Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC om två veckor - vad tror ni presenteras?

Tråden skapades och har fått 259 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:46
Ursprungligen av zinned:

Förväntar sig för mycket? Jag förväntade mig inget bombastiskt, brukar jag inte heller göra. Vad tyckte du var så bra? Inget speciellt alls presenterades ju förutom Retina-skärmen.

Och du, sluta med det där "nya stationära kommer snart"...det är väl självklart att man förväntar sig att de stationära släpps nu som övriga när det inte handlar om någon jättemärkvärdig bump, inte mer än vad de bärbara fick idag.

Helt klart så förväntade du dig mer än vad som kan anses rimligt sett till flertalet tidigare keynotes, Kan ju vara så att Apple inte bara speedbumpar iMac och vill presentera dom på ett separat event, jag blev mer än nöjd med vad som visades upp idag, detta var ett bra event där det visades upp intressant ny hård och mjukvara och hur bra det går för Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 22:02
Ursprungligen av Gordy:

Helt klart så förväntade du dig mer än vad som kan anses rimligt sett till flertalet tidigare keynotes, Kan ju vara så att Apple inte bara speedbumpar iMac och vill presentera dom på ett separat event, jag blev mer än nöjd med vad som visades upp idag, detta var ett bra event där det visades upp intressant ny hård och mjukvara och hur bra det går för Apple.

1) Vad vet du om vad jag har förväntat mig tidigare? Inget. Du kan heller inte avgöra vad jag anser som rimligt att förvänta sig.

2) Du har fortfarande inte svarat på vad som var så bra med keynoten.

3) Speciellt mycket hårdvara mer än det man kunde förvänta sig visades inte, endast Retina-skärmen. Ivy Bridge-bumpar var ju givet, där är det bedrövligt att de bara uppdaterade de bärbara.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 22:14
Ursprungligen av zinned:

1) Vad vet du om vad jag har förväntat mig tidigare? Inget. Du kan heller inte avgöra vad jag anser som rimligt att förvänta sig.

2) Du har fortfarande inte svarat på vad som var så bra med keynoten.

3) Speciellt mycket hårdvara mer än det man kunde förvänta sig visades inte, endast Retina-skärmen. Ivy Bridge-bumpar var ju givet, där är det bedrövligt att de bara uppdaterade de bärbara.

1. Du missförstod nog med flit det jag skrev,
2. Jo det var som sagt ett bra event på de flesta plan,
3. Bättre och tystare kylning och skärmar som inte bara har grymt bra upplösning utan även mindre gläns och bredare betraktningsvinkel med bättre färgåtergivning är faktiskt viktigare än vad du verkar tro liksom Ssd som standard i alla Retina MBPs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 22:28
Ursprungligen av Gordy:

1. Du missförstod nog med flit det jag skrev,
2. Jo det var som sagt ett bra event på de flesta plan,
3. Bättre och tystare kylning och skärmar som inte bara har grymt bra upplösning utan även mindre gläns och bredare betraktningsvinkel med bättre färgåtergivning är faktiskt viktigare än vad du verkar tro liksom Ssd som standard i alla Retina MBPs.

1) Möjligt att jag missförstod det jag svarade på i min första mening. Dock inte det jag svarade på i min andra, där var du tydlig.

2) Du har fortfarande inte svarat vad som var så bra, trots jag frågat två och tre gånger...kanske för svår fråga?

3) Att kylning, ljudnivå och betraktningsvinkel har tänjts till det bättre är ju naturligt, inget konstigt när de kommer med ny produkt. Fortfarande kvarstår faktum, det märkvärdiga som kom var Retina-skärmen. Allt annat var förväntade uppdateringar med bl a Ivy Bridge men av någon outgrundlig anledning kom det inte till iMac och Mac Mini. Uppdateringen till Mac Pro var väl om jag förstod det rätt också ytterst marginell men där kan jag ha fel.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-11 23:19
Ursprungligen av zinned:

1) Möjligt att jag missförstod det jag svarade på i min första mening. Dock inte det jag svarade på i min andra, där var du tydlig.

2) Du har fortfarande inte svarat vad som var så bra, trots jag frågat två och tre gånger...kanske för svår fråga?

