Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-04 11:19

Det är som vanligt häftigt och se hur Apple får publicitet redan innan sina event. Har aldrig sett en nyhet om att SE, HTC eller någon annan "kommer att presentera något nytt, men vi vet inte vad". All publicitet är bra publicitet, och det viktigaste för Apple är nog att folk vet att det kommit en ny telefon. Om den ändå inte svara upp till förväntningarna så spelar det i slutändan väldigt lite roll. Kolla bara på försäljningen av iPhone 4 trots antenna gate.

Nu börjar det ändå pirra lite... trots att jag inte planerar att byta i brådrasket.

Dn.se

Spontant känns det som att Assistant bara kommer att funka på iPhone 4S-iPhone 5 men jag undrar också hur mycket bättre noise cancel-grejen måste vara i nya hårdvaran för att kunna fungera korrekt i en storstad med massa buller..
Jag tycker att iPhone 4 är rätt kass som den är nu vad det gäller den biten.
Jag hoppas annars på en batteritid som ingen annan tillverkare är i närheten av, det hade varit en killer för mej.

Ursprungligen av westerlu77:

Spontant känns det som att Assistant bara kommer att funka på iPhone 4S-iPhone 5 men jag undrar också hur mycket bättre noise cancel-grejen måste vara i nya hårdvaran för att kunna fungera korrekt i en storstad med massa buller..
Jag tycker att iPhone 4 är rätt kass som den är nu vad det gäller den biten.
Jag hoppas annars på en batteritid som ingen annan tillverkare är i närheten av, det hade varit en killer för mej.

Spontant känns det också som att svenska med halländsk dialekt inte kommer funka oavsett processor och minne.

Föreställ dig då en skåning :-D.
Nå - den lär sig din röst (maskinlärning). Efter en tid så förstår den dig.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Spontant känns det också som att svenska med halländsk dialekt inte kommer funka oavsett processor och minne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 15:58
Ursprungligen av Zimmerman:

Föreställ dig då en skåning :-D.
Nå - den lär sig din röst (maskinlärning). Efter en tid så förstår den dig.

Jag tycker att Apple borde introducera Skåne som ett eget nationsalternativ i sina produkter. Så slipper vi Skåningar bli beblandade med svenskarna och kan säkert få bättra kvalité på röststyrningen i enheterna också

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker att Apple borde introducera Skåne som ett eget nationsalternativ i sina produkter. Så slipper vi Skåningar bli beblandade med svenskarna och kan säkert få bättra kvalité på röststyrningen i enheterna också

Det är väl bara att ställa in den på Danska.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 16:28
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Det är väl bara att ställa in den på Danska.

Om det ändå hade varit så väl...iofs hade jag inte haft något problem med att köra på danska förutom det faktum att vi är Skåningar, varken danskar eller svenskar Vi är ungefär som lapparna fast i södra änden men vi har inte fått samma erkännande som lapparna har fått.

Back to topic, 2,5 timmar kvar...Apple bara MÅSTE presentera en ny telefon som har BÅDE förändringar vad det gäller formfaktorn likväl som insidan. Jag kan inte tänka mig något annat.

  • Medlem
  • 2011-10-04 12:15

Finns det någon livestreaming från kvällens kommande event?

Ursprungligen av Dalle:

Finns det någon livestreaming från kvällens kommande event?

Har precis diskuterats lite längre upp i tråden.

Visst är det kl 19 svensk tid keynoten drar igång?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 13:20

Korrekt.

...Försöker förbereda mig på att se Cook leverera floskler som: amazing, awesome, revolutionary och groundbreaking om en prestandauppdaterad gammal 4:a utan att bli upprörd, besviken och förbannad. Känns ganska svårt just nu, men det är ju 5 timmar kvar....

Verkar vara domedags-stämning på flera större apple forum, där man spår apples (kanske till och med jordens) undergång om det inte bli redesign med större skärm.

Edit: köpläge på en rekordlåg apple-aktie klockan 20:30?

Senast redigerat 2011-10-04 14:13

Jag har aldrig förstått detta:

Superhemliga Apple skickar ut en ritning med exakta mått på kommande nya iPhone-modell till obskyra kinesiska plastföretag (dom gör allt möjligt - leksaker, plaspbestick, nyckelringar, Happy-Meal-skit för McDonalds) - så att dom kan börja tillverka bumpers till denna nya telefon i tid - ty Apple tycker det är så oerhört viktigt att bumpers finns redo vid släpp att dom i detta fall tummar på sekretessen. Bumpers är Gud - utan bumpers redo så kan dom inte släppa luren...nästan...typ...

Jag har aldrig trott på dessa bumpers - antingen chansar dom kinesiska plastföretagen eller så har dom - till skillnad från resten av hela planeten - en insider-spion hos Apple. Att Apple skulle maila ut (hur skulle dom annars göra - skicka en person från Cupertino med flyg till 36 plastföretag utspridda i Asien?) ritningar på nya produkter till dessa företag är ju absurt.

Ursprungligen av Zimmerman:

..
Jag har aldrig trott på dessa bumpers - antingen chansar dom kinesiska plastföretagen eller så har dom - till skillnad från resten av hela planeten - en insider-spion hos Apple..

Såklart det är så, telefonerna tillverkas där.

