Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes för Windows släppt

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 20:58

Det är nog riktigt att tjäna lite bagis på Windows. De vanliga svensson windowsanvändarna vet knappt vad Mac är. Det är stora ögon när de ser min gamla G4 för att inte säga aooiih?? när de ser nya Imacen.
Jag hade ett besök på skolan idag av en konsult som skall utreda hur väl det går att använda linux i kommunen istället för Windows och han höll på bajsa på sig när jag visade honom OSX. För att inte få smärre panik då han fick knappa lite i terminalen.
"Har Apple en sån?"
"Jo sen två tre år sedan."

Pepsigrejen är genialisk. Anta att ingen person hittar fler än en kod. Låt säga att om hälften av personerna som hittar koden på sin pepsiflaska faktiskt går till apple.com för att kolla vad det rör sig om kommer Apples sajt få femtio miljoner besökare utöver det vanliga, varav säkert 45 miljoner är windowsanvändare.

Det är en rejält bra tillströmning av personer som blir varse om

1) iTunes Music Store
2) iTunes
3) Apples övriga produkter om de surfar lite grann

Visst det betyder inte att alla 45 miljoner pepsidrinkare kommer att kasta sig över Apple Store. Men för att lyckas som företag måste man synas. Apple är bra på att synas när man väl ser dem och i och med detta kommer synbarheten öka väsentligt.

Det här luktar Steve Jobs lång väg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Nurell....ta och coola ner dig.

Det är väl bra att Apple visar sig även "på den andra sidan". Ipoden var steg nummer ett, nu ihop med iTunes så är det steg nummer två. Det kommer att resultera i att fördomarna mot Apple försvagas och förhoppningsvis generera ett antal switchers!

Tror inte riktigt på det.
Om PC-folket kan köra Apples ballaste programvaror på sitt fula skräp så är de säkert nöjda med det.
Att kliva över tröskeln och switcha är svårt för de flesta, eftersom Apples datorer sällan ingår i personalköp.
Jag tycker ändå att Apple ska behålla sina saker för sin egen plattform.
Men det är säkert en anal åsikt, enligt vissa medlemmar här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Herr vanlig PC-Svensson vet inte vad iTunes är ens. Hur ska han då kunna surfa till Apples sida och dra hem iTunes när han inte har en aning om hur man installerar? Dessutom är han livrädd för virus som alla andra PC-nissar är.
Herr vanlig PC-Svensson kommer nog aldrig att komma i närheten av iTunes.

Herr PC-Svensson har dock antagligen barn, som säkerligen kan mer om datorer än pappa. De använder antagligen också pappas dator dagligen och kommer i kontakt med program på Internet.

Är inte du lite väl pessimistisk? Aldrig hört talas om word of mouth?

Tog bort en del inlägg. Berörda personer: Ta och lugna ned er lite. Antingen diskuterar vi som folk eller så diskuterar vi inte alls, ok?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Herr PC-Svensson har dock antagligen barn, som säkerligen kan mer om datorer än pappa. De använder antagligen också pappas dator dagligen och kommer i kontakt med program på Internet.

Är inte du lite väl pessimistisk? Aldrig hört talas om word of mouth?

Jag vidhåller att jag tycker att PC-folket borde vara nöjda med den dynga de har.
De har gjort ett val och då är det så.
Om sen Baron sitter på jobbet och våndas är det en helt annan sak.
Apples egna programvaror ska vara exklusiva för Mac-datorer, tycker jag.
Kör man PC så får man stå ut med skiten.

Jag blir inte ett dugg rädd för din elaka avatar, om du tror det.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag blir inte ett dugg rädd för din elaka avatar, om du tror det.

Har du druckit "fågelsprit"
(Eller vad det nu var...)

Vara hur det vara vill - Får apple igen pengarna man lagt på iTunes för win och lyckas hålla winmusikaffärer stången med detta - jag då har vi tjänat nog på det hela...
Annars är ju risken att även iTMS blir en liten krympande "mac-only" (odd-only) grunka...

My take of it

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-16 21:18

Nå har jeg fått alle mine venner på msn messenger som bruker windows til å laste ned itunes. Jeg er en smak av switcher

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag vidhåller att jag tycker att PC-folket borde vara nöjda med den dynga de har.
De har gjort ett val och då är det så.
Om sen Baron sitter på jobbet och våndas är det en helt annan sak.
Apples egna programvaror ska vara exklusiva för Mac-datorer, tycker jag.
Kör man PC så får man stå ut med skiten.

Jag blir inte ett dugg rädd för din elaka avatar, om du tror det.

Ja du, Nurell... tur att du inte är marknadsförare på Apple. Då skulle väl enbart särskilt inbjudna få möjligheten att köpa en Mac. Alla som någon gång använt en Windowsdator vore naturligtvis portförbjudna... För att någon kanske skulle vilja byta från PC till Mac, den tanken har väl aldrig slagit dig? Snacka om inskränkt tänkande... *suck*

Om alla Mac-users är så spydiga som Nurell så håller jag mig nog till min PC.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Oyvind-A
Nå har jeg fått alle mine venner på msn messenger som bruker windows til å laste ned itunes.

