Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes för Windows släppt

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-17 01:42

Tvingas arbeta på PC...

Därför är jag nu väldigt nöjd över att jag kan kicka WinAmp dit det förtjänar...
WMP används aldrig, QT står för filmskötandet... Playblasts & Aftereffects filer renderas i QT inte .avi Heja Apple!

Kommer då Maya Unlimited till Mac kan man skippa hela CP-plattformen... Men fram tills dess (Nurell) är det härligt att få "sällskap" av iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 01:52

Bränning och webbradio funkar utmärkt i Windows-versionen också. Snyggt jobbat Apple!

Nu vill jag se iTMS i Europa och Sydostasien också, och en lillebror till Power Mac G5, en Power Cube G5, utan PCI-X-platser, billigare och mycket mindre i storlek än PM G5.

iPod som funkar på Mac och Win - rätt eller fel?
iTunes som funkar på Mac och Win - rätt eller fel?

Själv tycker jag det är rätt så att Windowsanvändare får chans att prova på Apples produkter på ett snällare sätt än att byta dator. Chanserna att de nästa gång de köper en dator tittar lite extra på en dator från Apple ökar.

De flesta PC-nissar jag känner är inte alls så anti-Mac som några är här är anti-PC. Det är nästan skrämmande att så många här är så fanatiska istället för att se lite vidare och istället glädja sig åt att fler och fler upptäcker företaget Apple och ALLA dess produkter.

Vi har provat iTunes på Windows här hemma och det var busenkelt för mig att dela mitt bibliotek i min Mac så att maken kunde lyssna på mina 2500 låtar i sin PC. Vi sparar lite diskutrymme också på detta sätt att vi kan spela musiken var för sig men ändå dela på den. Inga problem med långsam scrollning eller krascher heller.

Maken som är PC- och Nätverkstekniker är imponerad och kan mycket väl tänka sig att också köpa en Mac. Han ger inte upp sina PC-maskiner, men han vill gärna ha en Mac också i sin personliga maskinpark. Om han gillar Mac så är ju chanserna större att han kan påverka datorinköp på sin arbetsplats.

Så var inte såna tjurgubbar nu utan se möjligheterna och gläds att Apple har såna framgångar!

iTunes för Windows funkar kanonbra och känns väldigt "Macigt"

har kört min iTunes i PC i 4 timmar typ...

inga probs...

det var en stream som hängde sig, var tvungen att dra igång den streamen i winamp först igen, sen funkade den i iTunes igen...

mycket bra jobbat apple !!!!

till o med min QT i PC är otroligt stabil, det är verkligen bra !!!

  • Medlem
  • 2003-10-17 02:07

apple gör ett viktigt inspel på windows planhalvan och vad gör 99mac folket? Självmål? Jag vågar inte skicka någon pc polare till denna sidan för att de ska få se itunesdiskussionen, den fina sammanhållningen hos macare eller vilket bra forum vi har genom 99mac. Varför inte? Därför att denna tråd blivit ett totalt inbördeskrig som är helt och hållet meningslöst. Please, vi kan bättre än så här, och om någon icke macare vänder sig hit just på denna dag så kanske han tror att vi är, för att citera days of thunder=), a bunch of monkeys trying to f**k a football

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-17 05:49

Oavsett om jag anses vara en förädare eller inte (tvingas sitta på pc av en inskränkt admin) så är jag nu en lyckligare människa, tack vare iTunes för Windows.

Jag hoppas att iTunes för windows ger Apple stora kassareserver. Det kommer säkerligen att gynna utveckling av macplattformen.

Tycker det ska bli kul att få alla PC-användare jag känner att byta till iTunes från winamp eller vad de använder. Jag tänker tjata in det. Kul att kunna visa dem något från Applevärlden på deras egen plattform och som används ofta. Hur är konkurrensen från andra program i funktioner? Är musicmatch den främsta konkurrenten?

Citat:

Skrevs ursprungligen av illm, 17/10 05:37
45 gig och 6500 filer förflyttade och rename'ade utan min tillåtelse senare, vill jag passa på att varna för att rutan "Keep itunes music folder organized" innebär att iTunes byter namn på och "sorterar" dina mp3or utan att fråga.

Denna är ikryssad som default - glöm ej ändra!

Jag fick erfara detta den bittra vägen och har nu tokmycket jobb framför mig. 1144 låtar i katalogen \Unknown Artist\Unknown Album säger väl det mesta. Det är så lätt att hitta albumen till låtar som 01 - Reasons.mp3 och 05 - Conflict.mp3... Och vilken bra idé att ta bort låtnumrena före låtarna också! ...

Jävligt genomtänkt, Apple. Jag hoppas ni dör.

Nåja, keep up the spirit, illm! Bara 6196 låtar kvar att sortera!

Jag tycker själv att detta är en ganska iriterande funktion, många är vana att bara klcka "ok" vid installation och jag har själv råkat ut för detta.

Ang. hur genomtänkt det är; programmet utgår faktiskt från att man rippar egna låtar, inte att man har (minst) 1144 suspekta filer

Källa: GON forum (fungerar ej i Safari)

Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
De flesta PC-nissar jag känner är inte alls så anti-Mac som några är här är anti-PC.

