Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Tablet tråden (2009....)

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Chansen finns ju tyvärr att det "bara" blir uppdaterade MacBooks, men jag hoppas med i princip varenda cell i min kropp att Steve kommer att dra till med "One more thing..." igen och sen visa oss något vi inte ens kunnat drömma om i våra våtaste Apple-drömmar.

iSlate... Fan om det inte låter helt ok ändå.

Alltså seriöst angående den 27 Januari 2010 . Är det någon som ens sett en inbjudan ?
Normalt set har Apple alltid skickat ut inbjudan till deras Special Event / Keynote ...

Ursprungligen av gotfredsen:

Alltså seriöst angående den 27 Januari 2010 . Är det någon som ens sett en inbjudan ?
Normalt set har Apple alltid skickat ut inbjudan till deras Special Event / Keynote ...

Brukar komma en vecka innan, så nästa vecka borde det komma.

Enda som talar emot är att Apple håller presentation av sin ekonomi den 25:e om jag inte missminner. Känns lite nära inpå.

Ursprungligen av gotfredsen:

Alltså seriöst angående den 27 Januari 2010 . Är det någon som ens sett en inbjudan ?
Normalt set har Apple alltid skickat ut inbjudan till deras Special Event / Keynote ...

Som Leftrustle säger; inbjudan brukar inte gå ut mer än en vecka innan.

Vad man däremot "vet" (dvs också rykten) är att Apple bokat Yerba Buena Center for the Arts i San Francisco den 25-27 januari. Det är förstås inte offciellt, men deras kalender är blank för dessa dagar. Det var där Apple höll sitt septemberevent i höstas.

Först var ryktena att Apple valt den 26 januari, men sen gick All Things D ut och sa att deras källor sa 27 januari och det verkar de flesta ha köpt.

Ursprungligen av Adrian B:

Som Leftrustle säger; inbjudan brukar inte gå ut mer än en vecka innan.

...och nu har inbjudningarna börjat gå ut! 27:e it is! Titel: Come see our latest creation

Baserat på de rykten som finns, ge mig ett enda skäl att köpa en Tablet istället för en MacBook. Vikt skiter jag i, jag är en stor pojke.

Ursprungligen av Linkert:

Baserat på de rykten som finns, ge mig ett enda skäl att köpa en Tablet istället för en MacBook. Vikt skiter jag i, jag är en stor pojke.

De skälen får du komma med själv. Allar har vi vår egna smak och tycke om vad som passar, och tur är väl det.

Ursprungligen av Linkert:

Baserat på de rykten som finns, ge mig ett enda skäl att köpa en Tablet istället för en MacBook. Vikt skiter jag i, jag är en stor pojke.

De flesta rykten verkar ha en väldigt vag bild av hur produkten ser ut och än mindre gränssnittet, så jag skulle nog vänta tills Apple visat upp den innan jag gjorde ett sådant val.

Ursprungligen av Linkert:

Baserat på de rykten som finns, ge mig ett enda skäl att köpa en Tablet istället för en MacBook. Vikt skiter jag i, jag är en stor pojke.

Kanske inte istället för en macbook, men (rätt prissatt) som komplement till t ex en Imac. Det enda som hindrar mig att köpa en Imac i7 är att jag en kan surfa vid matbordet, toa, soffan och sängen med den. Jag tycker mig inte ha råd med både en bärbar och en stationär...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-14 15:40

Jag hoppas på att min (ja, jag ser den redan som "min") iSlate också har telefon. Så att jag kan ersätta min iPhone med min iSlate. Det känns onödigt med två prylar. Redan nu så har faktiskt iPhone nästan ersatt min MacBookPro, som jag använder mer och mer sällan. Kom på mig själv att jag inte tagit upp min dator ur väskan efter 10 dagar i Kittelfjäll under nyårshelgen. Det är ju nästan hemskt, här har jag en dyr och fin dator med stor skärm och så föredrar jag att surfa och kolla mail och fb på den lilla iPhone-skärmen.