Japp, mailar runt för fullt just nu till mina
polare (Win-användare).

har just installerat på min PC o den funkar klockrent !
den uppdaterade QT samtidigt

den funkar precis som på macen, märker ingen skillnad...

jag hade dock gärna sett att låtarna börjar spelas upp direkt när man släpper dom på spelaren...
och att man kan droppa låtar på den i minimerat läge hade varit riktigt skönt...
men men men man kan ju inte få allt här i livet...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
har just installerat på min PC o den funkar klockrent !

Är det lika elegant utseendemässigt?
(Du känner väl någon med en riktig dator med OSX - retas )

Citat:

den uppdaterade QT samtidigt

Grattis Du har nu AAC på wintelburken

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-16 21:28

Jag fattar ingenting, kan windows användare utanför Usa ladda ner musik redan?

Håller på å lasta in alla mina låtar...tar ju år å dar.

Den ska funka med ipodden oxå va?

Fan vad sura ni är.
Ingen tycks fatta vad jag menar.
Jävla surkorvar allihop!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Är det lika elegant utseendemässigt?
(Du känner väl någon med en riktig dator med OSX - retas )

Grattis Du har nu AAC på wintelburken

ja, den är tillomed lite snyggare på PC...

Lysnar på 3WK undergoundradio med itunes 4.1
inga problem med nerlading

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban B
Jag fattar ingenting, kan windows användare utanför Usa ladda ner musik redan?

Nej, det går inte... tyvärr

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:39

Varför ör det en billd på en pepsi flaska och det står nått med 100 miljoner låtar. Längst ner till vänster på sidan itunes.com altså
Titta här

/Erik

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Fan vad sura ni är.
Ingen tycks fatta vad jag menar.
Jävla surkorvar allihop!

Undrar vem som är sur här???

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
ja, den är tillomed lite snyggare på PC...

Blev nyfiken och : dom har väl lyckats sådär inte så illa för att vara peze-app

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:46

Har iTunes på min Windows dator nu. Fungerar alldeles utmärkt, dock kunde ljudet varit bättre. I Windows Media Player finns det en funktion som förbättrar ljudet och gör det mer fylligare. Denna funktion finns inte i iTunes och ljudet är inte lika maffigt i iTunes. Men jag är helnöjd ändå, mycket mer användarvänligt program.

nae, den e faktiskt jäkligt snygg, men den tar ju sån jäkla plats på skärmen om man har den i maximerat läge...
och i minimerat så kan man inte droppa låtar på den, så man måste göra ett par steg som skulle kunna göras i ett...

ska snacka med Sören Jobs (steves brorsa) om det där...

Citat:

Skrevs ursprungligen av jalvander
Har iTunes på min Windows dator nu. Fungerar alldeles utmärkt, dock kunde ljudet varit bättre. I Windows Media Player finns det en funktion som förbättrar ljudet och gör det mer fylligare. Denna funktion finns inte i iTunes och ljudet är inte lika maffigt i iTunes. Men jag är helnöjd ändå, mycket mer användarvänligt program.

den där "audio enhancer" är avstängd by default i iTunes...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:47

Fan vad kul! Tankar hem FETT, iTunes är ett absolut favoritprogram och här körs det mest Win XP (väntar dock på Jaguar till en iMac också!) - ska bli extremt spännande att spana in Ajtjuns även i Päzän. Great, Apple, Great!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
Varför ör det en billd på en pepsi flaska och det står nått med 100 miljoner låtar. Längst ner till vänster på sidan itunes.com altså
Titta här

/Erik

Apple och Pepsi har ett avtal där Pepsi tillverkar 300 miljoner flaskor Pepsi med gul kork. Av dessa så 300 miljoner är det 100 miljoner flaskor som ger dig en gratis låt på iTunes Music Store.

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 21:49

Okej, hur använder man "audio enhancer" då? Hur aktiverar man den?

Citat:

Skrevs ursprungligen av jalvander
Okej, hur använder man "audio enhancer" då? Hur aktiverar man den?

in under menyn Edit, välj preferences...
andra fliken, effects....
där bockar man i om man vill ha den på eller av....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 21:51

iTunes för PC, är underbart. Lite slött på min 1.8GHz P4 men annars hur bra som hällst! API'erna verkar vara fixade från QT6 (tips til alla som tvingas köra QT film på windows, ladda ner Mediaplayer Classic som kan andvända QT's bobliotek så att man kan spela filmerna utanför QT win32. Det fungerar hur bra som hällst, samma princip som mplayer i linux.)
Undrar om man nu kan hålla en mac och en win32 maskins iTunes db "syncade" via rsync eller nått

Bevaka tråden