Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC e616 erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-05-15 09:48
Ursprungligen av (X)mannen:

Det har gått 9 dagar sedan jag fick min telefon, men det är värt ett försök

given pärla, mannen!!! det e värt 25 försök!! tveka inte en sekund!

Jag gör ett försök idag, åker dit och hoppas att dom har på lager återkommer med resultat

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 14:50

Status?

Vad är statusen på e616 och mac idag egentligen? Vet att Tre inte har något officiellt stöd, men det finns ju en del små-hack ute. Fungerar t.ex. filöverföring, isync, modem via USB eller BT??

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 22:00

vart står det i manualen vilken mobil man har? och kan man se det på mobilen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 22:37

Det står över den stora skärmen på insidan.... e616, eller e616v..

tror ja..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 18:27

Vilka småhack finns det?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 07:54

Är inte säker, då det bara är saker jag har stött på, men det rör väl sig om att använda telefonen som modem tror jag.

Nec e616 bytes mot SE Z1010

Nec e616 bytes mot SE Z1010,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-09 10:28
Ursprungligen av emilerl:

Är inte säker, då det bara är saker jag har stött på, men det rör väl sig om att använda telefonen som modem tror jag.

Det ska tydligen gå att få NECen att fungera som modem med macen... kolla in den här italienska sidan:

http://www.macitynet.it/macprof/tutorial/cellulari/nec606e3.shtml

Eller babelfish-översättningen

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?url=http%3A%2F%2Fwww.macitynet.it%2Fmacprof%2Ftutorial%2Fcellulari%2Fnec606e3.shtml&lp=it_en

OBS: För att få scriptet skickat till sig ska man alltså klicka på epostlänken i artikeln och sedan skicka ett tomt brev till den adressen. För mig tog det ca et dygn innan jag fick scriptet...

/Kalle

Nec e616

Det jag är angelägen om att ska börja fungera, är ju följande i rangordning.

1 iSync

2 Salling clicker

3 Filöverföring via Bluetooth

4 ett macigare gränssnitt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-07 12:52
Ursprungligen av kalleh:

Det ska tydligen gå att få NECen att fungera som modem med macen... kolla in den här italienska sidan:

http://www.macitynet.it/macprof/tutorial/cellulari/nec606e3.shtml

Eller babelfish-översättningen

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?url=http%3A%2F%2Fwww.macitynet.it%2Fmacprof%2Ftutorial%2Fcellulari%2Fnec606e3.shtml&lp=it_en

OBS: För att få scriptet skickat till sig ska man alltså klicka på epostlänken i artikeln och sedan skicka ett tomt brev till den adressen. För mig tog det ca et dygn innan jag fick scriptet...

/Kalle

Har du testat?
Har mailat spagettilirarna några gånger nu, dock utan svar. Dom kanske inte vill skicka saker till en .se-adress längre?

Om du, eller någon runtomdig råkar ha fått mailet så skulle jag väldans gärna sitta på ett forwardpappyrus.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 13:13
Ursprungligen av tjompa:

Har du testat?
Har mailat spagettilirarna några gånger nu, dock utan svar. Dom kanske inte vill skicka saker till en .se-adress längre?

Om du, eller någon runtomdig råkar ha fått mailet så skulle jag väldans gärna sitta på ett forwardpappyrus.

Jag också.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2004-07-08 21:32

Väntat på svar nu i en vecka, verkar som om det är semestertider?

Ursprungligen av tjompa:

Har du testat?
Har mailat spagettilirarna några gånger nu, dock utan svar. Dom kanske inte vill skicka saker till en .se-adress längre?

Om du, eller någon runtomdig råkar ha fått mailet så skulle jag väldans gärna sitta på ett forwardpappyrus.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 09:31

Lycka till ;-), 1010an är sååå nice & "macig"...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 11:02

1010an upfyller 4/4, inte så dåligt...

Jag vet :-(

Det är faan att man inte kan lära sig vänta...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 11:21

Vet hur det är. Fick så j-a bråttom att jag fixade 1010an med Telia samma dag den kom. Efter en del strul (ingen täckning hemma)) lyckades jag säga upp abb-et & fixade Comviq istället. Puuuh, vilken tur! Säger bara gratis surf! :-D. Borde väntat! Säga va man vill om Comviq men det är billigt som f-n!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 01:32
Ursprungligen av DaPhox:

Vet hur det är. Fick så j-a bråttom att jag fixade 1010an med Telia samma dag den kom. Efter en del strul (ingen täckning hemma)) lyckades jag säga upp abb-et & fixade Comviq istället. Puuuh, vilken tur! Säger bara gratis surf! :-D. Borde väntat! Säga va man vill om Comviq men det är billigt som f-n!

berätta mer om deras upplägg...det är alltid bättre att få höra det från en användare än från deras "objektiva" sajter

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-11 17:45

Nu har jag haft min e616 i ett par veckor. Mina erfarenheter hittills är överlag goda. De problem jag haft är:

* Den startar om sig ibland. Det har dock bara hänt två-tre gånger på några veckor.

* Några gånger då jag gått in i telefonboken har den hängt sig. Det enda som går att göra är att starta om telefonen.

