Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC e616 erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 10:49
Ursprungligen av Tim:

e616 kan spela upp mp3 i högre bitrate! Men filstorleken vid överföring får ej överstiga 5Mb.

min kan inte det. jag har testat att rippa ett tjugotal låtar både som mp3 och aac, den spelar inget över 96 kbps. Då blir det bara ett error så fort man trycker på spela upp.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 11:54
Ursprungligen av Krokodilen:

min kan inte det. jag har testat att rippa ett tjugotal låtar både som mp3 och aac, den spelar inget över 96 kbps. Då blir det bara ett error så fort man trycker på spela upp.

Vilken firmware-version har du?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 16:58

ingen aning, hur ser man det?

borde ju vara ganska ny eftersom jag fick den för en månad sedan.

Har märkt innan när jag lekte med olika funktioner att det kommer upp en ruta som säger nåt med "initializing" och avbryter det du håller på med, idag bröt den flera samtal för mig medans jag ringde och den rutan kom upp.

Måste vara nått fel på min lur. Nån annan som sett det här?

  • Medlem
  • 2004-05-11 17:41

Jag har initializin problemet också, dock ej vid samtal utan bara när jag surfar. Väldigt irriterande.
Synd på så i övrigt bra tjänster. Men det är lätt att förataget får sig en chock när så många nya kommer till...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 18:27

Slå in *#2820# så visar den versionsnummer.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 23:48

"Please wait. Initiating" står det, dyker upp hela tiden. börjar bli jobbigt.

SW
ACPU:A025.43.04
CCPU:C623_R06

kör jag nått gammalt?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 12:58
Ursprungligen av Krokodilen:

"Please wait. Initiating" står det, dyker upp hela tiden. börjar bli jobbigt.

SW
ACPU:A025.43.04
CCPU:C623_R06

kör jag nått gammalt?

Nyare än min, jag har A025.40.02. Jag skulle lämna in den om jag var du, eller bara gå tillbaka och byta den om du har öppet köp kvar.

Den här tråden ger mig inte det bästa intrycket av telefonen i fråga.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 12:55
Ursprungligen av Andersson:

Den här tråden ger mig inte det bästa intrycket av telefonen i fråga.

Jag tycker att den är schysst (förutom avsaknaden av mac-stöd, förstås), men det finns en hel del måndagsexemplar där ute. Min första startade om hela tiden om den tappade 3G-täckning, men jag gick bara tillbaka och plockade ut en ny och den är stabil som en klippa. Båda lurarna har samma firmware: A025.40.02

  • Medlem
  • 2004-05-12 15:34

Någon som vet hur det fungerar med öppet köp när man samtidigt öppnar abonemang?

Ursprungligen av Tim:

Någon som vet hur det fungerar med öppet köp när man samtidigt öppnar abonemang?

När jag var inne i en 3-butik vid ett tillfälle i vintras var det en kund som klagade på sin A920 (de var fruktansvärt buggiga innan uppgraderingen kom) och hon fick en ny telefon av annan modell. Vet inte om det gäller generellt eller bara var undantag. 3 verkar vara väldigt måna om att kunderna ska vara nöjda, trots att det ibland är strul. Jag själv har fått hundralappar tillbaka på räkningen och känner andra som fått tröjor, laddare och andra "presenter" som tröst för att de haft problem.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 19:29
Ursprungligen av Ciryon:

3 verkar vara väldigt måna om att kunderna ska vara nöjda, trots att det ibland är strul. Jag själv har fått hundralappar tillbaka på räkningen och känner andra som fått tröjor, laddare och andra "presenter" som tröst för att de haft problem.

Ciryon

en tjej från 3 ringde mig idag och meddelade att mitt abonnemang skulle startas under morgondagen.
Jag hade fått ett grymt nummer tidigare (997700), men nu fick jag ett sämre, ett liknande nummer fast inga nollor på slutet.

Som ersättning skulle de dra av från fakturan och skicka nån laddare som "muta".

Skulle hellre vilja ha det bättre numret. Får se om jag orkar ringa å klaga när telefonen funkar...

En annan fråga, lilla displayen, den lyser ju bara blått. de står inget där. Ska de inte stå nummer och vem som ringer och datum osv. där?

Jag har satt på den i inställningarna på de val som finns.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 02:53
Ursprungligen av Krokodilen:

En annan fråga, lilla displayen, den lyser ju bara blått. de står inget där. Ska de inte stå nummer och vem som ringer och datum osv. där?

Jag har satt på den i inställningarna på de val som finns.

Den anger tid, datum, och visar mätare för mottagning och batteri. Du ska inte behöva ändra något i inställningarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 13:07
Ursprungligen av henrrrik:

Den anger tid, datum, och visar mätare för mottagning och batteri. Du ska inte behöva ändra något i inställningarna.

Helvete då är det nått fel på min mobil, den lilla displayen lyser bara blått!!!

Filer från Mac till e616???

Är det nån som lyckats skicka över filer mellan Macen och e616, i så fall hur. Om jag testar att göra det så säger datorn att den inte kunde verifiera enheten (telefonen).

