Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 Ute nu!

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av nulti:

Svannte och Chaosstar, öppna upp terminalen och pasta in följande:

defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true

Fridens!

Tack ska testa.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-08 23:09

Ruggigt snabb på min gamla iMac G5, så länge det nu varar. Och inte alls de grafikstörningar i 'CoverFlow-vyn' som fanns på betan. En fröjd så här långt.

IKEA.se ser fortfarande helt miffad ut.... nån annan som får det att se konstigt ut där?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-08 23:16
Ursprungligen av klarabara:

IKEA.se ser fortfarande helt miffad ut.... nån annan som får det att se konstigt ut där?

Inget fel på IKEA. Försök inte.

Ursprungligen av Le:

Inget fel på IKEA. Försök inte.

Du ser alltså inte konstiga frames uppe i vänstra hörnet?
Jag får inte fram det i FF och jag begriper inte.. trodde det var för att jag hade en gammal version men nu har man ju senaste....

Ursprungligen av klarabara:

Du ser alltså inte konstiga frames uppe i vänstra hörnet?
Jag får inte fram det i FF och jag begriper inte.. trodde det var för att jag hade en gammal version men nu har man ju senaste....

Jag får inte heller fram något fel på ikea.se med Safari 4...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-09 21:37
Ursprungligen av klarabara:

Du ser alltså inte konstiga frames uppe i vänstra hörnet?
Jag får inte fram det i FF och jag begriper inte.. trodde det var för att jag hade en gammal version men nu har man ju senaste....

Ser bra ut här med.
Du har inga plugins installerade som ställer till det? Flashblockerare eller liknande.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-09 22:23
Ursprungligen av joakimo:

Ser bra ut här med.
Du har inga plugins installerade som ställer till det? Flashblockerare eller liknande.

Kör med Flashblockerare men allt hittills OK.

Ruggigt snabb (även om betan också var det). Helnöjd, o jag måste säga att tabbarnas position inte betyder så jättemycket för mig... Mummigt!

ogillar verkligen att länkar öppnas i nya fönster! De ska öppnas i samma, annars får det va.

Hoppas det går att lösa snart.

Ursprungligen av shrimpii:

ogillar verkligen att länkar öppnas i nya fönster! De ska öppnas i samma, annars får det va.

Hoppas det går att lösa snart.

Har aldrig haft något problem med det. Sitter i ryggmärgen att jag högerklickar och väljer att länk ska öppnas i ny tabb

Jag har ett gammalt add-on till Safari som spökar. Har inte lyckats ta bort det helt så varje gång jag öppnar Safari så får jag upp en ruta som varnar att add-on'et inte kan laddas. Kommer inte ihåg vad det hette men har för mig att det hade något att göra med utökade sökfunktioner i sökfältet. Har kollat i diverse underkataloger i systemet utan nån större tur. Något tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 00:09

Hur får jag tillbaka 'reload'?

Ursprungligen av bossep:

Hur får jag tillbaka 'reload'?

Reload är ju längst till höger i adressfältet nu. En separat knapp verkar inte gå att lägga till.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 00:16

Hmm, det första man blir blind på är ögonen.

Inga problem at öppna den men den hämtar inga sidor
Nu har den stått i drygt 5 min och snurrat med "läser in"
Har testat med olika webbplatser men den läser inte in några

iMac G4, OSX 10.4.11 och senaste uppdateringen
Jo, jag laddade ner versionen för Tiger

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-09 00:51

Märkligt val av Apple att flytta ner tabbarna igen. Man kunde väl gett hos möjligheten att välja själva (vilket det iofs borde varit redan från första början när betan kom ut)!

Nej, jag gillar inte att hacka och hålla på i terminalen och ladda ner små program som ska "fixa" det hela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 02:30

Ah, jag diggar verkligen gå framåt och bakåt med 3-fingrars scroll. Helt underbart. Äntligen...

