Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så där, konsumtionsdelen avklarad, nu kommer iWork.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 20:01

iWork nu händer det grejjer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:02

Och de använder standardformat för sina e-böcker - fantastiskt!

Och nu kom iWork också ja. Inklusive Keynote. Ja nu börjar det likna något. Man kan sitta och skapa sina coola presentationer och sedan förhoppningsvis (det måste man ju) kunna koppla iPaden till projektorn och visa dem coolt.

ePub det tackar vi för

Just nu så är jag inte ett dugg imponerad av något, vad ska denna vara till för? Jag fattar inte...

Frågan är, kan man spela hangman på den?

"probably one of the biggest miss-steps in the history of Apple"

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-27 20:04

Kan dom inte slänga den i golvet så vi får se vad den tål.....den lär ju tillhöra den kategori prylar som då och då ramlar i golvet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:06
Ursprungligen av ThomasC:

Kan dom inte slänga den i golvet så vi får se vad den tål.....den lär ju tillhöra den kategori prylar som då och då ramlar i golvet...

Ser ut som en stor glasskärm så det lär väl bli en hel del försäkringsärenden framöver.

Ursprungligen av ThomasC:

Kan dom inte slänga den i golvet så vi får se vad den tål.....den lär ju tillhöra den kategori prylar som då och då ramlar i golvet...

Tänkte på det jag med.
Mina prylar flyger i golvet hela tiden.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-27 20:09
Ursprungligen av Chaosstar:

Tänkte på det jag med.
Mina prylar flyger i golvet hela tiden.

Den har säkert blank och hal baksida....:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:10
Ursprungligen av ThomasC:

Kan dom inte slänga den i golvet så vi får se vad den tål.....den lär ju tillhöra den kategori prylar som då och då ramlar i golvet...

Ja! Sedan kan de ju jämföra med vad som händer om man tappar en bok eller en tidning me.

Bara jag som, även om det tar emot att säga, hade gillat att kunna anteckna på lektioner, seminarium etc. med en ''stylus''?

Ursprungligen av GustavKjellin:

Bara jag som, även om det tar emot att säga, hade gillat att kunna anteckna på lektioner, seminarium etc. med en ''stylus''?

Tänkte i samma banor, faktiskt. För oss som var med och minns Newton och teckentolkningen, nåt sånt hade varit trevligt. Tänk att kunna använda hela plattan som anteckningsblock och skriva och rita direkt på valfri yta.

Ursprungligen av GustavKjellin:

Bara jag som, även om det tar emot att säga, hade gillat att kunna anteckna på lektioner, seminarium etc. med en ''stylus''?

Eller om varför inte placera två fingrar på skärmen som att man håller i en "virituell" penna.

Ursprungligen av GustavKjellin:

Bara jag som, även om det tar emot att säga, hade gillat att kunna anteckna på lektioner, seminarium etc. med en ''stylus''?

Precis vad jag sitter och tänker. Hade jag inte varit student så hade jag inte haft något behov, men för anteckningar på föreläsningar verkar den ju vara helt perfekt.

Den är precis vad skol-laptopar för icke-it-utbildningar borde vara. Det enda jag saknar är möjlighet att flytta över bilder från kameran direkt till den, kommer det så är jag råsåld.

På vilket sätt är den här mer revolutionerande än en iRiver Jukebox...

På vilket sätt är den här mer revolutionerande än en SonyEricsson Walkman-telefon...

Jag håller fortfarande andan... Väntar på ett "Ahaa"...

sorry - men jag förstår inte - är det meningen att man skall producera dokument och presentationer på den? allt hänger på priset. och den kommer nog inte bli billig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:10

Fast det är väl som alltid med Apples prylar... när man väl står och fingrar på en, då kommer det nog rycka lite i börsen.

$ 9,99 för iWork Apps?

iWork ingick inte nä... Pris per del av iWork. Snålt. Om nu inte iPaden är riktigt billig.

Jag blir så arg när jag tänker på hur bra man hade kunnat göra den här produkten... Mac os X i den, en USB där du kan plugga in tgt-bord och mus och ett ställ. Då hade man kunnat ha den som liten lätt stationär dator för att enklare kunna maila, surfa, skriva och sådär. Men samtidigt använda den på det sätt som det är tänkt med den produkt som presenteras.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag blir så arg när jag tänker på hur bra man hade kunnat göra den här produkten... Mac os X i den, en USB där du kan plugga in tgt-bord och mus och ett ställ. Då hade man kunnat ha den som liten lätt stationär dator för att enklare kunna maila, surfa, skriva och sådär. Men samtidigt använda den på det sätt som det är tänkt med den produkt som presenteras.

Nej det hade man inte velat ha. Men däremot annat matnyttigt.

håller med.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag blir så arg när jag tänker på hur bra man hade kunnat göra den här produkten... Mac os X i den, en USB där du kan plugga in tgt-bord och mus och ett ställ. Då hade man kunnat ha den som liten lätt stationär dator för att enklare kunna maila, surfa, skriva och sådär. Men samtidigt använda den på det sätt som det är tänkt med den produkt som presenteras.

Går iaf att ansluta till projje.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:12

Om detta är deras svar i netbook segmentet så skall det bli intressant och se vad priset blir.

Jag tror denna kan sälja bra men är ändå faktiskt en aningen besviken.

Man kan koppla iPod med iWork till en projektor tydligen..

Bevaka tråden