Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC e616 erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hmmm fattade jag fel eller?

ang http://e616.kicks-ass.org/

alltså om jag går in via opera på datorn hittar jag programmen.... men då funkar det inte enligt er pga att mobilen måste hämta hem det själv?

men om jag använder mobilens browser och går in på samma adress.....så dyker en porrsida upp????que????

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 10:56
Ursprungligen av closetland:

hmmm fattade jag fel eller?

ang http://e616.kicks-ass.org/

men om jag använder mobilens browser och går in på samma adress.....så dyker en porrsida upp????que????

Du kanske inte har skrivit in adressen rätt?

ok skall kolla.......tyckte dock jag skrev rätt....hmmm...

en annan fråga??? den här eller den nya motorolan???kritik snälla?
inte storlek eller batteri dock....det kvittar mig.(kan kanske byta med syrran som skaffade motorolan)

en fråga till ang ringsignaler.
kan man eller kan man inte använda mp3 som ringsignal på nec??????
på nya motorolan kan man det(dräggel....)

fan alla 3 telefonerna verkar ha en egen specialitet som man helst skulle vilja kombinera till en telefon....taskigt.

MP3 som ringsignal (NEJ)

Nec eller 3 förmodligen 3 stoppade det i sista stund, 3 säljer ju ringsignaler på sin portal så mp3 går inte..... inuläget ialla fall.

hmmm var med syrran idag och fixade en 3 telefon..... hon tog den dyraste motorolan(mindator) hon insåg snabbt att hon int eskulle förstå sig på den så jag böt mot min nec.....var detta ett dumt byte???
fördelar nackdelar?

de jag kan se.....

motorola fördelar
bättre upplösning på bilder(vga=640*480)
mer pill
mp3 som ringsignal
mer minne
bättre batteritid

nec fördelar
2 kameror
clean
bättre gränssnitt
mindre

tror ni jag ångrar mig?????????har lite ångest....

gaaaaaaaaaah vad installationen av usb tjafset krånglar???

programmen bli installerat inget ser fel ut i system förutom(motorola modem blabla men det skiter jag i)

däremot kan den inte connecta............suck vill ju prova mp3 juuuuu............*huvudvärk efter att slitit hår i en timme*

nån som vet var man får tag på säkerhetskoden till denna telefon(kan inte se något i manualen som man kunde med nec...som förövrigt hade 0000 el nåt sånt)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 07:51

Tackar Roger...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 10:22

Skriv in rätt adress så går det finfint.

tjoohoo.. några nyhter ang Ansluting av e616 till mac?

humm

när jag ska skicka en film (3gp format) till min mobil så står det att den angivna filen är för stor för att skickas. den är 11 mb. jag har 14 mb ledigt. kan man inte skicka filer över 10 mb lr nåt? för det skulle ju isf suga.

finns det nåt prog man kan se 3gp i på datorn? (har en PC)

  • Medlem
  • 2004-05-05 19:38

5 mb är max, skall du få över mer måste du använda minneskort och kortläsare...

A925 datakopplingsproblem......

snälla hjääälp.

det strular som fan vid inkopplandet av usb sladden.... programmen funkar men telefonen går ej att nå.............

har avaktiverat norton(kryssat)
installerat alla progz på cdn
stoppat i sladden och telefonen i andra änden

but no ingenting...........telefonen reagerar men jag hittar den inte via programmen(som säger att inget är anslutet och detta trots om jag ställer in telefonen på att skicka via usb,serial etc)

btw
i länkegenskaper har jag
com1 inte ansluten
com2 dito
ir dito

borde inte usb finnas med?gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah......

Ny Nec e616

Har haft problem med den omtalande ombootningen så fort man startar den, har nu fått en ny, men kommer inte fram till 3´s portal??? vad kan vara fel tro???

  • Medlem
  • 2004-05-06 08:03
Ursprungligen av (X)mannen:

Har haft problem med den omtalande ombootningen så fort man startar den, har nu fått en ny, men kommer inte fram till 3´s portal??? vad kan vara fel tro???

Tre´s portal kan fungera lite dåligt ibland, vänta någon dag och försök igen, gärna på annan platts.

