Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SvD släpper iPad-version - pris: 28 kr/nummer

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Spännande att samtidigt som alla här pratar sig varma om kvalitén i Sydsvenskan så publiceras denna skitartikeln.

Apples monopol ger intäktsproblem - Kultur & Nöjen - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Med citat som:

"Nu har Apple ändrat reglerna. Tidningar som inte har funktionen ”köp inuti program” kopplat till sin prenumerationsförsäljning riskerar att få sin app borttagen av Apple, såvida de inte lanserar en ny version där möjligheten finns."

Därtill uttalar sig Herr Sandström också i frågan.

Nej kära Sydsvenskan, Apple har inte ändrat några regler. Hur var det om ni läste reglerna INNAN ni publicerade appar i AppStore?

Ridå...

De har ju egentligen delvis rätt. Tänk Kindle-appen... Den har gått igenom.

Ursprungligen av zappee:

Spännande att samtidigt som alla här pratar sig varma om kvalitén i Sydsvenskan så publiceras denna skitartikeln.

Apples monopol ger intäktsproblem - Kultur & Nöjen - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Med citat som:

"Nu har Apple ändrat reglerna. Tidningar som inte har funktionen ”köp inuti program” kopplat till sin prenumerationsförsäljning riskerar att få sin app borttagen av Apple, såvida de inte lanserar en ny version där möjligheten finns."

Därtill uttalar sig Herr Sandström också i frågan.

Nej kära Sydsvenskan, Apple har inte ändrat några regler. Hur var det om ni läste reglerna INNAN ni publicerade appar i AppStore?

Ridå...

Nå, om Apple beslutat det nu, eller bara beslutat att börja efterleva det nu är kanske inte huvudsaken, eller hur?

  • Medlem
  • 2011-02-10 12:02
Ursprungligen av zappee:

Spännande att samtidigt som alla här pratar sig varma om kvalitén i Sydsvenskan så publiceras denna skitartikeln.

Apples monopol ger intäktsproblem - Kultur & Nöjen - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Med citat som:

"Nu har Apple ändrat reglerna. Tidningar som inte har funktionen ”köp inuti program” kopplat till sin prenumerationsförsäljning riskerar att få sin app borttagen av Apple, såvida de inte lanserar en ny version där möjligheten finns."

Därtill uttalar sig Herr Sandström också i frågan.

Nej kära Sydsvenskan, Apple har inte ändrat några regler. Hur var det om ni läste reglerna INNAN ni publicerade appar i AppStore?

Ridå...

Du börjar bli svår att ta på allvar. Vad är det i artikeln som gör att den förtjänar att kallas "skitartikel"?
Jag skulle gärna vilja att du pekade ut en nyhetsförmedlare som du tycker är bra.
Sedan undrar jag hur insatt du är i förhandlingarna som sker mellan tex Bonnier och Apple? Vad vet du om vilka regler som gällde "under bordet"?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-10 13:05
Ursprungligen av Baron:

Du börjar bli svår att ta på allvar. Vad är det i artikeln som gör att den förtjänar att kallas "skitartikel"?
Jag skulle gärna vilja att du pekade ut en nyhetsförmedlare som du tycker är bra.
Sedan undrar jag hur insatt du är i förhandlingarna som sker mellan tex Bonnier och Apple? Vad vet du om vilka regler som gällde "under bordet"?

Typ allt i artikeln?
T.ex. de direkta felaktigheter som jag citerade ovan.

Det kvittar hur insatt jag är, det jag kommenterade är att SDS försöker dra igång något slags uppror på felaktiga grunder. Det är inte en ny regel och jag förstår inte hur det kan komma som en nyhet. Läser man inte på vad man "skriver" under?

Absolut kan man diskutera Apples sätt att hantera regeln, men att kalla den ny är fel. Givetvis vill Apple tjäna pengar och när de ser att fler utnyttjar reglerna så går de in och sätter stopp för det.

Hur definierar du nyhetsförmedlare?

Inkräktar lite på Adrians territorium och citerar Gruber:

"Translation: We haven’t changed the rules, but what used to be allowed is no longer allowed."

  • Medlem
  • 2011-02-10 13:32

Du får välja fritt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-10 13:45
Ursprungligen av Baron:

Du får välja fritt.

Jaha. Ja, det är ju som jag skrivit innan, beroende på vilka nyheter jag är ute efter. Det finns ingen heltäckande nyhetstjänst som jag tycker är bra.

  • Medlem
  • 2011-02-10 14:12

Inom sitt gebit då?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-10 14:31
Ursprungligen av Baron:

Inom sitt gebit då?

Vad fiskar du efter?
För att ta fokus från er snyftartikel?

Jag har som sagt innan skrivit detta innan.

  • Medlem
  • 2011-02-10 15:07

Jag har inget med snyftartikeln att göra. Jag var bara nyfiken på hur en artikel ser ut som inte är en skitartikel, och hur en nyhetsförmedlare ser ut som du uppskattar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-10 15:56
Ursprungligen av Baron:

Jag har inget med snyftartikeln att göra. Jag var bara nyfiken på hur en artikel ser ut som inte är en skitartikel, och hur en nyhetsförmedlare ser ut som du uppskattar.

Kan återkomma när jag hittar en i svensk media.

Ursprungligen av zappee:

Kan återkomma när jag hittar en i svensk media.

Sagt i all välmening så är det väl så att du tillhör en läsarkategori som inte tillhör just de här tidningarnas målgrupp, och mot bakgrund av det är det kanske inte så konstigt att det finns olika syn på saker?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-17 23:06

Vilken lögn Baron, du som sa att det skulle vara ett lågt pris när uppdateringen kom...

  • Medlem
  • 2011-02-18 00:46
Ursprungligen av zinned:

Vilken lögn Baron, du som sa att det skulle vara ett lågt pris när uppdateringen kom...

http://www.99.se/notiser/284771-prenumeration-sanker-priset-pa-sydsvenskan-ipad.html#post1971143

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-28 14:11

Ja, tidningarna får nog hoppas iPad-versionerna blir en succé nu när de tappar och tappar, Fortsatt nedåt för dagspressen | Näringslivsnyheter | SvD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-01 13:30
Ursprungligen av zappee:

Ja, tidningarna får nog hoppas iPad-versionerna blir en succé nu när de tappar och tappar, Fortsatt nedåt för dagspressen | Näringslivsnyheter | SvD

och fler vill köpa iPad Ipad - en storstadspryl - Dagens Media

Bevaka tråden