Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Mac Pro snart?

Tråden skapades och har fått 159 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hallelujah! Om han har rätt så blir jag glad - det skulle vara perfekt tajming. Kan då beställa bums och ha alla grejor till den 23 augusti när jag sparkar igång igen. Jag ber nu på mina bara knän. Gruber-gubben brukar ju ha hyfsade stalltips.

Ursprungligen av Capeman:

John Gruber vill mena på att det kommer nya Mac Pro, iMac och Cinema Display imorgon:

Daring Fireball Linked List: The Talk Show Returns

Ursprungligen av Capeman:

John Gruber vill mena på att det kommer nya Mac Pro, iMac och Cinema Display imorgon:

Daring Fireball Linked List: The Talk Show Returns

Damn it, du är då så himla snabb, trodde jag skulle vara först med det...

Här är vad Gruber skriver iaf:

We’ll have much to talk about, what with the new Mac Pros (finally, right?), speed-bump iMacs, and the gorgeous new 16:9 27-inch Cinema Display that Apple might hypothetically release tomorrow.

Och för de som inte är bekanta med Gruber (om de nu finns) så är detta hans typiska sätt att lite nonchalant smyga in scoop till rykten sådär i förbifarten. Han har inte alltid rätt, men jag sätter en slant på att det är precis vad som händer imorgon.

Ursprungligen av Adrian B:

Damn it, du är då så himla snabb, trodde jag skulle vara först med det...

We aim to please...

Nu har Gruber uppdaterat sig:

Doubly-hypothetical, but who knows, maybe even that desktop multitouch trackpad device I first mentioned last October, too.

Ursprungligen av Capeman:

Nu har Gruber uppdaterat sig:

Doubly-hypothetical, but who knows, maybe even that desktop multitouch trackpad device I first mentioned last October, too.

Oh nice, det ska bli spännande att se vad det blir av den där omtalade produkten.

Ligger verkligen i groparna för att införskaffa en ny Imac så detta låter riktigt intressant. När brukar det uppdateras i Apple store, ser att min Apple store uptime widget fortfarande är grön

Ursprungligen av haloone:

Ligger verkligen i groparna för att införskaffa en ny Imac så detta låter riktigt intressant. När brukar det uppdateras i Apple store, ser att min Apple store uptime widget fortfarande är grön

Det brukar vara på eftermiddagen, runt kl 14 om jag inte missminner mig.

Den borde gå ner strax efter 12 och vara tillbaka vid 14 igen tror jag.

Ursprungligen av Adrian B:

Den borde gå ner strax efter 12 och vara tillbaka vid 14 igen tror jag.

Och mycket riktigt: http://www.99.se/aktuella-rykten/279270-apple-store-nere-2010-07-27-a.html

Ja nu är det nere. Gruber är inte dum han

  • Oregistrerad
  • 2010-07-27 13:15

Tror det har mest med iPhöne att göra faktiskt [Ja, en ny macpro skulle passa mig perfekt som födelsedagspresent men jag är skeptisk]

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-27 13:27
Ursprungligen av studiox:

Tror det har mest med iPhöne att göra faktiskt [Ja, en ny macpro skulle passa mig perfekt som födelsedagspresent men jag är skeptisk]

men butiken är nere överallt, även i USA där iPhone 4 redan säljs.

Butiken i usa är öppen, inget nytt.
Welcome to the Apple Store - Apple Store (U.S.)

jodu upphotad imac och trackpad

Ursprungligen av Hunter78:

jodu upphotad imac och trackpad

Han menade Mac Pro. Det är vad den här tråden handlar om...

Ursprungligen av Capeman:

Han menade Mac Pro. Det är vad den här tråden handlar om...

Livet också, känns det som när man har badboll flera timmar om dagen på en 2008

Oj! Förlorade mig så på att det inte fanns en ny Mac Pro, i övrigt såg det sig så likt ut så jag missade

Trackpad! Apple - Magic Trackpad - The Multi-Touch trackpad for your desktop.
Givet tillbehör för 695!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-27 14:58
Ursprungligen av kitesurf:

Oj! Förlorade mig så på att det inte fanns en ny Mac Pro, i övrigt såg det sig så likt ut så jag missade

Titta igen. Det finns en ny Mac Pro.

Ursprungligen av Mija:

Titta igen. Det finns en ny Mac Pro.

Kommer i augusti, finns ej i Apple Store.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-27 14:59
Ursprungligen av Capeman:

Kommer i augusti.

Ja men den är ny.

Ursprungligen av Mija:

Ja men den är ny.

Jo, men i och med att den inte fanns i Apple Store så var det på sin plats att klargöra. Alla var förvirrade.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-07-27 14:56

Har Appleinsider fått solsting eller har vi missat nått?

"The long-awaited update to Apple's Mac Pro desktop arrived Monday, with the new tower sporting up to 12 processing cores with Intel Xeon processors. The Mac Pro now comes with the ATI Radeon HD 5770 graphics processor with 1GB of memory and customers can configure-to-order the even faster ATI Radeon HD 5870 with 1GB of memory."

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-07-27 15:03

Jepp. Den får det bli. Augusti blir bra. Det är ju om några dagar...men även om dom menar slutet på augusti så är jag nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-27 15:52
Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Den får det bli. Augusti blir bra. Det är ju om några dagar...men även om dom menar slutet på augusti så är jag nöjd.

Samma här (För en gångs skulle är vi överens, ska nog skriva upp det)

Men jag vill ju beställa faanskapen nu. Om det inte går att beställa den förrän sista augusti så är den ju inte klar förrän i september, det är för lång tid

//Sitter Generation 1 av MacPro från 2006 och jag har passerat min 3-year-upgrade-cycle med ett år nu.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-07-27 16:01

Vad tror ni priset på en 12 core kommer landa på i grundkonfig?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 16:09

12-core starting at $4999...
Man får nog räkna med en mindre fördelaktig växelkurs mot dollarn på denna modell eller vad tror ni?

Ursprungligen av PutteSWE:

12-core starting at $4999...
Man får nog räkna med en mindre fördelaktig växelkurs mot dollarn på denna modell eller vad tror ni?

Kurs på ca 7,30 idag, skulle gissa på att de kör på en betydligt sämre översättning tyvärr

39980 kr. är min gissning. 32000 utan moms - det passar min budget bra. Då har jag 20 laxar kvar för FCP update, diskar, ram och div. kringtjafs.
Man...jag kanske istället väljer att konfigurera ihop en 8 core. Vi får se.

Ursprungligen av PutteSWE:

12-core starting at $4999...
Man får nog räkna med en mindre fördelaktig växelkurs mot dollarn på denna modell eller vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-27 16:14

Vid närmare eftertanke.. Prestanda javisst. Men att slänga i 5870, som är runt ett år gammalt känns ju rätt kasst. Det är ju en stor uppgradering för mac folk (som inte är vana med att ha dom senaste grafikkorten) men ändå!

Ett 5970 hade ju varit trevligt, en hel generation nyare och skulle passa perfekt i en mac. Nu har det inte DisplayPort och det är ju viktigt för apple eftersom dom satsat på en häst ingen annan satsar på och får därmed leva med äckliga grafikkort.

Nu är det ju 5870 inget dåligt kort, men eftersom det kommer nya grafikkort lika ofta som vi har regeringsskifte här i Sverige så finns det ju risk att man får sitta med ett gammalt långsamt kort tills det blir dags att köpa en ny mac pro.

Bevaka tråden