Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Mac Pro snart?

Tråden skapades och har fått 159 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De värsta spelkorten kanske inte lirar då den bara har 300W för PCI Express?

Det är ju ganska bombsäkert att det blir dollarpriset gånger 10 i och med att iMacarna fick den prissättningen så 24995:- ink moms för quad.
- $2499: 1x 2.8 GHz Quad-Core / 3GB RAM / 1 TB HD
- $3499: 2x 2.4 GHz Quad-Core / 6 GB RAM / 1 TB HD

12 core för 4999 USD blir alltså 49995:- ink moms, vart har ni sett 4995USD priset föresten?

imacarna behöll väl respektive prisnivå som tidigare modeller hade?

$4999 är angivet nere i hörnet på preview-sidan.
http://www.apple.com/macpro/

Ja just ja...det var det där med momsfria priser i USA och dollarn. Shit - då blir det nog 39980 kr. utan moms i Sverige - alltså 49975 kr. med moms i Sverige.

Verkar mycket fint på Pro-sidan.

Själv tror jag att price/performance hittas i 6-core för mig. Den ligger på 3.33 med turbo på 3.6. Den billigaste 12:an ligger på 2.66 med turbo på 3.06 (dyraste 2.99 till 3.33).

I en perfekt värld hade ju alla tolv kärnorna splittat på jobbet, men inte ens med GCD lär det funka på ett tag. För rendering är det ju nice- Cinema 4D, Max, CAD med mera lär ju ticka på bra.

Hur som helst så är det ju sweet att kunna köra sina 24 virtuella kärnor om man är begränsad där!

Skall bli kul när den är inne i AppleStore så man kan titta ordentligt på vad det blir för slutpris på olika konfigurationer.

Skönt att man bor i Schweiz så att man slipper de svenska priserna...

  • Oregistrerad
  • 2010-07-27 22:02
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Skönt att man bor i Schweiz så att man slipper de svenska priserna...

Jävlar va skoj det vore om den blev dyrare för dig där nere

Ursprungligen av studiox:

Jävlar va skoj det vore om den blev dyrare för dig där nere

Hehe... obefintlig risk.

Men om ett under inträffar skall jag PM:a dig!

Det är annat som är dyrt i Schweiz, men just teknikprylar är billigare med marginal. Men det beror ju lite på vad man räknar för kurs och så...

Har någon hittat pris på single 6 core?

Detta är ryktestråden, nu när Mac Pro är släppt kan vi fortsätta diskussionen i nyhetstråden som brukligt. Låser denna tills vidare.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 22:43

Jag är villig att ge 50 för den (inkl moms) Hoppas självklart på att den kommer vara billigare. Ram och disk köps på annat håll. Eller har Apple blivit lite mer "humana" på ram-pris-sidan?

Bevaka tråden