"OMG! Safari is so snappy!"

Gillar inte att de flyttat ned tabbarna, men gillar än mindre att de tagit bort den lilla triangeln till höger på tabbarna där man drog dem. Det var tydligt och enkelt, istället för att klicka varsom i tabbarna och hålla nere tills den följer med.

Ursprungligen av Leftrustle:

Gillar inte att de flyttat ned tabbarna, men gillar än mindre att de tagit bort den lilla triangeln till höger på tabbarna där man drog dem. Det var tydligt och enkelt, istället för att klicka varsom i tabbarna och hålla nere tills den följer med.

Precis. Nu verkar man inte kunna ta ett stort fult nytt fönster och dra in det som en tabb i ett annat fönster.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-06-14 19:43
Ursprungligen av cable_guy6:

Precis. Nu verkar man inte kunna ta ett stort fult nytt fönster och dra in det som en tabb i ett annat fönster.

Jodå det kan man, bara att dra fliken till ett annat fönster

Ursprungligen av ledin:

Jodå det kan man, bara att dra fliken till ett annat fönster

Om man inte har någon flik utan bara en sida i ett nytt fönster då? (förutsatt att man valt att dölja flikarna när man bara har en sida öppen)

Jag upptäckte en annan jobbig "nyhet". Det går inte längre att mittenklicka på bilder som är länkar för att öppna den länkade sidan i nytt fönster. Det händer ju ingenting när jag mittenklickar på en bildlänk!

Ursprungligen av cable_guy6:

Om man inte har någon flik utan bara en sida i ett nytt fönster då? (förutsatt att man valt att dölja flikarna när man bara har en sida öppen)

Jag upptäckte en annan jobbig "nyhet". Det går inte längre att mittenklicka på bilder som är länkar för att öppna den länkade sidan i nytt fönster. Det händer ju ingenting när jag mittenklickar på en bildlänk!

Det låter snarare som en musinställning än en intällning i Safari.

Ursprungligen av cable_guy6:

Om man inte har någon flik utan bara en sida i ett nytt fönster då? (förutsatt att man valt att dölja flikarna när man bara har en sida öppen)

Jag upptäckte en annan jobbig "nyhet". Det går inte längre att mittenklicka på bilder som är länkar för att öppna den länkade sidan i nytt fönster. Det händer ju ingenting när jag mittenklickar på en bildlänk!

Du kan ju välja att alltid visa fliklisten på nya fönster(har för mig att det fanns alternativ i betan men kan inte hitta inställningen nu) - oavsett om det är en eller flera flikar öppna och då är det bara att ta den enda fliken, dra i den och släppa den i fliklisten på ett annat fönster. Däremot har det väl aldrig gått att dra in ett fönster i fliklisten och fått det förvandlat till flik ??? Mycke flik där...

ok, man kan alltså inte längre öppna länkar i nya flikar med scroll-klick?
Varför!?
Dessutom börjar tydligen quicktime-filmer man öppnar i en ny flik att köras innan man gått till den fliken.
Två klara försämringar som jag verkligen hoppas att de fixar asap, men fort går det.

Safari 4 är riktigt kvick - superskönt! Good work Apples!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-09 07:00
Ursprungligen av Yes:

I Safari 4 kan du välja bland dina favoritplatser på en vägg med förminskade förhandsvisningar, kallad Top Sites.

Snott från Opera.

Jag har helt klart problem med några saker sedan uppdateringen av Safari4:

*Klickar jag på Redigera-länken här i forumet så krashar Safari (får först den gamla klockan, sedan badbollen och därefter finito),

*Försöker jag gå in på svenska Applestore så dyker Safari nästan direkt. Verkar som att det är en timeout som är felinställd eller nåt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-09 10:50

Safari 4 startar inte!?

Och skyller på videoboxsafari plug in.

Betan fungerade!

Hittar inte videoboxsafari plug in. Var skall jag leta?

Bevaka tråden