Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam för Mac

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske dags för ett namnbyte på den här tråden med "Steam för mac"?

Senast redigerat 2010-06-20 13:59
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Kanske dags för ett namnbyte på den här tråden med? "Steam för mac"?

Bra förslag.

Angående ikonen för Steam: När jag avslutade Steam för att bli av med ovan nämnda Pause-knapp så såg jag att man har två olika Steam-ikoner, iaf jag. Den i avstängt läge är den samma som före uppdateringen, den i påslaget läge är den mindre ikonen...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Angående ikonen för Steam: När jag avslutade Steam för att bli av med ovan nämnda Pause-knapp så såg jag att man har två olika Steam-ikoner, iaf jag. Den i avstängt läge är den samma som före uppdateringen, den i påslaget läge är den mindre ikonen...

Det var lite underligt

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-20 17:15
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Angående ikonen för Steam: När jag avslutade Steam för att bli av med ovan nämnda Pause-knapp så såg jag att man har två olika Steam-ikoner, iaf jag. Den i avstängt läge är den samma som före uppdateringen, den i påslaget läge är den mindre ikonen...

Dra bort den från docken och lägg dit den igen så blir det rätt.

Jag installerade L4D2 via Steam i Bootcamp (Windows XP) på min MacBook 2008 unibody alu (Nvidia 9400M). Funkade klockrent, fullt spelbar framerate med 960x540 upplösning (har för mig att det var den upplösningen). Så det kommer nog att gå finfint på Mac med 320M-maskinerna!

Ursprungligen av William WM:

Jag installerade L4D2 via Steam i Bootcamp (Windows XP) på min MacBook 2008 unibody alu (Nvidia 9400M). Funkade klockrent, fullt spelbar framerate med 960x540 upplösning (har för mig att det var den upplösningen). Så det kommer nog att gå finfint på Mac med 320M-maskinerna!

Låter grymt! Ser fram emot en release för mac

  • Oregistrerad
  • 2010-06-20 23:33
Ursprungligen av William WM:

Jag installerade L4D2 via Steam i Bootcamp (Windows XP) på min MacBook 2008 unibody alu (Nvidia 9400M). Funkade klockrent, fullt spelbar framerate med 960x540 upplösning (har för mig att det var den upplösningen). Så det kommer nog att gå finfint på Mac med 320M-maskinerna!

Jepp, förutom att du tappar 20-40% av prestanda under mac, men det kan man kanske leva med

Ursprungligen av studiox:

Jepp, förutom att du tappar 20-40% av prestanda under mac, men det kan man kanske leva med

Vill man ha kvalitet så får man leva med konsekvenserna

  • Oregistrerad
  • 2010-06-21 09:49
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Vill man ha kvalitet så får man leva med konsekvenserna

Suck - Ja precis. OpenGL är ju sååååååååååååå mycket bättre än Direct3D.

Ursprungligen av studiox:

Suck - Ja precis. OpenGL är ju sååååååååååååå mycket bättre än Direct3D.

Nej kanske inte... Men alla spelen jag har via Steam (Mac) flyter på riktigt bra Så länge de gör det så har jag inget att klaga på Om man sitter med en Mac och en Windows dator brevid varandra så märker man säkert skillnad

Ursprungligen av William WM:

Jag installerade L4D2 via Steam i Bootcamp (Windows XP) på min MacBook 2008 unibody alu (Nvidia 9400M). Funkade klockrent, fullt spelbar framerate med 960x540 upplösning (har för mig att det var den upplösningen). Så det kommer nog att gå finfint på Mac med 320M-maskinerna!

Jag undrar en sak. Kör du Steam både på XP i Bootcamp och på MacOS på samma dator?

Om du gör detta, kan du då logga ut från Steam i XP och logga in på Steam i MacOS utan problem?

Anledningen till att jag fråga är att jag fn har ett långrandigt ärende hos Steam-supporten som handlar om att jag bara kan logga in på Steam från en plattform - antingen MacOS eller XP i Parallels. Försöker jag logga ut från Steam p den ena för att sedan logga in på den andra så får jag följande meddelande från Steam (se bild):

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag undrar en sak. Kör du Steam både på XP i Bootcamp och på MacOS på samma dator?

Ja

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om du gör detta, kan du då logga ut från Steam i XP och logga in på Steam i MacOS utan problem?