3) Att kylning, ljudnivå och betraktningsvinkel har tänjts till det bättre är ju naturligt, inget konstigt när de kommer med ny produkt. Fortfarande kvarstår faktum, det märkvärdiga som kom var Retina-skärmen. Allt annat var förväntade uppdateringar med bl a Ivy Bridge men av någon outgrundlig anledning kom det inte till iMac och Mac Mini. Uppdateringen till Mac Pro var väl om jag förstod det rätt också ytterst marginell men där kan jag ha fel.

Hårdvara nya tunnare MBP med Retina skärmen är ju en kalasuppdatering och förbättrad kylning med nya fläktar är något som de flesta MBP användare sett fram emot länge liksom mindre glänsande skärmar, det har det ju klagats på länge.
Mjukvara fanns mycket intressant som visades, desutom med släppbesked och info om ios6 och mountainlion det var ju helt klart värt en del.

Sammanfattning detta var helt klart ett keynote över medel. Kom ihåg att det har varit flera keynotes som varit rejält avslagna genom åren, det var sannerligen inte detta även om många så klart alltid önskar att mer nyheter ska visas upp.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-06-11 20:24

Ingen svensk Siri...:(

Smart funktion vid samtal må jag säga. Tråkigt att utseendet inte verkar uppdateras...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 20:29

"FaceTime over cellular!"

Äntligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 20:51

iPad 1 får inte iOS 6!

Så mycket för en macpro...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 20:55
Ursprungligen av PeeMaN:

Så mycket för en macpro...

>.<

…är allt jag kan säga!

Edit: Dock förstår jag att Apple inte presenterar en MacPro också då det kan "steal the MacBooks thunder" ganska ordentligt.

"Titta här, The Next Generation MacBook Pro!"
"Oj, titta här, en stationär dator som är 4 ggr så snabb!"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-11 20:57

Inget SDK till Apple TV.

Ursprungligen av Vassius:

Inget SDK till Apple TV.

Sannerligen sad face...

Jo, men det måste väl ändå vara nya Mac Pro´s idag. Det finns ju artikel nummer och massa "bevis"... förmodligen dyker de upp på Apple store i stilla tysthet...

Ursprungligen av Firechild:

Jo, men det måste väl ändå vara nya Mac Pro´s idag. Det finns ju artikel nummer och massa "bevis"... förmodligen dyker de upp på Apple store i stilla tysthet...

Intala dig det så blir det nog bättre!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:18
Ursprungligen av PeeMaN:

Intala dig det så blir det nog bättre!

Japp, det blev det också!

Suck, Air:en jag tänkte köpa före detta känns inte lite frestande längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-11 20:59

Mest intressant äntligen ny kart app
Hårdvaran kommer inte uppdateras närmaste 4åren så där bryr jag mig inte vad apple säger.

RIP 17" MBP. Borta från apple.com.

Apple - MacBook Pro Family - It

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:02

Har ett svagt minne av en sida som kollar av apple.com/store "isitupyet" eller något liknande har jag för mig. Är det någon som vet?

Ny Mac Pro i Apple Store nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-11 21:18

nya ipad fodral för fram och baksida.. och vit apple tv

Ursprungligen av Esa:

nya ipad fodral för fram och baksida.. och vit apple tv

Nej, den vita Apple TV är nya Airport Extreme.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 21:19
Ursprungligen av Leftrustle:

Ny Mac Pro i Apple Store nu.

Styggt att säga så mot de som väntar, då shoppen inte har öppnat än

Edit : Iaf inte öppnat för mig...fortfarande lapp på luckan här.

Ursprungligen av zinned:

Styggt att säga så mot de som väntar, då shoppen inte har öppnat än

Nere igen för mig med...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-11 21:21

oj mena airport haha sa fel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 21:21
Ursprungligen av zinned:

Styggt att säga så mot de som väntar, då shoppen inte har öppnat än

Den var uppe ett kort tag och jag kan intyga att jag såg "New" ovanför Mac Pro.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-11 21:17

NY mac pro!

Japp, ny Mac Pro ute. Vad säger ni nu då..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-11 21:20

för mig e shoppen öppen.. back to school med med 650 kronor presentkort på pp store

Bevaka tråden