Men det finns lika förbaskat fler PC-nissar med religiösa undertoner i sina argument än Macägare. Kombinerat med massiv okunnighet är det inte speciellt skoj.

Om iTunes för Windows blir en succé får vi snart höra PC-ägarna säga "jaså, finns iTunes för Mac numera?"

Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
De flesta PC-nissar jag känner är inte alls så anti-Mac som några är här är anti-PC. Det är nästan skrämmande att så många här är så fanatiska istället för att se lite vidare och istället glädja sig åt att fler och fler upptäcker företaget Apple och ALLA dess produkter.

Nurell talar inte för oss alla.

Jag personligen ogillar inte "PC", jag ogillar Windows/Microsoft.

Synd att de inte lyckades med WMA-stöd för iTunes och iPod. Nu finns det ändå punkter en PC-användare kan klaga på som är ganska grundläggande på windowssidan. Det behövs även för att göra sig oberoende av varifrån filerna kommer, köp från andra musiknätaffärer eller om någon lagt in sitt CD-arkiv via windowsmediaplayer. Enligt ryktessidorna verkar det väl vara på väg i version 5 av iTunes.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Torizo, 17/10 09:20
Laddade ned det igår kväll och var först lite tveksam, men efter att ha upptäckt hur mycket smarta funktioner programmet innehåller så är det nog dags att säga adjö till WinAmp. Äntligen kan jag få lite ordning på mina Mp3:or utan att slita röven av mig. ITunes är perfekt om man är lite pedantiskt lagd.

En mycket positiv PC-användare

Och mp3-pedant blir man nog förr eller senare med iTunes

Computer Sweden har inte många rätt (som vanligt)

http://www.idg.se/ArticlePages/200310/17/20031017083520_CS/20031017083520_CS.dbp.asp

Sköna kommentarer dock.

  • Medlem
  • 2003-10-17 10:34

>> Nurell

Läst Kafka på sistone?

Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
Det är nästan skrämmande att så många här är så fanatiska istället för att se lite vidare och istället glädja sig åt att fler och fler upptäcker företaget Apple och ALLA dess produkter.

Det är väl ändå inte så många? Hur många i denna tråd har varit fantatiska förut Nurell? Jag tycker du verkar döma alla efter en (eller några få) personer.

Nästan alla som skrivit i denna tråd har ju varit väldigt väldigt positiva till denna händelse, så vitt jag kan se.

Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
Så var inte såna tjurgubbar nu utan se möjligheterna och gläds att Apple har såna framgångar!

Vilka talar du till egentligen, vilka här är tjurgubbar som inte ser möjligheterna (förut nämnd person)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 11:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Och mp3-pedant blir man nog förr eller senare med iTunes

Tacka fan för det. Allt är ju så lättöverskådligt att man måste styra upp ID3 taggarna. Eller göra som jag, börja köpa alla spår/skivor så man får in den rätta infon och en bra kodning från början.
Iallafall den musik som finns att köpa i affärerna.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 11:12

I väntan på att plånboken ska bli större så får jag sitta här framför min PC.

Jag är väldigt positiv till iTunes Windows, det fungerar väldigt bra.
Inget krångel, väldigt lättanvänt och snabbt. Det gör livet lättare för mig som pedant också.

Det gör längtan efter en Powerbook lite mer dräglig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 11:15

Härligt att få dela med sig lite av Apples sköna programvaror till Wintelpiloter.

Utan detta hade iTMS varit död inom ett år, så det var väl oundvikligt vilket som.

Nu ska jag leta upp lite pc-forum och höra hur deras tankar går om detta, på mac suveräna, program.

Jag kom att tänka på en sak i sammanhanget. Jag hinner inte med att läsa allt ni skriver så om detta är sagt redan så ber jag om ursäkt.

Vad betyder den här lanseringen för QuickTimes utbredning och marknadsandelar? Borde ju ge en mycket större spridning eller hur?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-17 11:33

Jag körde in iTunes på jobbpezen och noterade en schysst detalj: installeraren fattar hur nätverket är uppbyggt och lägger iTunes-hemmamapp på min del av servern och inte på hårddisken som alla andra spelare. Det är ju kanon mht att man av någon outgrundlig anledning byter de beiga burkarna för jämnan...
Och delningen med PB:n fungerar klockrent så i princip behöver jag inte ha nån musik överhuvudtaget på pezen...
Överlag har de lyckats föra över "macigheten" till pc-diton i väldigt hög grad så jag tror att PC-folk kan bli väldigt sugna på vad mer som kan finnas på den ljusa sidan...

Fyfan så häftigt! Fått många i skolan att installera det nu så vi sitter och lyssnar på varrandras musik nu. Alla tycker att det är skitcoolt!

Long Live Apple!

jo - fast QT måste stödja divx och avi bättre i så fall!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Jag kom att tänka på en sak i sammanhanget. Jag hinner inte med att läsa allt ni skriver så om detta är sagt redan så ber jag om ursäkt.