Ja

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Anledningen till att jag fråga är att jag fn har ett långrandigt ärende hos Steam-supporten som handlar om att jag bara kan logga in på Steam från en plattform - antingen MacOS eller XP i Parallels. Försöker jag logga ut från Steam p den ena för att sedan logga in på den andra så får jag följande meddelande från Steam (se bild):

Jobbigt, men jag använder INTE Parallells eller VMWare Fusion på den maskinen, jag bootar om.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 20:28

Jag har precis installerat steam på parallels och kan inte logga in. Jag skriver in både login och lösenord riktigt men får samma fel. Spelar i och för sig ingen roll eftersom jag använder inte Parallels för steam.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag har precis installerat steam på parallels och kan inte logga in. Jag skriver in både login och lösenord riktigt men får samma fel. Spelar i och för sig ingen roll eftersom jag använder inte Parallels för steam.

//Rob

Era svar är till stor hjälp för mig, nu inser jag att felet (kanske) inte ligger i Steam utan i Parallels. Jag ska tala om detta för supporten o sedan vända mig till Parallels med mitt problem

Tjo!

Senast redigerat 2010-06-22 11:58
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-06-22 01:38

Här är länken: Valve varnar för 10.6.4.

Ursprungligen av Homy:

Här är länken: Valve varnar för 10.6.4.

Jag har inte märkt något

Edit: Eller... När jag precis hade uppgraderat till 10.6.4 så var siktet på HLF2 och Portal ett Q i stället

Det där med ett Q som sikte har jag läst om på steamforumen, lösningen finns där. Har för mig det var något med ett typsnitt som krånglade eller fattades, så ska inte va några problem att fixa.

Ursprungligen av Anders Båth:

Det där med ett Q som sikte har jag läst om på steamforumen, lösningen finns där. Har för mig det var något med ett typsnitt som krånglade eller fattades, så ska inte va några problem att fixa.

Problemet löste faktiskt sig själv När det var löst så flöt spelet på bättre än innan!

Kommer Counter Strike Source idag? Vad tror ni?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 12:48

Någon som sitter på en 27" iMac C2D 3.06 GHz, 4 GB RAM samt HD 4670 och som kan dela med sig av lite prestandasiffror?

Ursprungligen av Duke:

Någon som sitter på en 27" iMac C2D 3.06 GHz, 4 GB RAM samt HD 4670 och som kan dela med sig av lite prestandasiffror?

Jag sitter inte med en iMac 27" själv, men det är ganska enkelt att räkna ut följande: Alla spel som du kan köpa idag via Steam för Mac kommer att fungera klockrent.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 15:31
Ursprungligen av William WM:

Jag sitter inte med en iMac 27" själv, men det är ganska enkelt att räkna ut följande: Alla spel som du kan köpa idag via Steam för Mac kommer att fungera klockrent.

Klockrent är väl inte rätt ord? Vet att det går att spela och att t.ex. Portal flyter på bra men man har ju läst om grafiska skillnader, att spelen till Mac ser lite dassigare ut, oskarpa och gråa i färgen så att säga.

Det kommer förhoppningsvis att bli bättre med nya drivrutiner.

Ingen som sitter på en 27:a med C2D 3.06 GHz, 4 GB RAM samt HD 4670 och som kan ge exakta siffror?

CSS är här! Nån mer som har problem med att betala?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 22:20
Ursprungligen av Johan Kybjär:

CSS är här! Nån mer som har problem med att betala?

Verkar bero på överbelastning.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-23 22:21
Ursprungligen av Johan Kybjär:

CSS är här! Nån mer som har problem med att betala?

Nej, men gick bra att ladda ner spelet - som tur är köpte man det för sådär 5 år sen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-23 23:07

De sänkte priset med 66%. Köpte spelet men tyvärr kan jag inte ladda ner det. Servern är överbelastad.

//Rob

När jag väljer betala med paypal så står det bara: Ett oväntat fel har uppstått...

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 23:15
Ursprungligen av Johan Kybjär:

När jag väljer betala med paypal så står det bara: Ett oväntat fel har uppstått...

Kan som sagt var bero på den överbelastning som råder.

Ursprungligen av Duke:

Kan som sagt var bero på den överbelastning som råder.

Det ska väl inte störa betalningarna?

Bevaka tråden