Jag har dock lyckats hitta mobilen från datorn och tvärtom men inga filer vill över.
Om man går in på "extern uppkoppling" på datorn och väljer Bluetoth kan jag se min dator på listan av enheter men det står OFF vid sidan och jag kan inte få det till ON.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 02:58
Ursprungligen av ahmed_dv:

Är det nån som lyckats skicka över filer mellan Macen och e616, i så fall hur. Om jag testar att göra det så säger datorn att den inte kunde verifiera enheten (telefonen).

Jag har dock lyckats hitta mobilen från datorn och tvärtom men inga filer vill över.
Om man går in på "extern uppkoppling" på datorn och väljer Bluetoth kan jag se min dator på listan av enheter men det står OFF vid sidan och jag kan inte få det till ON.

Nej. Läs tidigare inlägg... :rolleyes:

Kan du ha dragit ner kontrasten på den lilla skärmen till 1, då syns det inte mycket i den.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 16:15

nej jag ringde upp 3 idag, jag hade aldrig rört några skärm inställningar, killen på support gav mig samma tips,
ändra kontrastläget på skärmen, jag provade alla steg från 1-20 men det blev ingen skillnad.

Skärmen lyste fortfarande bara blått. den ändrade sig faktiskt inte heller i den blåa nyansen.

Killen skulle skicka ut en reparationslåda som jag skulle skicka in telefonen i.
Det verkar dröja ännu längre innan jag får en fungerande telefon med abonnemang från tre.

Följande har gått fel hittils.
• försenad leverans av telefonen med 3 veckor. SIM-kort 10 dagar efter telefonen.
• inte alla tillbehör som utlovades vid köptillfället. (fick en billaddare och laddare för lite. 2 laddare och en billaddare utlovades.)
• ett annat nummer än det jag beställde, vilket gjorde att det dröjde 1 månad extra från att jag fick SIM-kort tills jag kunde börja ringa.
• en telefon med ständiga "please wait initialising errors"
• en telefon med den lilla skärmen trasig.

Starkt jobbat tre. Tror det kommer hinna lancera en ny modell innan jag får ett fungerande abonnemang/telefon från 3!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 16:43
Ursprungligen av Krokodilen:

• en telefon med ständiga "please wait initialising errors"
• en telefon med den lilla skärmen trasig.

Bytte du lur en gång eller är det samma trötta exemplar?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 21:11

nää samma ex. men jag har inte kunnat ringa på den fören igår, så även fast jag anade att det var fel fick jag det inte bekräftat.

var ute i 3's portal idag, blev nerkopplad flera gånger och en del sidor saknades.
sedan gjorde jag misstaget att köpa beastie boys ch check it out som ringsignal, gillar låten, sedan dök det upp nån obskyr midi, kände inte ens igen låten!

Trodde deras ringsingaler var av mp3 kvalitet. Trodde bara 3 spärrat så man inte själv kunde lägga in dem.

Ack så lurad jag blev.

Hur funkar det med epost? får man en epostadress av 3? skulle behöva en epostadress så allt som skickas till den levereras till telefonen.

Nu har dom smyg släppt e616v med vga kamera ist....enligt min manual så ska jag ha vga, så d e dags att ringa och klaga

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 21:49

vga kamera? högre upplösning också?

Ursprungligen av Krokodilen:

vga kamera? högre upplösning också?

mmmm 640*480 lite små dåligt av dom

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 00:40

dock klar förbättring! mot tidigare. hur får man en sån?

Ursprungligen av Krokodilen:

dock klar förbättring! mot tidigare. hur får man en sån?

jag har precis vart där jag köpte den, sa att dom sagt att det va en vga kamera....så jag fick byta till den nya trots att den jag hade va 3 veckor gammal

Ursprungligen av danneber:

jag har precis vart där jag köpte den, sa att dom sagt att det va en vga kamera....så jag fick byta till den nya trots att den jag hade va 3 veckor gammal

funkar med 192kbit mp3:or dock ej över 5mb :rolleyes:

Samma här fick en e616V

Men hur väljer man VGA?? 640x480 ????

det står 352x288 i displayen......

FAAN det är bara manualen som är NEC e616V , bilden på telefonen i manualen har ett V men inte telefonen i min hand suck suck

Senast redigerat 2004-05-14 17:10
Ursprungligen av (X)mannen:

Samma här fick en e616V

Men hur väljer man VGA?? 640x480 ????

det står 352x288 i displayen......

FAAN det är bara manualen som är NEC e616V , bilden på telefonen i manualen har ett V men inte telefonen i min hand suck suck

Så va det för mig oxå, därför jag gick och klagade....jag sa att han som stod i kassan kollade i manualen när jag frågade om det va vga i den....fick en ny på en gång....du har väl ändå 1 veckas bytesrätt?

Det har gått 9 dagar sedan jag fick min telefon, men det är värt ett försök

Ursprungligen av (X)mannen:

Det har gått 9 dagar sedan jag fick min telefon, men det är värt ett försök

jag köpte min 22 april..o jag fick ny idag

Bevaka tråden