Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kodknäckarprojekt - startat av Hugin

Tråden skapades och har fått 450 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu verkar det funka igen. fick ändra i .ini filen. Det funkade felfritt innan och sen en dag så bara ändrade den. ja ja. nu är det igång igen.
Tack för hjälpen.

Roligt att se att det blir fler och fler som lämnar in blocks. Igår var det 18 st.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-10 07:48

Wohoo!

Laget har kommit rätt bra nu tycker jag, och med gårdagens megabidrag från garda så gjorde vi ju ett skapligt hopp! Tack för det!

Sen måste vi ju naturligtvis tacka Eric Björkvall för hans ständigt massiva insats!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 10:28
Ursprungligen av hugin:

Wohoo!

Sen måste vi ju naturligtvis tacka Eric Björkvall för hans ständigt massiva insats!


Fixar de en ljuste linux-klient för g5 MP (och gärna 64 bitars) så blir det ännu mer fart...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-11 08:10
Ursprungligen av eric:


Fixar de en ljuste linux-klient för g5 MP (och gärna 64 bitars) så blir det ännu mer fart...

Det låter ju trevligt. Maila dem gärna om det. Jag såg att betydligt mer obskyra klienter (som t.ex. Morph OS) finns i mycket nyare versioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-11 09:30
Ursprungligen av hugin:

Det låter ju trevligt. Maila dem gärna om det. Jag såg att betydligt mer obskyra klienter (som t.ex. Morph OS) finns i mycket nyare versioner.

Skrev en bugg-rapport för något år sedan om att de de borde uppdatera fixa detta...

Då har man skrotat S@H och gått över till detta

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-15 11:35
Ursprungligen av Panic:

Då har man skrotat S@H och gått över till detta

Välkommen!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-15 11:36

Nu får ni se till att sluta skicka in OGR-block, för nu har vi plats 666!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-16 10:50
Ursprungligen av Panic:

Då har man skrotat S@H och gått över till detta

Dagens tips: Slå av OGR (hur man gör det står här i tråden) så får du bättre resultat på RC5.

Ursprungligen av hugin:

Dagens tips: Slå av OGR (hur man gör det står här i tråden) så får du bättre resultat på RC5.

Har gjort det nu

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-17 08:35
Ursprungligen av Panic:

Har gjort det nu

Bra. Nu ska vi bara övertala Mikael Degerfält att göra detsamma.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-27 09:11

...och Participant #431,705. (vem det nu är)

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-28 08:55

Jag vill passa på att hälsa våra nya vänner från Psykologiska institutionen på Stockholms Universitet välkomna i gänget!

Helt klart ett lyft för laget!

Ursprungligen av hugin:

Jag vill passa på att hälsa våra nya vänner från Psykologiska institutionen på Stockholms Universitet välkomna i gänget!

Helt klart ett lyft för laget!

Hoppas att fler följer deras exempel.

Ursprungligen av hugin:

Jag vill passa på att hälsa våra nya vänner från Psykologiska institutionen på Stockholms Universitet välkomna i gänget!

Helt klart ett lyft för laget!

Hej! ja vi tänkte hjälpa erat lag lite..:) Vi närmar oss Team Japan HAM Radio Stations sakta men säkert!

/Peter

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 09:19

Ska försöka kicka igång programmet och hjälpa tilll lite tänkte jag.

Det är roligt att se nya kodknäckare men ssamtidigt tråkigt att se några som har slutat att lämna blocks. Hoppas att vi kan få tillbaka några som tidigare har varit aktiva.

För övrigt så tycker jag att det går bra för oss nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-15 11:30

Ja nu tuffar vi på men som sagt, det vore väldigt kul om vi fick fler medlemmar som lämnar några blocks varje dag. Kan inte ALLA här på 99mac gå med

Ursprungligen av JoakimG:

Kan inte ALLA här på 99mac gå med

Det skulle vara något.

Det ser ut som att servern inte har uppdaterats dom senaste dagarna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-03 08:45
Ursprungligen av Michael Larsson:

Det ser ut som att servern inte har uppdaterats dom senaste dagarna.

Det ser inte bättre ut.

Varken nugget eller decibel har skrivit något om det. Vi får väl hålla tummarna för att det inte är något allvarligt.

Servern har nu blivit uppdaterad efter 4 dagars uppehåll.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-11-04 11:56
Ursprungligen av Michael Larsson:

Servern har nu blivit uppdaterad efter 4 dagars uppehåll.

Puh.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-04 13:36

Jo, men laget tappar...

Vet inte om det är en tillfällighet, men ?på grund av? eller i alla fall under uppehållet så har vårt lag tappat placeringar *för yesterday alltså!*. Ni har väl kommit ihåg att köra igång processen igen efter systemuppdateringar etc på sistone?!

Jag har själv alltid Aktivitetskontroll på nu så att jag ser att processorerna hela tiden går på max (G5 2x2 x 2 plus lite annat...) Det blev dock lite i mesta laget för en stackars Mac Mini som jag lade in det på. Den fick lite svårt att andas efter ett tag... Men G5:an hemma kör jag istället för det krånglande elementet i arbetsrummet - i alla fall så länge det är höst och inte vinter

Henrik (hdr@psy....)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-04 18:59

Min internet uppkoppling har varit nere några dagar men nu har jag skickat iväg ett gäng packet. Fast jag har endast an mac mini att bidra med...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-07 14:03

Alla bidrag är välkomna!

Många bäckar små etc...

Ursprungligen av HenkeD:

Många bäckar små etc...

Jag uppgraderade min eMac från 256MB i Ram till 768MB så det underlättar nu troligtvis för prosessorn så jag kan ge en lite ökning.

Känner ialla fall en betydligt större smidighet, dashboard flyter nu på som den ska göra, att ladda in banor i spel går också snabbare har dock samma fps. Kort sagt så går nästan allt är snabbare. Det var värt att köpa minnet med 512MB.

Suck!

Tråkigt när sidan är nere......:(

/Peter

Det är tråkigt, detta ökar risken att folk hoppar av så vi får hoppas på att statusen snart går att se igen.

Bevaka tråden