Nu skulle jag vilja ersätta båda dessa med den nya iSlate. Himmel vad det kommer att bli bra

Ursprungligen av Eva:

Jag hoppas på att min (ja, jag ser den redan som "min") iSlate också har telefon

vill inte tro, och tror inte det.

vill inte det för att jag inte vill ha en telefon med 7" skärm. och om jag vill ha en iSlate för att surfa och kolla på film så kan det bli problem om man även måste teckna ett abonnemang.
jag vill ha en stor ipod och inte en stor iphone eller en liten macbook, vad alla rykten än säger

tror även inte att Apple vill ta marknadsandelar från iphone, om iphone sjunker så kanske apple tapper sugen på att uppgradera den regelbundet i både hårvara och mjukvara. och så går det ut över dom som inte vill ha iSlate som telefon.

svaret på dina behov (om jag får rätt, hoppas) är kanske att byta ut iphonen till en mobil under tusenlappen och köpa en iSlate för att surfa och kolla FB.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-14 16:44
Ursprungligen av kalle94:

svaret på dina behov (om jag får rätt, hoppas) är kanske att byta ut iphonen .....

Byta ut iPhone till en "vanlig" telefon? Nej nej aldrig det inte.

Egentligen håller jag med dig om att en iSlate inte riktigt passar för att vara telefon. Och jag tror inte heller på att den kommer att ha telefon. Det är nog bara för mig det skulle vara bra. Jag pratar så väldigt lite i mobil, det är mest bara med familjen så då skulle det liksom duga att använda den iSlate jag ändå alltid kommer att ha i handväskan.

Mina fem spänn är att den inte har en inbyggd telefon, men att den kommer bli aplätt att koppla ihop med en iPhone eller ngn annan BT-Lur.
Kanske en USB-kontakt så man kan korka in en 3G-antenn-dongle-pryl.

Kan ju nämna att jag kopplade ihop iPhonen med min bärbara, det tog 3 min, gjordes utan manual och funkade som ett spjut. ...

Jag tror inte iSlate kommer att fungera som telefon. Kanske att den har stöd för 3G, eller att det kommer både och (en modell för wifi och en för wifi/3G), men bara för datatrafik då för att surfa var man än är.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-14 20:45

Kanske eventuellt endast i samband med inkopplat headset (ifall man kan lyssna på musik med den, ex. vis Spotify, lokala filer mm) alt BT-headset?
Men det lutar nog mer åt att inriktningen är vad du nämner (varför ha 2 iPhones så att säga).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror inte iSlate kommer att fungera som telefon. Kanske att den har stöd för 3G, eller att det kommer både och (en modell för wifi och en för wifi/3G), men bara för datatrafik då för att surfa var man än är.

Ursprungligen av Drakfot:

(varför ha 2 iPhones så att säga).

Precis. I Apples värld har du redan en iPhone vid sidan om din nya iSlate

En iPhone och en iSlate ihop känns okej.
Men känns inte okej om man kommer behöva synca sin iSlate med en dator som med iPhone.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-14 22:21

iSlaten kanske har en docka (litet fack som man stoppar in iPhonen i) som gör att man kan sammankoppla dem och få bägges funktionalitet i en och samma platta så att säga ?

Ursprungligen av Drakfot:

iSlaten kanske har en docka (litet fack som man stoppar in iPhonen i) som gör att man kan sammankoppla dem och få bägges funktionalitet i en och samma platta så att säga ?

no way. Skulle jag plocka fram min iPhone och koppla ihop den på det sättet 10ggr om dagen?
Låter ju som sånt som görs i silverfärgad plast med blinkande röda lampor på i bortre asien ...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-14 22:44

Nah. tanken var väl mer att man har möjligheten att sammankoppla dem ifall man vill kombinera deras funktioner i en och samma platta. Inte att det skulle vara ett behov att göra det varje gång man skall använda iSlaten