Vad betyder den här lanseringen för QuickTimes utbredning och marknadsandelar? Borde ju ge en mycket större spridning eller hur?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 12:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av alf-magnus
Lysnar på 3WK undergoundradio med itunes 4.1
inga problem med nerlading

Var hittar man den kanalen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 12:36

Jag har skickat länken till iTunes till alla mina PC-kompisar:

http://www.apple.com/itunes/
http://akamaidownload.apple.com/530x3824/akform.html

Hoppas på en positiv reaktion! En aha-upplevelse.

Men som vanligt tror jag att många PC-användare är så pass konservativa att de fortsätter med WinAmp eller vad de nu använder för skräp. Människor är alltid rädda för det som är nytt, annorlunda och bättre.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 12:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Men som vanligt tror jag att många PC-användare är så pass konservativa att de fortsätter med WinAmp eller vad de nu använder för skräp.

Det roliga är att man läser massa positiva kommentarer (snyggt, lättanvänt, WinAmp åker ut nu...) så jag tror många kommer gilla det.
[Och har de samlat ihop "biblioteket" som tydligen är förvalt så sitter de ju där - a small devil escaped out from the deep frosen hell ]
Enda som hindrar mig från att rekommendera det till alla pezevänner är att jag vet ju hur det kan bli på domdär burkarna när man installerar och sedan ev. avinstallerar program - sådant vill man ju inte sina vänner...

Adrian, tro det eller ej men jag har plöjt igenom alla 12 sidorna av denna tråd och trots många lovord är det också mycket skitsnack. Inte bara av en person utan av andra också. Givetvis har en person varit mest aktiv men det smittar ju av sig i stämningen i hela tråden om du förstår vad jag menar.

Ofta krävs det bara att en eller högst två personer ändrar stämningen i en tråd (eller på ett forum) så jag namnger inga, det är bara att läsa tråden från sidan 1 till sidan 12 för att få en uppfattning om stämningen.

Någon sa också ungefär "hit vågar man ju inte skicka några av sina Win-kompisar för att diskutera iTunes" och det håller jag med om. En artigare och mer städad tråd, annars skräms dessa människor bort. Istället för att hjälpa så verkar många vilja stjälpa istället.

Uppmaningen till "tjurgubbarna" ska givetvis tas med en nypa salt, men det är skrämmande att så många Macare är så fanatiska att de inte vill dela med sig av något bra. Det är dem jag kallar tjurgubbar, oavsett om de sitter här på 99Mac eller på något annat fora och ondgör sig över att Apple svikit genom att släppa ett program till för Windows som minskar Macens egen "cool-faktor".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 13:05

iTMS och iTunes för Windows är ett genidrag av Apple eftersom det kommer att locka in PC-folket i Apple-butiken. Många är nog nyfikna på vad Apple kan erbjuda, och det här är ett sätt att ge dem en försmak av OS X, att sprida Mac-evangeliet till PC-sidan!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 13:15

Tror inte det sagts tidigare..

Nu kan man se Steve keynote på Apples site

The best keeps getting better. Tune-in to see Apple CEO Steve Jobs present announcements from the Moscone Center in San Francisco that will make this year’s biggest music story get even bigger.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 13:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
...men det är skrämmande att så många Macare är så fanatiska att de inte vill dela med sig av något bra. Det är dem jag kallar tjurgubbar, oavsett om de sitter här på 99Mac eller på något annat fora och ondgör sig över att Apple svikit genom att släppa ett program till för Windows som minskar Macens egen "cool-faktor".

Cyberpet, jag kan bara hålla med dig! Det är precis något som just lanserats för PC världen av Apple som behövs för att vi Macanhängare ska kunna överleva framöver. Ödmjukhet inför marknadsandelar, mina damer och herrar!

Martin

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-10-17 13:31

Nu verkar ju diskussionen ha nyktrat till lite så jag vågar mig in...

Det är lysande när Apple sprider sitt evangelium på fler språk - och musik på PC är förstås enormt stort ute i stugorna.

Jag undrar och hoppas att detta kan få betydelse för radiodistribution via iTunes också. Så länge det bara var vi som helst lyssnade på nätradio via iTunes så var incitamentet litet att skicka ut P3 den vägen - när alla PCburna ungdomar organiserar musikbiblioteket med Applestuff så blir anledningen större. Vad krävs för att skapa en iTunesdistribution av en radiostation? Nån som har koll?

(F ö vill jag instämma allvarligt med er som rest farhågor för atmosfäriska störningar i denna tråd och på 99mac i största allmänhet. För första gången har jag funderat på Ingorerafunktionen när det gäller inläggsmakare här i kommunen, och då är det inte kul. 99mac har uppenbarligen rykte om sig att omfatta en del intoleranta medlemmar och ett inte alltför välkommet klimat, därav behovet av fler macforum antar jag. Förutom Björnströms bandbreddsfakturor kan jag inte se ett skäl till att inte ALLA macintresserade människor kan ha utbyte på ett och samma forum. Det vore det enda sanna uttrycket för det jag förknippar med Appleandan. Nu är det inte så, och all skit som spyddes upp i denna tråd under gårdagen är säkerligen en stor del av förklaringen.)

Bevaka tråden