Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Tablet tråden (2009....)

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CUBEIS:

Det ryktas nu om att 2 modeller av plattan ska lanseras eventuellt en 7 tums och en 10 tums.

Ge gärna en länk till ryktet i fråga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-06 11:12
Ursprungligen av Adrian B:

Ge gärna en länk till ryktet i fråga.

Förlåt var uppe sent och surfade runt på nätet efter midnatt som vanligt lite småtrött.

Här kommer källan inte helt aktuell men ändå, jag verkar inte helt ligga i synk med macryktena ännu ledsen för det... men jag jobbar på det.......

Apple tablet definitely coming in 7″ size? Boy Genius Report

Kul att slate-namnet tagit fart bara på ett rykte... Microsoft och HP väntas presentera sin "slate" under CES, som baseras på prototyben som Microsoft visat förut med 2 pekskärmar som viks ihop som en bok. Ska bli spännande att se.

Daring Fireball Linked List: NYT: Steve Ballmer to Unveil Microsoft/HP 'Slate-Type Computer' Tomorrow at CES

Microsoft´s Tablet tycker jag onekligen ser trevlig ut - frågan är vad Apple kommer med som är olikt de övriga.

Wow, den där Courier (ms tablet) såg verkligen helt ok ut! Köpsugen!

Ja, jo, koncept brukar se häftiga ut...

I övrigt; om kontrollerade läckor från Apple: How Apple Does Controlled Leaks | Analysis | The Mac Observer

Ursprungligen av Leftrustle:

Ja, jo, koncept brukar se häftiga ut...

I övrigt; om kontrollerade läckor från Apple: How Apple Does Controlled Leaks | Analysis | The Mac Observer

Jo koncept brukar fläska på rejält tills det att man provat. Fast det ser onekligen ändå trevligt ut, måste jag säga.

Fast det kräver ändå hela apparaten runt. Ekosystemet.

Det Steve Jobs pratat om för längesedan var drömmen om att skapa hela ekosystemet runt en dator, även med programvara.

Detta har han lyckats med när det gäller iPhone.

För datorer är det däremot försent. Däremot är det inte försent för en ny typ av dator - Tablet´s. Och med det försprång Apple har med sitt appstore så räcker det faktiskt inte bara med en väldigt bra produkt, likt Microsofts.

Jag tror Microsoft vet detta - och även om dom aldrig skulle erkänna det så kan det i framtiden förändras totalt. Då spelar det ingen roll om man idag har 97%. MS vet att Apple och även Google är livsfarliga, även om dom idag är små.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-08 10:41
Ursprungligen av draags:

Jo koncept brukar fläska på rejält tills det att man provat. Fast det ser onekligen ändå trevligt ut, måste jag säga.

Fast det kräver ändå hela apparaten runt. Ekosystemet.

Det Steve Jobs pratat om för längesedan var drömmen om att skapa hela ekosystemet runt en dator, även med programvara.

Ni minns väl Apples vision, "Knowledge Navigator" från 1988…?

Pusselbitarna börjar falla på plats…

- Torkel

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-07 11:19
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-07 11:50
Ursprungligen av Jetwash:

Den där HP-grejen ser ju ut som en förvuxen iPhone, den också.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-07 12:31
Ursprungligen av MatsOlov:

Den där HP-grejen ser ju ut som en förvuxen iPhone, den också.

Ja designteamet fick väl panik och kom inte på nåt annat att kopiera eftersom de inte sett Apple's iSlate ännu

Ännu ett spännande patent, som skulle kunna leda till 3D Multi-touch.

http://9to5mac.com/touchy-touchy_20285

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-07 22:48

Det kanske är en tablet som går att "docka in" i en kommande LED Cinema display (det har florerat lite konceptbilder på hur man skulle kunna docka en MacBook/Pro i en Appleskärm via en öppning i sidan).
http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2008/01/dock-patent.jpg

Nu börjar vi snacka, nu höjer vi insatsen till max för att slutligen vid en lansering bli jävligt besvikna.

Ursprungligen av draags:

Nu börjar vi snacka, nu höjer vi insatsen till max för att slutligen vid en lansering bli jävligt besvikna.

Ja, det är verkligen upplagt för besvikelse detta. Ryktena börjar anta oanade proportioner redan tre veckor innan eventet och skyhöga förväntningar skapas.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-01-12 22:13
Ursprungligen av draags:

Nu börjar vi snacka, nu höjer vi insatsen till max för att slutligen vid en lansering bli jävligt besvikna.

Precis.
Det vore ju faktiskt rätt festligt om Steve äntrar scenen den 27:e, harklar sig, skruvar på sig lite och säger:
- Eh, ja, alltså.... Det här är iPhone OS version 4.
[ visar någon ny måste-ha-funktion ]
- Ja, tack för i kväll då. [går av scenen med nedsänkt huvud.]

Men, nä. Det vill vi ju inte.

Ursprungligen av Micke F:

Precis.
Det vore ju faktiskt rätt festligt om Steve äntrar scenen den 27:e, harklar sig, skruvar på sig lite och säger:
- Eh, ja, alltså.... Det här är iPhone OS version 4.
[ visar någon ny måste-ha-funktion ]
- Ja, tack för i kväll då. [går av scenen med nedsänkt huvud.]