Ursprungligen av Goflorp:

no way. Skulle jag plocka fram min iPhone och koppla ihop den på det sättet 10ggr om dagen?
Låter ju som sånt som görs i silverfärgad plast med blinkande röda lampor på i bortre asien ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-14 22:49

MEN,

det mest givna är att tableten skall på sikt ersätta den minsta och billigaste Macbooken. För att komma ut på nätet så kopplar man bara ihop den med iPhonen, genom BT. galet bra och smidigt. det är inte svårare än så.

sen tror jag inte mycket fokus läggs på själva eBookgrejen, som alla snackar om - det finns så mycket annat som den kan användas till. jag är själv i behov av en bärbar dator, och av det man har hört, så är ju detta lysande: surfa, titta på film, chatta, lyssna på musik, koda osv - det mest simplaste i en mycket liten och snygg förpackning.

skönt också att man skippar kameran, för det hade varit det mest onödigaste ever.

spela och bildredigering gör jag istället på i5an hemma.

allt detta baseras på rykten osv, men jag är 100% säker på att något presenteras i slutet av januari, annars bjuder jag på MBP till alla på forumet.

Ursprungligen av vamk:

MEN,allt detta baseras på rykten osv, men jag är 100% säker på att något presenteras i slutet av januari, annars bjuder jag på MBP till alla på forumet.

då ska jag bara ringa apple och be dom ställa in

hpe. det skulle vara riktigt kul
att bara kunna plugga in kabeln: dockningskontakt till miniDvi
och ha en extra skärm.

Alltså, jag längtar verkligen till Apples event och hoppas på en tablet så snart som möjligt.. men det alla pratar om, att kolla på film och läsa och surfa och allt vad det är, kommer det inte bli jobbigt att sitta och hålla upp en tablet i rätt vinkel i 2 timmar när man kollar på film? Man har ju knappast med sig ett tablet-ställ på tåget liksom.

Ursprungligen av kalkoman:

Alltså, jag längtar verkligen till Apples event och hoppas på en tablet så snart som möjligt.. men det alla pratar om, att kolla på film och läsa och surfa och allt vad det är, kommer det inte bli jobbigt att sitta och hålla upp en tablet i rätt vinkel i 2 timmar när man kollar på film? Man har ju knappast med sig ett tablet-ställ på tåget liksom.

Det är typiskt en sådan fråga som man hoppas att Apples mest geniala designsnubbar har fixat en alldeles lysande lösning på.

jag blir nästan helt sinnessjuk av att läsa denna tråden. och jag gillar det...!

Ursprungligen av sjovall:

jag blir nästan helt sinnessjuk av att läsa denna tråden. och jag gillar det...!

Vaddå "blir", så mycket som jag är här är det ju frågan om "är"

det skall bli väldigt spännande i slutet på månan.
tror de flesta enbart kommer ha rätt på formfaktorn - platt, och inget nnat....

Ursprungligen av Goflorp:

Vaddå "blir", så mycket som jag är här är det ju frågan om "är"

det skall bli väldigt spännande i slutet på månan.
tror de flesta enbart kommer ha rätt på formfaktorn - platt, och inget nnat....

Jag tror den kommer vara rund. Som en boll.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-15 15:18
Ursprungligen av sjovall:

jag blir nästan helt sinnessjuk av att läsa denna tråden. och jag gillar det...!

Haha, jag håller med, detta är sjukt roligt. Att det INTE skulle komma en tablet finns liksom inte med i mina fantasier.

  • Medlem
  • 2010-01-15 08:31

Vore kul om man kunde docka den på sidan av sin MacBook(Pro) och på så sätt extenda skärmen...

hur många är med på att inte gå fram till datorn det 27:de
(och då inte se något nytt om prudukten i fråga)
för ens podcasten ligger på iTunesstore och sen sätta på den samtidigt som alla andra här?

Bevaka tråden