Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes för Windows släppt

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av jalvander
Okej, hur använder man "audio enhancer" då? Hur aktiverar man den?

Äh... Inte pezefrågor här va

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
in under menyn Edit, välj preferences...
andra fliken, effects....
där bockar man i om man vill ha den på eller av....

Okej, tack! Fungerar lite bättre nu...

har just upptäckt en liten bugg....

om man streamar radio typ från www.protonradio.com så klipper den efter ett tag, och vill inte starta om streamen...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-10-16 21:54

de var ju massor snyggare till win....

Men de jag inte fattar med apples alla apps, VARFÖR SKA DOM GÖRA DE SÅ JEVLA SVÅRT ATT MODA DOM?!?!! hatar de....

Vad är checkboxen i library till för?

nu funkar streamen igen...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-16 21:58

Snyggt för att vara ett Windows-program.
Men Mac-versionen är helt klart snyggare...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:58

Och Nurell har just bränt sina skepp (läser bakåt i tråden)... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
nu funkar streamen igen...

Låter bra
meddela gärna över lite mer bra stationer...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Om alla Mac-users är så spydiga som Nurell så håller jag mig nog till min PC.

Det är mycket synd är en del macanvändare beter sig på det sättet. Att uttrycka sig i termer som "Jag vidhåller att jag tycker att PC-folket borde vara nöjda med den dynga de har." är bara omoget, onyanserat och knappat fruktsamt för en bra debatt. Men jag lovar dig, det finns många sansade macanvändare. De flesta är det faktiskt. Så hav överseende med enstaka (men högljudda) personer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Samor
Hur hinner ni? Här sitter man och skriver och sedan när man väl skickat inlägget så har typ 8 redan skickat före.

Jag var iväg och handlade och lagade mat och sen kommer jag till datorn och så har det typ skrivits tusen nya inlägg på 99mac. Puh!

Hoppas win-användarna inte har "Keep iTunes Music Folder organized" -alternativet. Annars är det många som kommer att hata iTunes.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-16 22:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Hoppas win-användarna inte har "Keep iTunes Music Folder organized" -alternativet. Annars är det många som kommer att hata iTunes.

Varför är inte det bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Hoppas win-användarna inte har "Keep iTunes Music Folder organized" -alternativet. Annars är det många som kommer att hata iTunes.

Grymt bra funktion om man har all CDDB-info i varje låt. Tysk ordning på musiken.

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Hoppas win-användarna inte har "Keep iTunes Music Folder organized" -alternativet. Annars är det många som kommer att hata iTunes.

Håller med Robban, varför hatar man det? Jag gillar funktionen...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 22:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Blev nyfiken och : dom har väl lyckats sådär inte så illa för att vara peze-app

Tycker nog att det är snyggare på macen:p

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag vidhåller att jag tycker att PC-folket borde vara nöjda med den dynga de har.
De har gjort ett val och då är det så.
Om sen Baron sitter på jobbet och våndas är det en helt annan sak.
Apples egna programvaror ska vara exklusiva för Mac-datorer, tycker jag.
Kör man PC så får man stå ut med skiten.

Jag blir inte ett dugg rädd för din elaka avatar, om du tror det.

Och vidhåller att iTunes, om det är bra skrivet till Windows kan få många som använder PC som huvudplattform att byta till Mac. Programet gör reklam för Mac och dess användarvänlighet.
Jag håller dock med dig om att Macen har "förlorat" ett av sina starka kort, iTunes är verkligen ett briljant program, och det är (var) en stark anledning att använda OS X. Vi får väl se hur det hela utvecklas, d

ang. min Avatar.. den är inte tänkt att skrämmas, men att du ens tänker i dom banorna säger väl en del om dig.

Wee den klart fetaste stationen funkar nu för mig, Club 977

"Consolidate Library" känns som en knapp man inte ska trycka på...

Lite småsurt att man inte kan dra ut den över två skärmar, blir ju j-kligt många fält om man har allt på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 22:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag tycker att det är trist att PC-bögarna får tillgång till så fina saker.
De kan gott hållas med den skit de redan har och tvingas stå ut med det.
Lanseringen av iTunes för PC-junket kommer ju inte att locka fler att byta plattform precis.

Jäkla surkorv! Nurell, varför måste du vara så elak mot de stackars Windows-folket? De kan inte hjälpa att de har en föråldrad datorplattform, ett underlägset OS. Windows-användare är också människor, fast krångligare.

Apple ska kapa åt sig 20 till 25 procent av datormarknaden. Och sälja miljontals iPod-spelare. (De säljer vansinnigt bra över hela världen.) All in good time...