I Asien finns inte en enda person (ok, lite överdrivet) som inte har ett fodral/bumper/300 klistermärken på sin telefon, oavsett telefon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 14:34
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har aldrig förstått detta:

Superhemliga Apple skickar ut en ritning med exakta mått på kommande nya iPhone-modell till obskyra kinesiska plastföretag (dom gör allt möjligt - leksaker, plaspbestick, nyckelringar, Happy-Meal-skit för McDonalds) - så att dom kan börja tillverka bumpers till denna nya telefon i tid - ty Apple tycker det är så oerhört viktigt att bumpers finns redo vid släpp att dom i detta fall tummar på sekretessen. Bumpers är Gud - utan bumpers redo så kan dom inte släppa luren...nästan...typ...

Jag har aldrig trott på dessa bumpers - antingen chansar dom kinesiska plastföretagen eller så har dom - till skillnad från resten av hela planeten - en insider-spion hos Apple. Att Apple skulle maila ut (hur skulle dom annars göra - skicka en person från Cupertino med flyg till 36 plastföretag utspridda i Asien?) ritningar på nya produkter till dessa företag är ju absurt.

Det är väl fakta (har jag för mig att jag läste iaf) att dimensionerna på en enhet som MINST var en prototyp såldes från om det var Foxconn eller annan "fabrik" till en skaltillverkare. Det är ju inte Apple själv som skulle ha någon förtjänst i detta utan det är dessa skaltillverkare, vilka verkar tjäna massor på dessa tillbehör, som betalar dyra pengar för vad de iaf anser vara tillförlitlig information på kommande enhet.

Lets TALK iPhone. Detta happening kommer att till stor del handla om vad dom gjort av SIRI.

Apple fick allmogen att använda datorer med hjälp av ikoner och möss.
Apple fick allmogen att köpa underhållning på nätet.
Apple fick allmogen att göra sådant dom gör på hemdatorn på en mobiltelefon - ute på stan.
Apple fick allmogen att använda händer/fingrar för att styra en dator.
Apple kommer att få allmogen att styra en dator med rösten - om 10 år styr massor av människor massor av saker med rösten - det började med Apple.

I början - framför allt pga processorbegränsningar och nätbegräsningar - så är det inte så mycket man kan göra med Assistant eller vad Apple nu kallar det. Men dom lägger nu principen och rsten blir historia - som det (nästan) alltid blir med Apples paradigmskiften.

Roger Åberg på Feber.se spekulerar...
iPhone-lansering - det här tror jag | Feber.se

Ursprungligen av Chaosstar:

Roger Åberg på Feber.se spekulerar...
iPhone-lansering - det här tror jag | Feber.se

Ja det är ju vad man hoppas på och tycker man faktiskt kan kräva efter denna långa tid. Men jag förbereder mig på fiasko och laddar med tilltugg att inta när man är deppig efteråt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 15:48

Trist om varken Mac OS X 10.7.2, iTunes 10.5, iCloud eller iOS 5 kommer i kväll.

Ursprungligen av acke:

Trist om varken Mac OS X 10.7.2, iTunes 10.5, iCloud eller iOS 5 kommer i kväll.

Jag tror inte att Apple presenterar en ny iPhone utan att samtidigt presentera iOS 5.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-04 16:02
Ursprungligen av acke:

Trist om varken Mac OS X 10.7.2, iTunes 10.5, iCloud eller iOS 5 kommer i kväll.

Det vore däremot väldigt kul om allt det där kom i kväll. Samtidigt tycker jag det ska bli intressant att se Tim Cook hålla i keynoten.

Aftonbladet ska tydligen vara på plats i Kalifornien,
Vet vi vilka fler svenska medier som är på plats?
I kväll kommer den: Iphone 5 | Aftonbladet.se

Ursprungligen av Chaosstar:

Aftonbladet ska tydligen vara på plats i Kalifornien,
Vet vi vilka fler svenska medier som är på plats?
I kväll kommer den: Iphone 5 | Aftonbladet.se

Jag trodde bara Aftonbladet var på iPhonedödare event..

  • Medlem
  • 2011-10-04 15:57

Sorgligt att se Aftonbladets chatt om nya iPhone som just pågår här: Just nu: Chatta med Peter Pettersson | Nyheter | Aftonbladet

Det enda dom säger är att "ingen vet, inget vet... ingen vet"...

Fler rykten som talar för enbart en 4S, utan ny design:

Apple to Release iPhone 4S with New GPS Features? - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Fler rykten som talar för enbart en 4S, utan ny design:

Apple to Release iPhone 4S with New GPS Features? - Mac Rumors

Surt. Någonstans har det kännts som att Apple vid varje släpp har legat ett år före konkurenterna. Om det bara blir lite fler pixlar i kameran och en ny processor och man får vänta tills nästa oktober för att få en riktigt ny version så känns det som att det vänt. Att flera av nyheterna i iOs 5 är sådant som redan finns i tex Android spär bara på den känslan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-04 17:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 18:00

Hela Apple-store är nere nu. Både svenska och amerikanska. (Och säkert resten av världen också för den delen.)

Jag tycker vi ska banna alla rykten om enbart en ny 4s, man blir ju deprimerad

Bevaka tråden