* Ibland har den svårt att få kontakt med nätet. Det ser ut som om jag har mottagning men det går inte att komma fram. Det är otroligt störande när man upptäcker att det är flera som ringt och inte kommit fram. Senast igår hade jag flera meddelanden på 3svar trots att telefonen varit på hela tiden. Frågan är dock om det är telefonens fel eller om det är 3s nät som är kasst. Under veckan har de haft stora problem med 2G-nätet.

* Batteritiden med det lilla batteriet är ett skämt. Laddar jag det över natten måste jag ladda det igen på kvällen när jag kommer hem. Med det större batteriet är standbytiden överkomlig.

Förutom de problemen är jag mycket nöjd. Efter att satt mig in i Necs menysystem tycker jag att det fungerar mycket bra. Det bästa är dock 3s priser. Jag ringer dubbelt så mycket nu jämfört med när jag hade comviq men kostnaden är hälften så hög. Med tanke på vad jag betalar är jag mycket nöjd.

Även om jag fick skulle jag nog inte vilja byta till en z1010. Den är alldeles för stor, klumpig och dyr. Det skiljer sig åtskilliga tusenlappar mellan z1010 och e616. Däremot är den nya LG U8110 högst intressant. Mindre än necen och med bättre standbytid. Om jag skulle välja mobil idag skulle jag nog välja LG.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2004-06-11 19:42

Överföra bilderna

Min Nec e616Jag kan inte överföra bilderna till min data från min Nec e616 När jag läser Nec produktmanualen hittar jag inte hur jag ska använda högtalarna. Ngn kan säga till mig hur jag ska göra för att överföra mina bilder till datan. Tack

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-11 20:21
Ursprungligen av celeste:

Min Nec e616Jag kan inte överföra bilderna till min data från min Nec e616 När jag läser Nec produktmanualen hittar jag inte hur jag ska använda högtalarna. Ngn kan säga till mig hur jag ska göra för att överföra mina bilder till datan. Tack

Om du bara har en mac är det nog ganska kört. Necs macstöd är i det närmaste obefintligt. Har du tillgång till en PC med Windows ska det inte vara några större problem. Drivrutiner m.m. ska finnas på en cd som följde med i kartongen.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2004-06-11 20:59

Jo, men min telefon stänger av sig just när den ska ansluta USB till datanJag har redan installerat Mobilt Modem o när jag klickar på koppla upp samtidigt med mobilen USB stänger av sig telefonen på en gång Jag har en Windows XP.

Ursprungligen av Anton S:

Om du bara har en mac är det nog ganska kört. Necs macstöd är i det närmaste obefintligt. Har du tillgång till en PC med Windows ska det inte vara några större problem. Drivrutiner m.m. ska finnas på en cd som följde med i kartongen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-07 12:48

Jag har fört över mellan dattan och 616... både PC och Mac. Funkar perfa...
(kolla in följande tråd > http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47136 )

Nu är det bara problemet med uppkopplingen kvar. Inte en susining att jag sitter utan lina på semestern!

Senast redigerat 2004-07-07 13:11
  • Medlem
  • 2004-07-09 15:08

http://e616.kicks-ass.org fungerar inte längre, någon som vet en liknande sida?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2004-07-11 21:45

testat scriptet...

Nu har jag testat scriptet från Italien, men jag får det tyvärr inte att fungera på min 616
Är det någon som har försökt? Jag ska lämna in min på firmware-uppdatering nästa vecka, sen får vi se om det kankse kan fungera.

/Mats

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 12:54
Ursprungligen av iMoz:

Nu har jag testat scriptet från Italien, men jag får det tyvärr inte att fungera på min 616
Är det någon som har försökt? Jag ska lämna in min på firmware-uppdatering nästa vecka, sen får vi se om det kankse kan fungera.

Jag var inne på Tre-butiken vid Stureplan i fredags och snackade lite firmware. Det har tydligen kommit en större uppdatering för nån vecka sedan. För närvarande skickar de lurarna till verkstad för uppdatering (vilket kan ta nån vecka), men mot slutet av månaden ska få prylar så de kan flasha lurar i butikerna.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2004-07-13 00:45

Jag var inne på en Tre-butik här i Göteborg förra veckan, jag fick svaret att skicka in mobilen på uppdatering kunde ta ett par veckor.
Men denna butiken skulle få levererat utrustning till sig i denna veckan, så jag knallar väl in i slutet på veckan och kollar om de har möjlighet att uppdatera.
Återkommer med rapport om scriptet

/Mats

Ursprungligen av henrrrik:

Jag var inne på Tre-butiken vid Stureplan i fredags och snackade lite firmware. Det har tydligen kommit en större uppdatering för nån vecka sedan. För närvarande skickar de lurarna till verkstad för uppdatering (vilket kan ta nån vecka), men mot slutet av månaden ska få prylar så de kan flasha lurar i butikerna.

Ursprungligen av Tim:

http://e616.kicks-ass.org fungerar inte längre, någon som vet en liknande sida?

Jo, här är de snabba på att uppdatera: http://www.3gforum.se/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=4

  • Medlem
  • 2004-07-12 06:00

Firmware-uppdatering i Sverige eller Italien?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 12:55
Ursprungligen av Tim:

Firmware-uppdatering i Sverige eller Italien?

Scriptet är från Italien. :rolleyes:

Bevaka tråden