  • Medlem
  • 2004-05-06 08:05
Citat:

but no ingenting...........telefonen reagerar men jag hittar den inte via programmen(som säger att inget är anslutet och detta trots om jag ställer in telefonen på att skicka via usb,serial etc)

Menar du att du på telefonen har valt extern uppkoppling/USB?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 08:58

3s kundtjänst

jaha, sönderuppstyrd som man som vanligt e när det dimper ner lite nya prylar så börjar man luska.
99mac e världsklass som vanligt.
tyvärr gäller inte det faktakunnandet hos 3s kundtjänst.
har pratat med dem ett par gånger o första gången jag frågade om hur möjligheterna var med att lägga över filer till o från datorn med BT så hade grabben ingen aning.
hörde nån snacka om ny firmware o ringde igen.
en annan kille säger: "det e inga problem, mp3 eller bilder, det e bara att köra".
igår pratade jag med dem igen o passade då på att fråga samma sak.
tjejen säger: "vänta lite, jag skall kolla".
när hon kommer tillbaka säger hon: " nää, det går inte alls".
jag frågar om det går när nästa firmwareuppdatering görs.
hon svarar: "vi vet inte hur man skall göra det o vi får inte tag på nec. så jag har ingen aning".
ett sånt svar gör ju inte att köplusten svallar över precis...
är det nån här som har köpt en e616 nyligen o som har provat?
för det var tydligen nån spärr på de tidiga.

  • Medlem
  • 2004-05-06 09:04

Provat vad? Din fråga är lite oklar, vad vill du veta?
Har överfört bilder och mp3 via USB, ingen problem där. BT går inte med nuvarande firmware.

alltså....nu fattar jag nada av vad du menar tim.....

men mitt problem är att drivrutinen vägrar installerasm ordentligt(och därmed medför att enheten ej dyker upp...)
programmet i sig fungerar men dock ej drivrutinen(som följde med på cdn) till telefonen........(blir ett frågetecken i system)

så vad göra någon????vill ju flytta mp3 etc....sucka.........

edit:fan vad smart jag inte är......detta är ju ett mac forum....ni lär ju aldrig kunna hjälpa mg med min pc :rolleyes:

plus att ni inte kan få det att fungera a925>Mac....hmm...

lalala....kanske borde ringa kundservice ändå....fast sitta i telefon i över en timme för att få snacka med någon som knappt gått ut gymnasiet....humma...........bläää....

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 13:00
Ursprungligen av Tim:

Provat vad? Din fråga är lite oklar, vad vill du veta?
Har överfört bilder och mp3 via USB, ingen problem där. BT går inte med nuvarande firmware.

till en mac? frågan känns dum men måste kanske ställas nu för tiden...

  • Medlem
  • 2004-05-06 10:08

Jag läste inte ordentligt. Trodde problemet hade med e616 att göra...

  • Medlem
  • 2004-05-06 14:04

Nej, till PC. Ganska befogad fråga, det är ju trotts allt ett Mac forum...

  • Medlem
  • 2004-05-07 23:05

Verkar vara en rätt kass telefon... jag får min snart via ett retail-abonnemang.. Undra om jag skall behålla T-610,an.. Mitt abonnemang är ju ändå kostnadsfritt…

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 17:48

Jag tankade över lite prylar med USB, tror det funkar att tanka över via BT på samma sätt, fast det går långsammare.

Tyvärr måste du använda en pc för det medföljande programmet funkar inte med mac.

Jag är jävligt besviken på 3, beställde min telefon i början på mars, fick den 3 veckor senare, efter 4 veckor kom SIM-kortet. Men SIM-kortet och det numret de gett mig användes av någon annan. (provade ringa upp numret som stog i mitt kontrakt, nån annan kille svarade på det.)

har ringt upp 3's kundtjänst sex ggr å påpekat detta att jag inte kommer in på 3's nät. De har lovat att "kolla upp det", "starta om telefonen ofta så funkar det nog" och en massa andra dumma råd. De tar ju i snitt 1 timme i telefonkö innan någon svarar också.

Så i dagsläget. 2 månader efter min beställning gjordes sitter jag fortfarande med en värdelös telefon. Jag kan inte ringa, jag kan inte använda ett annat SIM-kort för den är operatörslåst.

Jag rekommenderar ingen att skaffa ett 3 abonnemang.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 20:16

De får tydligen 20 000 nya abonnenter i månaden, så kundtjänst är lite ansträngd, milt uttryckt.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 22:56
Ursprungligen av henrrrik:

De får tydligen 20 000 nya abonnenter i månaden, så kundtjänst är lite ansträngd, milt uttryckt.

då sitter dom i investor o i hongkong-syndikatet o gnuggar händerna för det betyder ju "pengar in".
frågan är om det e nån av kostymsnubbarna som har en minustangent på sin kalkylator som heter "badwill"?
det vore intressant o veta hur många abonnemang dom "losar" pga att nån glömde kundtjänst OCH ett fullständigt förödande inlägg, tack krokodilen på ett av landets största forum för prylgalna människor?
investor äger ju ändå 40% o det borde ju finnas nån där som känner nån som har någon typ av strategisk utbildning.
det kan ju dessutom finnas nåt företag i världshistorien som har introducerat något populärt men "missbedömt behovet" av kundtjänst (att belastningen av kundtjänst står i direkt parantet till det skick tjänsten eller produkterna är i, verkar vara en sanning dom missat)
well, tack krokodilen än en gång, för där lägger jag inte en spänn...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 00:19
Ursprungligen av henrrrik:

De får tydligen 20 000 nya abonnenter i månaden, så kundtjänst är lite ansträngd, milt uttryckt.