Men, nä. Det vill vi ju inte.

Ja det vore något

Det finns ju rykten om en ovanligt tidig lansering av fjärde generationens iPhone, tänk om den 27 bara handlar om att visa upp nästa iPhone?

Inte för jag tror det - det är på tok för mycket rykten om en tablet - men det vore lite kul på ett sätt, för nästa iPhone är ju en intressant nyhet i sig, men i sammanhanget skulle det bli ett enda stort antiklimax.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-13 00:14

Kanske en iPhone 4.0 show och sedan "one more thing.."

Ursprungligen av Adrian B:

Ja det vore något

Det finns ju rykten om en ovanligt tidig lansering av fjärde generationens iPhone, tänk om den 27 bara handlar om att visa upp nästa iPhone?

Inte för jag tror det - det är på tok för mycket rykten om en tablet - men det vore lite kul på ett sätt, för nästa iPhone är ju en intressant nyhet i sig, men i sammanhanget skulle det bli ett enda stort antiklimax.

  • Oregistrerad
  • 2010-01-13 19:08
Ursprungligen av Drakfot:

Kanske en iPhone 4.0 show och sedan "one more thing.."

Det är faktiskt inte så troligt. Apple skulle aldrig lansera en uppdatering av Iphone samtidigt som man verifierar ryktena om att en Tablet lanseras. Då skulle nya iphone helt hamna i skymundan, och det är ju inte bra då Apple tjänar grymma pengar på iphone.

Det mesta talar nog för att den 27:e handlar om en uppdaterat iphone samt feta uppdateringar om hur jävla bra Apple music/app store är.

Ursprungligen av studiox:

Det mesta talar nog för att den 27:e handlar om en uppdaterat iphone samt feta uppdateringar om hur jävla bra Apple music/app store är.

Det mesta? Nästan allt i ryktesväg talar ju för en tablet och inte iPhone den 27 januari.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-13 20:55
Ursprungligen av Adrian B:

Det mesta? Nästan allt i ryktesväg talar ju för en tablet och inte iPhone den 27 januari.

Exakt. Ingenting talar för att det ska komma något om iPhone denna gång.

Mer rykten och spekulationer...

Boy Genius Report (via MacRumors) hävdar att det är en "iPhone på steroider", att den kör samma kernel som iPhone och att detta är skälet till att vi inte sett några uppdateringar till iPhone OS på länge, eftersom det finns för mycket spår att tablet-produkten:
Report Claims Tablet is 'iPhone on Steroids', Runs on iPhone OS Kernel

MacRumors funderar på alternativa inmatningssätt för iSlate:
iSlate Input Alternatives: Handwriting Recognition Without a Stylus and Much More

Ursprungligen av Adrian B:

Det finns ju rykten om en ovanligt tidig lansering av fjärde generationens iPhone, tänk om den 27 bara handlar om att visa upp nästa iPhone?

Jag vet inte jag. Det där ryktet verkar en smula taget ur luften, hur mycket Korea Times än må ha skrivit det. Om inget annat så just för den sista biten med "while removable battery is highly likely", vilket går ganska stick i stäv med hur Apple fungerar och tänker. Jag tvivlar ganska mycket på att Apple helt plötsligt skulle göra en kovändning och börja bygga telefoner med utbytbara batterier.

Men, men. Rykten är ju just rykten också.

Ursprungligen av Bluestreak:

Jag vet inte jag. Det där ryktet verkar en smula taget ur luften, hur mycket Korea Times än må ha skrivit det. Om inget annat så just för den sista biten med "while removable battery is highly likely", vilket går ganska stick i stäv med hur Apple fungerar och tänker. Jag tvivlar ganska mycket på att Apple helt plötsligt skulle göra en kovändning och börja bygga telefoner med utbytbara batterier.

Men, men. Rykten är ju just rykten också.

Näe precis, de där var ganska osannolika och jag tror verkligen helt på att den 27 handlar om "iSlate".

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-08 09:56

Ännu ett patent, där nämns "MacBook Tablet", New Apple touch display patent

Vad tror ni om hårdvaran? Det skulle ju vara grymt om man kunde jobba i Photoshop med en penna á la Wacom YouTube - Wacom Cintiq 21ux in action

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-08 10:49

The iNav

Mera spekulationer, nu är det Andy Ihnatko som ger sin syn på det: Thoughts on what an Apple tablet should be – or not

Han kallar produkten "Rumored Apple Tablet" eller kort och gott RAT och här är några av hans gissningar, läs hela artikeln för en förklaring till varje rubrik:

  • The RAT will have a “slate” form factor.

  • The price will be above $500 but below $800.

  • Like the iPhone, it’ll be a closed system.

  • It’ll be SSD based.

  • A monthly wireless broadband contract will not be required.

  • No hardware keyboard.

  • It’ll run its own OS (based on OS X) but it’ll be part of the iPhone’s app ecosystem.

  • Apple will not sell periodicals and books through the iTunes Store.

  • The RAT will be as completely unlike the iPod Touch and the MacBook as the iPhone was to the iPod and every other smartphone.

  • The RAT will be like a pair of glasses. Not a sheet of paper or a computer screen.

Bevaka tråden