Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam för Mac

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-16 10:49
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nån som testat Team Fortress 2 än? Håller just på att ladda ner det. Ser kul ut.

Inte på Mac men TF2 brukar vara enormt underhållande. Tyvärr hamnade det lite i skymundan av CS, BF1942 och ett gäng andra spel men det är fortfarande kul!

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nån som testat Team Fortress 2 än? Håller just på att ladda ner det. Ser kul ut.

Team Fortress 2 är en av dom bästa spelen som släppts på VÄLDIGT länge. Helt otroligt spel!

Blir spännande att se om 10.6.4 innebär en FPS-ökning i spelen, som det snackats mycket om på steam-forumet.

Körde en stund i HL2 på Macen tidigare idag och tyckte då att grafiken var mycket bättre än när jag körde samma spel i Win XP genom Parallels.

Laddade nyss ner en uppdatering=) Äntligen ny ikon! Har stört mig lite på att ikonen var så stor...:cool:

Yay!!!! Css till mac nästa vecka!!!

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-06-18 13:54

Var står det att Css kommer nästa vecka?

Ursprungligen av floyd91:

Var står det att Css kommer nästa vecka?

...o än viktigare vad ÄR Css annat än Cascading Style Sheets?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-18 14:52
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...o än viktigare vad ÄR Css annat än Cascading Style Sheets?

Counter Strike Source , men du hade även rätt

någon som vet när / om Counter strike 1,6 kommer till steam för mac?

Det står under fliken nyheter på steam=)

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Det står under fliken nyheter på steam=)

tja,

hittar det inte.. scrollade genom hela nyheter...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-19 06:56
Ursprungligen av soulman79:

tja,

hittar det inte.. scrollade genom hela nyheter...

1.6 är jag tveksam till. Source kommer dock inom kort.

Ursprungligen av imaster:

1.6 är jag tveksam till. Source kommer dock inom kort.

alright... för nöjja sig med det sålänge då men 1,6 borde komma tycker man om dom har portat source....

Ursprungligen av soulman79:

alright... för nöjja sig med det sålänge då men 1,6 borde komma tycker man om dom har portat source....

De har väl kanske problem med att porta 1.6? Det är ju än så länge bara spel som är baserade på deras Source engine som är portade?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-19 17:58
Ursprungligen av soulman79:

alright... för nöjja sig med det sålänge då men 1,6 borde komma tycker man om dom har portat source....

Jag tror det ska mycket till om de ska ge sig på att porta en 14 år gammal spelmotor för enbart CS. De som fortfarande spelar det kan hitta en dator i valfri container som det går att lira full upplösning på.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-20 10:04
Ursprungligen av imaster:

Jag tror det ska mycket till om de ska ge sig på att porta en 14 år gammal spelmotor för enbart CS. De som fortfarande spelar det kan hitta en dator i valfri container som det går att lira full upplösning på.

Jepp, trots detta så har CS 1.6 (Halflife1) toppat spellistorna i sådär 14 år och gör det fortfarande. Titta bara på webbhallen och plats 4 WEBHALLEN.com - PC

Ursprungligen av soulman79:

tja,

hittar det inte.. scrollade genom hela nyheter...

Här har du en länk:cool:
News - Mac Release Status Update

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Här har du en länk:cool:
News - Mac Release Status Update

tackar... får nöjja sig med CSS tills / om 1,6 kommer ut

Ursprungligen av soulman79:

tackar... får nöjja sig med CSS tills / om 1,6 kommer ut

Ja en Macversion av 1.6 hade varit himelriket O:-)

Jaha.... Nu varnar steam om att man inte ska uppdatera till 10.6.4 pg av att den uppdateringen skapar grafikfel? Någon som har märkt av detta? Jag har ett smått irriterande problem i alla fall. I HLF2 och Portal så är det ett Q där siktet ska vara? Lösning?

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-06-19 09:23
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Jaha.... Nu varnar steam om att man inte ska uppdatera till 10.6.4 pg av att den uppdateringen skapar grafikfel? Någon som har märkt av detta? Jag har ett smått irriterande problem i alla fall. I HLF2 och Portal så är det ett Q där siktet ska vara? Lösning?

Jag har inte upplevt några problem med TF2! Men är det någon risk att spela om man har gjort 10.6.4 uppdateringen?

Ursprungligen av floyd91:

Jag har inte upplevt några problem med TF2! Men är det någon risk att spela om man har gjort 10.6.4 uppdateringen?

Någon risk ska det väl inte vara... Hoppas jag:p

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-19 20:05

Jag tror faktiskt att CS kommer inte så snabbt till Mac. Glömde helt att CS 1.6 är baserat på Half-Life 1 vilket använder GldSrc vilket är baserat på Quake 1 och 2 spelmotorn . Vet inte hur mycket intresse Valve har i att porta den till Mac. Visst skulle det vara bra men det är tveksmat.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-20 12:17

Längtar sååå till CSS kommer...

Jag måtte vara den ende som inte gillar den nya Steam-ikonen som kom med uppdateringen. Kan troligen bero på dess placering i min Dock men jag tycker den ser mindre ut än de andra...

Är det någon annan än jag förresten som får en "Pause"-knapp i något hörn av skärmen?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag måtte vara den ende som inte gillar den nya Steam-ikonen som kom med uppdateringen. Kan troligen bero på dess placering i min Dock men jag tycker den ser mindre ut än de andra...

Är det någon annan än jag förresten som får en "Pause"-knapp i något hörn av skärmen?

Jag älskar nya ikonen, förra var för stor... vad menar du med en pause knapp?

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Jag älskar nya ikonen, förra var för stor... vad menar du med en pause knapp?

Se längst upp i vänstra hörnet på bifogad bild. Jag tror det är ett element från något Steam-fönster som kommit på avvägar. Placeringen skiftar

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-20 14:56
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Se längst upp i vänstra hörnet på bifogad bild. Jag tror det är ett element från något Steam-fönster som kommit på avvägar. Placeringen skiftar

Det kan inte vara någon form av Growlliknande notifiering som har att göra med att den uppdaterar något installerat spel eller liknande?
Jag har för mig att jag råkat ut för något liknande, men jag var tvungen att ta bort min Steam-mapp (~/Library/Application Support/Steam) för ett tag sedan då HL2 vägrade installeras och jag har inte sett något sedan dess.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Se längst upp i vänstra hörnet på bifogad bild. Jag tror det är ett element från något Steam-fönster som kommit på avvägar. Placeringen skiftar

Deta har jag med råkat ut för Har inte riktigt hittat någon lösning på det mer än att starta om steam.

Bevaka tråden