Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC om två veckor - vad tror ni presenteras?

Tråden skapades och har fått 259 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-30 22:55

Om AppleTV blir vad AppleTV idag borde vara - dvs ett iPad /iPhone-likt OS kopplat till TV:n som kan styras med en enkel fjärr, en annan iOS-enhet eller tangentbord / trackpad, vore det inte alls orimligt att denna lanseras på WWDC.

Artikel: WWDC om två veckor - vad tror ni presenteras?

Skulle det vara frågan om en tv så blir texten. There is a LOT to look forward to..

En 55 tum TV från Apple är mycket att se fram emot

1 vecka kvar ... nu borde väll ryktesmaskinen verkligen dra igång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-04 11:11
Ursprungligen av gotfredsen:

1 vecka kvar ... nu borde väll ryktesmaskinen verkligen dra igång

Verkligen, lite het info och bilder vore inte fel.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-04 17:04
Ursprungligen av gotfredsen:

1 vecka kvar ... nu borde väll ryktesmaskinen verkligen dra igång

Rykten tycker jag det kommer en hel del just nu. Om de är specifika för WWDC är svårt att säga.

Ursprungligen av joakimo:

Rykten tycker jag det kommer en hel del just nu. Om de är specifika för WWDC är svårt att säga.

Det är ju mest iOS6-rykten som kommer, och iOS6 lär väl släppas som beta nu. Mitt bålda statement är att det inte blir någon ny hårdvara förutom eventuellt en marginellt upphottad AppleTV ifall de nu släpper appar till den.

Macar med retinaskärm i månadsskiftet Augusti/September när Mountain Lion släpps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-04 09:51

Mina fantasier:

- Siri får ett animerat ansikte i Apple TV. En digital hallåa i TVn som lyssnar på dig! (Och ser dig via webbkameran i Apple TV.)

- Siri får ett API för tredjeparts-appar.

- Apple släpper iPhone shuffle. Utan knappar och skärm men med Siri. Utan vanliga appar men med Siri-appar.

- Nästa iPhone får några extra pixlar på höjden och Apple kan skryta med 4". Existerande appar behöver inte anpassas eftersom de extra pixlarna är reserverade för reklambanners.

Nu måste jag stänga av kreativitetscentrum i hjärnan för nu ska jag jobba!

Ursprungligen av pesc:

Mina fantasier:

- Siri får ett animerat ansikte i Apple TV. En digital hallåa i TVn som lyssnar på dig! (Och ser dig via webbkameran i Apple TV.)

vet inte enligt SVT så verkar ju trenden vara att man numera endast skall höra hallåan ..

kan ju faktiskt bli ltie roligt om Siri själv kan styra tredje parts appar ..

- Me - Siri please show me any good restaurants in sweden ...
- Siri - Sorry, I cant show any places in Sweden. (That feature only works in the US)
- Me - Ok then what the hell are you good for ... useless peace of %"#&
- Siri - I have set your chat status to .. "In bad mode"

Saknar den gamla goda tiden då det cirkulerade hissfoton och mystiska skärmar med klistermärken...

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-04 14:39

Det kommer med ML någon form av Facebook app eller extension så man får notifications.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-04 23:51
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-05 01:17
Ursprungligen av _Henrik_:

Mitt bålda statement är att det inte blir någon ny hårdvara förutom eventuellt en marginellt upphottad AppleTV ifall de nu släpper appar till den.

Ursprungligen av joakimo:

Flera hårdvaruuppgraderingar på WWDC?

Inte svårt att gissa vem jag hoppas har rätt! (Eller rättare sagt: väntar på att Macbook Air ska uppdateras, så därför skulle det vara trevligt om det ligger någon sanning i det joakimo länkade till.)

Ursprungligen av Adzam 1:

Inte svårt att gissa vem jag hoppas har rätt! (Eller rättare sagt: väntar på att Macbook Air ska uppdateras, så därför skulle det vara trevligt om det ligger någon sanning i det joakimo länkade till.)

Det är ju inte så att jag sitter och hoppas att de inte blir nått nytt, sitter och väntar på en Air jag med. Men ärligt talat har jag svårt att se att de skulle kunna komma med retina-macar nu. Mjukvaran är helt enkelt inte där än. De kan väl släppa en uppdatering till Lion, men all tredjepartsmjukvara skulle nog se för tafflig ut. Därför tror jag på ett heads up till utvecklarna nu och retina i höst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-06 11:52
Ursprungligen av _Henrik_:

Det är ju inte så att jag sitter och hoppas att de inte blir nått nytt [...]

Nä det har jag inte trott.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 05:18

Vore kul om det kommer en så pass bred hårdvaruuppdatering samtidigt och i anslutning till WWDC. Hela linjen av Macar, har det ens hänt tidigare?

  • Medlem
  • växjö
  • 2012-06-05 09:13
Ursprungligen av stile:

Vore kul om det kommer en så pass bred hårdvaruuppdatering samtidigt och i anslutning till WWDC. Hela linjen av Macar, har det ens hänt tidigare?

Yepp, WWDC 2009. Samtliga Macbooks uppdaterades.

Ursprungligen av gregoff:

Yepp, WWDC 2009. Samtliga Macbooks uppdaterades.

Nja, det är väl lite skillnad på "samtliga MacBooks" och "hela linjen av Macar".

Stile frågade om hela linjen någonsin hade uppdaterats samtidigt. Och det har aldrig hänt.

