Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC om två veckor - vad tror ni presenteras?

Tråden skapades och har fått 259 svar. Det senaste inlägget skrevs .

yes, 8GB RAM.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 19:28

...och retina MBP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:28

Nya bärbar med retina

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 19:29
Ursprungligen av stile:

Nya bärbar med retina

Old news ---> #150

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-11 19:35

Hur är det med USB 3-portar: kan man använda sina gamla USB 2-prylar via ett sånt uttag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:38
Ursprungligen av Adzam 1:

Hur är det med USB 3-portar: kan man använda sina gamla USB 2-prylar via ett sånt uttag?

Ja det kan man.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:40

Vilket monster den nya MBP med retina verkar vara, supertunn och kraftfull. Blir intressant och se priset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:42

Det är kan bli det största Keynoten på väldigt länge.
Ge mig bra priser och en Mac Pro bara så är jag nöjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 19:43

Ge mig bra priser och en iMac bara så är jag nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:47

Fula Adressboken är kvar!

Ursprungligen av acke:

Fula Adressboken är kvar!

För att inte tala om clown-typsnittet i Notes.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-11 19:51
Ursprungligen av _Henrik_:

För att inte tala om clown-typsnittet i Notes.

Håller med där. Känns som nedgraderingar i typografin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:43

Starting configuration, 15.4", 2.3Ghz processor, 8GB RAM, GT 650M 1GB, 256GB flash... $2199

Slut på hårdvaran...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 19:49
Ursprungligen av _Henrik_:

Slut på hårdvaran...

Who knows...

Misslyckat om det inte blir något om iMac och Mac Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:45

Nu då, ML som en gratis uppdatering?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-11 19:46

Ännu en (dum?) fråga som säkert besvarats många gånger innan: hur länge håller presentationen på? En och en halv timme?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 19:48

Inget snack om iMac eller Mac Pro.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-11 19:49
Ursprungligen av Adzam 1:

Ännu en (dum?) fråga som säkert besvarats många gånger innan: hur länge håller presentationen på? En och en halv timme?

Tills den är färdig, ingen vet. Men en och en halv timme låter rimligt.

Jag var helt inställd på att köpa en ny MacBook Air, men nu vet jag inte längre.. Retina MacBook Pro känns inte helt fel heller, kanske priset löser det åt mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 20:08

$19.99 för ML, kanon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 20:09

Kan ju vara så att iMac och Mac Pro får tysta uppdateringar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 20:24
Ursprungligen av acke:

Kan ju vara så att iMac och Mac Pro får tysta uppdateringar?

Det kan väl inte finnas på kartan att Ivy Bridge nu har funnits ute i drygt två månader, som Apple har väntat på, och nu släpper de...bara bärbara?

Det låter helt fel.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 20:51
Ursprungligen av zinned:

Det kan väl inte finnas på kartan att Ivy Bridge nu har funnits ute i drygt två månader, som Apple har väntat på, och nu släpper de...bara bärbara?

Det låter helt fel.

Oroa dig inte klart det kommer nya stationära snart, att Apple prioriterar bärbara är inte så underligt eftersom de är Apples bästsäljare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 20:58
Ursprungligen av Gordy:

Oroa dig inte klart det kommer nya stationära snart, att Apple prioriterar bärbara är inte så underligt eftersom de är Apples bästsäljare.

Snart?

De behöver inte presentera dem på WWDC (även om man kunde tänka sig det) utan det kan ju som acke sa bli tysta uppdateringar. Dock, finns ny Mac Pro och ny iMac att köpa samtidigt som de övriga när shoppen öppnas igen är det uselt. Inget var ju speciellt med de nya bärbara förutom att de den spektakulära modellen med Retina-skärm. För övrigt fick de den förväntade speedbumpen och det är detta jag menar, kommer den inte till de övriga när shoppen öppnar så är det illa.

Ursprungligen av zinned:

Snart?

De behöver inte presentera dem på WWDC (även om man kunde tänka sig det) utan det kan ju som acke sa bli tysta uppdateringar. Dock, finns ny Mac Pro och ny iMac att köpa samtidigt som de övriga när shoppen öppnas igen är det uselt. Inget var ju speciellt med de nya bärbara förutom att de den spektakulära modellen med Retina-skärm. För övrigt fick de den förväntade speedbumpen och det är detta jag menar, kommer den inte till de övriga när shoppen öppnar så är det illa.

Det kommer vara illa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 21:04

Jag tycker seriöst att denna keynoten var...gäsp. Det enda man höjde ögonbrynen över var att det verkligen kom en Retina-skärm till Macbook Pro. Allt annat var...gäsp.

Kommer det nu inte en uppdatering av iMac med Ivy Bridge och en ny Mac Pro så är det inget annat än riktigt märkligt och en ordentlig besvikelse.

Tyvärr fortfarande Radeon 5770, vad fan sysslar de med?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:20
Ursprungligen av zinned:

Jag tycker seriöst att denna keynoten var...gäsp. Det enda man höjde ögonbrynen över var att det verkligen kom en Retina-skärm till Macbook Pro. Allt annat var...gäsp.

Kommer det nu inte en uppdatering av iMac med Ivy Bridge och en ny Mac Pro så är det inget annat än riktigt märkligt och en ordentlig besvikelse.

Ditt inlägg får nog ses som typiskt från de som varle år förväntar sig för mycket och därför givetvis blir besvikna efter Apples keynote. Tyckte själv det var ett bra keynote och som sagt nya stationära kommer snart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 21:28
Ursprungligen av Gordy:

Ditt inlägg får nog ses som typiskt från de som varle år förväntar sig för mycket och därför givetvis blir besvikna efter Apples keynote. Tyckte själv det var ett bra keynote och som sagt nya stationära kommer snart.

Förväntar sig för mycket? Jag förväntade mig inget bombastiskt, brukar jag inte heller göra. Vad tyckte du var så bra? Inget speciellt alls presenterades ju förutom Retina-skärmen.

Och du, sluta med det där "nya stationära kommer snart"...det är väl självklart att man förväntar sig att de stationära släpps nu som övriga när det inte handlar om någon jättemärkvärdig bump, inte mer än vad de bärbara fick idag.

Bevaka tråden