Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC om två veckor - vad tror ni presenteras?

Tråden skapades och har fått 259 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-11 21:22

Ingen annan som känner ett litet köpsug efter en ny MPB Retina?

  • Medlem
  • 2012-06-11 21:23

Trist att de skrotat ethernet och man måste köra med adapter... på MBP Retina alltså

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-11 21:26
Ursprungligen av mattiL:

Ingen annan som känner ett litet köpsug efter en ny MPB Retina?

Köpsuget är "ganska" stort, men det blir ju till att lägga ut en kroppsdel till salu på Ebay…

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:49
Ursprungligen av joakimo:

Köpsuget är "ganska" stort, men det blir ju till att lägga ut en kroppsdel till salu på Ebay…

Blev ju inte så farligt dyra, beställer nog en retina MBP ikväll,

Yes, nya Mac Pros. Inga nya iMacs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:28
Ursprungligen av Firechild:

Yes, nya Mac Pros. Inga nya iMacs.

Det står "NEW" på MacPro:n men det är samma burkar som tidigare.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det står "NEW" på MacPro:n men det är samma burkar som tidigare.

Det är inte samma men nästan. Faktum är att de i princip bara ändrat lite priser på de gamla modellerna och så att säga möblerat om lite... Fortfarande ingen Thunderbolt, så härligt med nya Mac Pro´s men med 2009 år teknologi...Mycket märkligt...
Du får en 12 core för samma pris som du tidigare fick en 6 core, alltid något...helt sjukt bedrövligt om jag skall sluta att vara ironiskt. Vad händer...Var är våra nya Mac Pros...

Jo, löjligt sugen.. Var så inställd på en MacBook Air, men nu så..

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-11 21:25

Jag är öppen för att få lite donationer

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-11 21:29

Ungarna är ju i stort sett utflyttade..

Men om jag köper en MBP vill frun ha en ny iPhone, och dottern behöver en laptop till sina fortsatta
högre studier.

Blir kanske en dyr sommar efter en dyr vår..

Från 21495 kronor. Får nog bli en Air ändå.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-11 21:50
Ursprungligen av _Henrik_:

Från 21495 kronor. Får nog bli en Air ändå.

Amerikanska priserna var betydligt trevligare, från $US 2199, det blir ett antal sköna sedlar mindre.

Ganska bra studentrabatt dock, från ca. 19800 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:32

Så vitt jag kan se har MacPro "bumpats" till 3.06 GHz från 2.94 Ghz? What the hell Apple, är det vad som klassas som "NEW"?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-11 21:33

Snacka om att ta livet av MacPro lååååångsamt... haha
Inge thunderbolt?...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:37

Basmodellen är häftigare. 3.2Ghz som standard Quad Core nu. Den låg väl på 2.8Ghz tidigare, men ändå… Det här är inte en ny maskin. Det är samma gamla häck med lite bumpade CPU:er.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:34

Det enda rimliga där är att Intel inte säljer MHz-talet längre eller dyl, va fan Apple!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-11 21:38

Priset på bas-konfigen... Visst är den lägre nu? 37 (inkl moms).
Men det är ju mer eller mindre EXAKT "samma" maskin som släpptes för 2 år sen... Inge thunderbolt, inge köp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:40

på nya MBP lär man inte kunna uppgradera RAM själv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:41

Du får med dual CPU 12 kärnor istället för 8 kärnor till ungefär samma pris.

AppleStore: 38 995 SEK
Apple Mac Pro 12-Core "Westmere" 2,4 GHz med ATI Radeon HD 5870, 12GB RAM, 1TB HDD

Macoteket: 35 995 SEK
Apple Mac Pro 8-Core "Westmere" 2.4 GHz med ATI Radeon HD 5870, 6GB, 1TB HDD

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-11 21:46

jag är inne och kollar nu... kan man som en sa uppe där byta minnen själv i nya MBP ?

Ursprungligen av Esa:

jag är inne och kollar nu... kan man som en sa uppe där byta minnen själv i nya MBP ?

Esa! Du har glömt svara i den här tråden!

http://www.99.se/notiser-rykten/290962-svarta-inplastade-pallar-skickas-fran-apple-till-aterforsaljarna.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 22:04

+

iOS6 - imponerande välmatad!
Bred uppdatering av MacBookPro's och AirBook's (lite underligt dock att de väljer att uppdatera 'gamla' produktlinjen SAMTIDIGT som de lanserar en helt ny MacBookPro - känns lite onödigt)
Fortsatt imponerande utveckling av Siri och Maps, dock lite tidigt än att få full glädje av dessa verktyg - men man anar vad som komma skall!

-

Ingen ordentlig uppdatering av MacPro
Ingen uppdatering alls av MacBookPro 17''... gissar att de tycker man skall köpa en iMac eller koppla in stor skärm till en 13'' eller 15''
istället. Problemet är att det INTE är samma sak. Jag kan inte ta med mig en stor extern skärm när jag reser lika lite som en iMac. Jag vill ha en stor BÄRBAR skärm...
Ingen iPhone 5, men det VAR faktiskt väntat.
Lika väntat att det fortfarande inte presenterades en TV-skärm á la Apple.

'Problemet' nu för Apple är att de har så mycket nytt på gång samtidigt att en keynote egentligen inte räcker till... De praktiserar 'Kill Your Darlings' typ hela tiden. Snacka om att det skulle vara kul att höra hur det låter på deras styrelsemöten! Frustrerande för dom och de projekt som inte prioriteras trots att man gjort något 'amazing'!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 22:10

@clavius

Glömde du inte Mac Pro och iMac på minuslistan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 22:22

"It includes quad-core Ivy Bridge processors up to 2.8GHz and turbo boost up to 3.7GHz, up to 16GB of MacBook Air-like non-upgradable 1600MHz RAM, and a maximum of 768GB of next generation flash storage."

enligt MacRumors

Nya MBP'n sopar ju banan med allt annat i den nichen på planeten. Nu får WinLapTopProducenterna mycket att göra. Sony blir väl först med något som kommer i närheten kan man tänka. Min relativt nya MBP känns plötsligt väääldigt gammal :-D. Tur att den är så snygg och har arbetsuppgifter som den kan klara av med råge. Det är en ambulerande maskin som tar en hel del stryk (bara unibodys (=MBP) klarar tunga tuffa råddningar egentligen - har mött en hel del som kör sina Win-apps i Win/Bootcamp bara för att endast MBP klarar det hårda livet på turne t.ex.).

Gött att det blev HDMI utgång på MBPn. Hoppas de lagt ner lite krut på drivrutiner i ML. Så det går att använda andra skärmar än Apples utan att det blir kass bild...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-11 23:14

iOS 6, vilken besvikelse....
Inget skoj alls, ingen Siri på svenska, Passbook lär förmodligen bara funka i staterna, gäsp...

Frågan är varför Apple ändrar formen på Airport express. Den som den hade fram tills idag var ju grym. Nu har man gjort en vit ATV av den. Varför?
Några teorier?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 23:47
Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan är varför Apple ändrar formen på Airport express. Den som den hade fram tills idag var ju grym. Nu har man gjort en vit ATV av den. Varför?
Några teorier?

Säkert flera skäl men säkerhet räckvidd profit
och återvinnbarhet har nog spelat in.

Bevaka tråden