland är de helproffsiga, men oftast har de ingen koll alls. Tydligen har de en helt sjuk tillströmning av abonnenter sedan de började med gratissamtal mellan tre-abonnenter, så stackarna på kundtjänst står inte pall...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 21:22
Ursprungligen av henrrrik:

Aj, vad sunkigt. Jag antar att du kopierade via PC? Har du testat med memory stick också?

Japp via PC med programmet som följde med telefonen.
Progget såg rätt ok ut, kan inte vara allt för svårt att porta.

Nej, det var till telefonens interna minne, den har 19 MB, och den var helt tom när jag försökte kopiera över.

Har du memorystick så kan du kopiera över via en läsare och sedan slänga in kortet i telefonen,
vet inte om den kan spela stora filer från kortet dock, jag har inget ännu men återkommer när jag testat.

Jag tjackade en billig memorystickläsare på Clas Ohlson för att kunna göra backup på Macen. Det är inga problem att kopiera filer rakt av, men man kan få en "extra fil" med Maccens header, eller vad det nu är, men den andra filen fungerar.
TYVÄRR gick jag i princip bet på min huvuduppgift. Av nån jävla anledning kommer man bara åt minnet i mapparna under utforskaren. Minnet till kalendern och telefonboken måste man exportera manuellt som Vcard och Vcal filer. MEN! Det går bara att ta EN I TAGET! Hur kul är det att kopiera 300 hundra nummer, eller hela kalendern? Suck...

Det finns en funktion som heter synkronisering under extern uppkopplingsmenyn. där finns det föinställda servrar att synka mot på nätet. Men det fungerar inte. har lustläst manualen och 3's hemsida, men förstår inte hur man gör eller om det är en extra tjänst. Det skulle ju lösa hela problematiken. Tänk om det går att ställa in den mot sin egen hemsida eller .mac. Kan inte nån som förstår bättre än jag kolla närmare på denna möjlighet till synk nu när alla andra möjligheter verkar vara uttömda?

Hur?

Hur installerar jag JAD el JAR filer till min E616??
Har testat att lägga över dem med hjälp av programmet som medföljer telefonen (övriga filer) men utan resultat. Ingen som kan hjälpa mig??

Maila eller svara på inlägget.
lassemannen79@hotmail.com

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 02:37
Ursprungligen av CHoSeN:

Hur installerar jag JAD el JAR filer till min E616??
Har testat att lägga över dem med hjälp av programmet som medföljer telefonen (övriga filer) men utan resultat. Ingen som kan hjälpa mig??

Det går inte via sladd (verkar vara någon slags primitivt kopieringsskydd?). Du måste ladda ner filerna från webben med luren. Lägg upp filerna på en webbserver (guide finns i forumet på www.aussie3g.com).

browser

vad är det för browser nec använder?!...

marcus :m

Jag må vara dum men måste man surfa via deras portal eller kan man inte surfa var man vill typ expressen ?

Hittade precis en lustig länk
http://start.e-messenger.net/mobile (bara o köra direkt i telefonen)

så kan man köra msn utan o ladda ner o köra javaprogram.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-19 18:54

MemoryStick FÖR NEC och MAC

Har någon överfört filer från en Mac m.h.a en minneskort-läsare till ett MemoryStick och sedan satt i det i en Nec e616V?
Jag får det ej att fungera. När det har satts i en Mac vill inte Necen kännas vid kortet längre utan det måste formateras om.

Ursprungligen av bod:

Har någon överfört filer från en Mac m.h.a en minneskort-läsare till ett MemoryStick och sedan satt i det i en Nec e616V?
Jag får det ej att fungera. När det har satts i en Mac vill inte Necen kännas vid kortet längre utan det måste formateras om.

Jag har gjort det utan problem. Jag skapade inga nya mappar utan la alla bilder etc. i dom mappar som telefonen hade skapat.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 15:57

Klicka på tre.knappen, avbryt.
Klicka ...-knappen.
Höger på den runda knappen, sen Ange URL.

Expressen ses bäst på xhtml.expressen.se

  • Oregistrerad
  • 2004-04-28 00:03

Inge vidare. Här är några exempel:
http://www.droger.se/

Bevaka tråden