Och för övrigt så var det inte "samtliga MacBooks" som uppdaterade på WWDC 2009. Det var MacBook Pro (13", 15", 17") -

Apple Worldwide Developers Conference - Wikipedia, the free encyclopedia

Först tänkte jag skriva att det känns helt logiskt att man släpper nytt över så gott som hela mac-fronten eftersom man har Mountain-Lion på gång. Men då känns det ju lika logiskt att man släpper en ny iphone eftersom man har ios6 på gång. Dessa rykten. Det här bör vara en av de mest ovissa eventen på länge. Det enda som verkar helt gjutet är ju ios6.

Mac Pro verkar spikad nu. Coolt.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Mac Pro verkar spikad nu. Coolt.

Härliga nyheter! Blir spännande att se om det kommer något nytt utöver det förväntade (thunderbolt, nya processorer...).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-06 00:00

Samma person som spred ryktet om 13-tummaren tidigare idag kommer med mer info… Vi får se helt enkelt.
Additional Sketchy 15" MacBook Pro Specs from Chinese Forum Post - MacRumors.com

Följande saker tror jag inte dyker upp på WWDC, men senare i år på separata produktlanseringar:
Hårdvaror:

  • iTV

  • iPhone 5

Däremot tror jag att följande saker dyker upp på WWDC som förhandsvisning:
Mjukvaror:

  • iOS för iTV

  • iOS 6

Följande saker som dyker upp på WWDC för lansering (och försäljning direkt eller kort direkt efter WWDC i butiker och webstores):
Hårdvaror:

  • MacBook Pro

  • Mac Pro

  • iMac

Mjukvara:

  • Mac OS X (Mountain Lion)

Senast redigerat 2012-06-10 23:07
Ursprungligen av The Real Viking:
  • iPhone 6

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-06 23:54
Ursprungligen av The Real Viking:

Följande saker tror jag inte dyker upp på WWDC, men senare i år på separata produktlanseringar:
Hårdvaror:

  • iTV

  • iPhone 5

Däremot tror jag att följande saker dyker upp på WWDC som förhandsvisning:
Mjukvaror:

  • iOS för iTV

  • iOS 6

Följande saker som dyker upp på WWDC för lansering (och försäljning direkt eller kort direkt efter WWDC i butiker och webstores):
Hårdvaror:

  • MacBook Pro

  • Mac Pro

  • iMac (möjligtvis)

Det skulle ju vara intressant att få höra varför du bara tror att det är lite troligt med nya iMac'ar...?

Ursprungligen av zinned:

Det skulle ju vara intressant att få höra varför du bara tror att det är lite troligt med nya iMac'ar...?

Apple brukar inte göra mass produktlanseringar. MacBook Pro är storsäljare och Mac Pro eftersom det var väldigt länge sen den sist uppdaterats. Då iMac inte är "lika het på gröten", så får den möjligtvis stå lite tillbaka. Jag har lite svårt att tro att Apple skulle lansera en HiDPI 27" iMac… (dels värmeutveckling från grafikchipet i en trång vertikal låda för att driva en 27" HiDPI, dels höga priset på 27" HiDPI skärmen). Det är vad jag tror. Jag vet lika lite som ni andra…

Jag skulle vara väldigt glad om iMac också får en 27" HiDPI samt Apple Cinema 27" får HiDPI (så att MacPro ägarna kan njuta av höga skärmkvalitén)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-07 08:29
Ursprungligen av The Real Viking:

Apple brukar inte göra mass produktlanseringar. MacBook Pro är storsäljare och Mac Pro eftersom det var väldigt länge sen den sist uppdaterats. Då iMac inte är "lika het på gröten", så får den möjligtvis stå lite tillbaka. Jag har lite svårt att tro att Apple skulle lansera en HiDPI 27" iMac… (dels värmeutveckling från grafikchipet i en trång vertikal låda för att driva en 27" HiDPI, dels höga priset på 27" HiDPI skärmen). Det är vad jag tror. Jag vet lika lite som ni andra…

Jag skulle vara väldigt glad om iMac också får en 27" HiDPI samt Apple Cinema 27" får HiDPI (så att MacPro ägarna kan njuta av höga skärmkvalitén)

Det kommer iMacs, Alleged New Part Numbers Suggest Over a Dozen New Mac Models Coming at WWDC [Updated] - Mac Rumors

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-07 10:20
Ursprungligen av The Real Viking:

Apple brukar inte göra mass produktlanseringar. MacBook Pro är storsäljare och Mac Pro eftersom det var väldigt länge sen den sist uppdaterats. Då iMac inte är "lika het på gröten", så får den möjligtvis stå lite tillbaka. Jag har lite svårt att tro att Apple skulle lansera en HiDPI 27" iMac… (dels värmeutveckling från grafikchipet i en trång vertikal låda för att driva en 27" HiDPI, dels höga priset på 27" HiDPI skärmen). Det är vad jag tror. Jag vet lika lite som ni andra…

Jag skulle vara väldigt glad om iMac också får en 27" HiDPI samt Apple Cinema 27" får HiDPI (så att MacPro ägarna kan njuta av höga skärmkvalitén)

Det är 681 dagar sedan Mac Pro uppdaterades, det är 401 dagar sedan iMac uppdaterades och det är endast 227 dagar sedan MBP uppdaterades. Ingenstans, vad jag vet, har det bekräftats att någon av de två senare skulle få en HiDPI-skärm. Således är det väl lika otroligt att vi får se en MBP med det som en iMac så detta kan jag inte se som ett argument för att den enda modellen skulle uppdateras men inte den andra, speciellt inte eftersom iMac har fått vänta längre än MBP.

Men men, det är ju spekulationer från oss båda...allt kan hända.

Viking: Du tror alltså inte på någon iphone 5 i år?

Arrrgh! Jag borde ha lusläst min egen innan jag skrev!

Självklart tror jag iPhone 5 kommer i år och iPhone 6 nästa ett annat år (förhoppningsvis året efter iPhone 5).

Bevaka tråden