Jag skaffade mobil '96 med ett comviq abonnemang, har kvar det men gjorde om det till kontantkort när jag beställde från 3. under dessa åtta år ringde jag kundtjänst 1 gång,
de gällde att jag ville ha specificerad faktura... alltså inte att det var något problem med deras tjänster.

Säljer du en produkt som fungerar enligt medföljande instruktioner så har du ingen anledning att ringa till Kundtjänst. Redan där har 3 gjort bort sig. Tre gör en jättesatsning i ett antal länder samtidigt och plöjer ner enorma summor på att marknadsföra sina produkter/tjänster.

Tyvärr verkar problemet ligga i den svenska ledningen som inte förstår att för att bli framgångsrika räcker det inte med att göra reklam utan man måste också kunna ha tillräckligt med personal för att driva den tekniska biten (tre's portal verkar vara nere för jämnan, de klarar inte av att koppla upp nya abonnemang i den takt som krävs), ha ett tillräckligt lager av produkterna de säljer (varit leveransproblem med e616 bl.a., den har varit helt slut).

Sedan att 3's säljare och kundtjänst anställda verkar komma direkt från gymnasiet, inget ont om det, men det verkar inte ha fått tillräckligt med utbildning för att ge support till de produkter/tjänster 3 tillhandahåller. Osäkerheten lyser igenom för tydligt. Och att de är underbemanade gör ju inte saken bättre. Osäker och stressad gör inte saken bättre.

Jag skyller inte något av ovanstående på 3's anställda, jag är säker på att de gör sitt bästa,
utan det är snarare 3's ledning som bör få sig en känga i röven, det är tydligt att det inte klarar av att sköta ett sådant stort företag i uppbyggnadsfasen.

Trots allt så har 3 kanontjänster till kanonpriser. De erbjuder, ja i princip skickar med gratis de bästa 3G mobilerna på marknaden, men enligt mig så är 3G mobilerna minst en generation bort innan de blir riktigt vassa. De har packat med en massa funktioner som endast stöds enligt de lägsta kraven.

t.ex. att telefonen inte kan spela upp en mp3/aac med en bithastighet över 96 kbps, hur många har så lågt kodade mp3? man måste ju koda om sitt bibliotek för att kunna lägga över det till telefonen.

2 kameror, med en kvalitet som endast duger för att skicka mellan telefoner.
Allt under 1 mega pixel är ju löjligt. Mobilen ska ju bli ett substitut istället för att ta med sig en separat digitalkamera till festen etc.

En Videokonferans funktion som gör att man kan skicka bilden via bluetooth/USB till dator och köra på skärm/till projektor vore en kul funktion i framtida modeller. Men luren behöver ju en codec av bättre kvalitet och lite större filstorlek. det borde fördubbla stream-storleken/kvalitén mot vad dagens e616 använder.

Om ett år till kanske man verkligen har "användning" för funktionerna.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 00:51

Jag håller med. Organisationen var helt klart inte redo för 0kr/min-kampanjen. Det lär väl ordna till sig på sikt när den värsta växtvärken släppt.
Lurarna kan bli mycket bättre, även om jag tycker att e616 är rätt trevlig. Med saftig firmware-uppdatering kan den bli väldigt trevlig.

Det gör alltid ont att vara bland de första med en tjänst. Körde Comviq 1994 och det var ingen höjdare. Tre har ju haft en enorm kundtillströming som de andra operatörerna drömmer våta drömmar om. Jag kan se på Tres butiker, förr var det någon kunde inne hos dem. Numera är det kö hos dem dagligen. Det säger en hel del.

Inkörningsproblem har alla företag, är det sen företag med ny teknik, så är det barnsjukdomar i början. Jag skall skaffa 3G i vinter, då är det moget för min smak!

Snodd

Vet någon var man får tag i en sån där telefonREM- kedja eller vad det kallas en sådan man fäster i nycklar och mobiler. Och inte så mycket j...a reklambjäfs på den?!

marcus :m

  • Medlem
  • 2004-05-11 10:19

e616 kan spela upp mp3 i högre bitrate! Men filstorleken vid överföring får ej överstiga 5Mb.

Bevaka tråden