Vi kan lugnt räkna med att Apple hela tiden kommer att pumpa ut fantastiska produkter som vi bara måste ha. Apple har gjort helt rätt. iTunes för Windows öppnar nya dörrar och fungerar som en fantastisk reklampelare.

Om Nisse Windowsson använder iTunes för PC varje dag med sin iPod, och handlar på iTunes Music Store, kommer han säkerligen att köpa en Mac nästa gång.

Nu ska jag ta mig en skvätt av den där fågelspriten och installera iTunes på min Winblows-laptop...

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Och Nurell har just bränt sina skepp (läser bakåt i tråden)... :rolleyes:

Bränt mina skepp?
Vad menar du exakt?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 22:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
"Consolidate Library" känns som en knapp man inte ska trycka på...

Skall man nog inte göra förrs man är säker på att man gillar iTunes som huvudspelare - men sen borde det kunna funka bra

Någon som vet om det finns en QT-stream från händelsen? Hade varit kul att se "helvetet frysa över".

jag hittade just en ny progg fil på min burk, iTunes verkar installera iPodmjukvara samtidigt...
men jag har ju den första versionen iPod, 5 Gb...
har provat förut och det ville sig inte riktigt med min iPod...
innebär detta att jag kan köra min iPod nu, eller är deta progg bara för nyare iPods tro ?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 22:19

Avtalet med AOL måste väl ändå vara det allra bästa som hände idag?

"Apple and America Online have agreed to put iTunes "buy this song" buttons next to every song listed in AOL's music service, which can be accessed by its 25 million subscribers."

Sen köper 10% av dom en iPod såklart

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Jäkla surkorv! Nurell, varför måste du vara så elak mot de stackars Windows-folket? De kan inte hjälpa att de har en föråldrad datorplattform, ett underlägset OS. Windows-användare är också människor, fast krångligare.

Apple ska kapa åt sig 20 till 25 procent av datormarknaden. Och sälja miljontals iPod-spelare. (De säljer vansinnigt bra över hela världen.) All in good time...

Vi kan lugnt räkna med att Apple hela tiden kommer att pumpa ut fantastiska produkter som vi bara måste ha. Apple har gjort helt rätt. iTunes för Windows öppnar nya dörrar och fungerar som en fantastisk reklampelare.

Om Nisse Windowsson använder iTunes för PC varje dag med sin iPod, och handlar på iTunes Music Store, kommer han säkerligen att köpa en Mac nästa gång.

Nu ska jag ta mig en skvätt av den där fågelspriten och installera iTunes på min Winblows-laptop...

Det tror jag inte. Inte så länge Svensson bara erbjuds PC via personalköp.
Ni får tycka att jag är en surkorv bäst ni vill.
Jag tycker att ni haussar upp allt bafatt iTunes plötsligt finns för Windows.
Dessutom tycker jag att det är märkligt att så många lovprisar iTunes för Windows på en Mac-sajt. Och genast provar det.
Ni sitter och smygsurfar med era fula PC-apparater ändå.
Beiga typer.
Skaffa en Mac istället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jamen hallå, här verkar det ju bara vara PC-användare som skriver och jublar över iTunes på Windows.

Jag känner igen massor av macanvändare i den här tråden också, så jag håller inte med om att det bara är PC-användare här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag trodde i min enfald att detta var ett Mac-forum.

Det är ett mac-forum förstås, men nu är detta en sak som berör macanvändare också. Att Apple får en fot in i PC-världen kan vara den bästa reklamen macen som plattform någonsin fått.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Hör det ihop att man ska ha både Wintelburkar och Macar om man ska skriva här?

Absolut inte, men man bör veta hur en PC-dator med Windows fungerar innan man kastar ur sig vadsomhelst.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Vad är det för skit?
Är jag på fel forum?
Den här sajten kanske bara är för PC-bögar?

Såna där uttalande är direkt stötande för en del och knappast något som passar bra här. Så ja, du kanske är i fel forum. Om du vill vara på ett forum där man kastar skit på allting annat och använder en sexuell läggning som skällsord, ja då är nog inte 99mac forumet för dig.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 22:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Beiga typer.
Skaffa en Mac istället.

Har en mac - den är biege

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Har en mac - den är biege

hjahahahaha
Klockrent, Pär !!!
Tummen upp !!!!

Hur f-n får man bort artwork??? Inte speciellt intuitivt detta.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-16 22:27
Citat:

[i]Skrevs ursprungligen av Nurell </i>
<b>Vad är det för skit?
Är jag på fel forum?
Den här sajten kanske bara är för PC-bögar?</b>

Är du full eller?

Bevaka tråden