Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på Macworld Expo -09?

Tråden skapades och har fått 413 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-15 10:29

iLife har ju många nämnt här, men borde det inte också komma en uppdatering av iWork snart?

Jo, iWork är väl troligare än iLife. Men inte till MacWorld, väl?

  • Medlem
  • 2008-12-15 20:23

Kommer Jobs, eller inte? Spännande spännande!

IDG: Jobs Expected to Give Macworld Keynote - Mac Rumors

Hoppas på ett nytt Final Cut - helt omskrivet - men det får man troligtvis vänta på tills NAB äger rum, antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 11:19
Ursprungligen av draags:

Hoppas på ett nytt Final Cut - helt omskrivet - men det får man troligtvis vänta på tills NAB äger rum, antar jag.

Ja det tror jag. MWSF känns som fel foum för det. Sedan undrar man ju lite vad som hänt med Shake. Vet att de ska skriva om det från grunden men ryktena sa att det skulle komma en ny version -08.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-16 12:34

Mac Mini
Mac Pro

Uppdateringar

En nätt netbook vore kul !:D

Senaste om Mac mini:

Wired claims that Apple will be launching a new version of its Mac mini computer at Macworld Expo San Francisco in January.

Wired cites an Apple corporate employee as the source who could only confirm a release date at Macworld Expo. The Mac mini has been long overdue for updates leading many to assume that it had been abandoned by Apple. Recent reports have indeed suggested that a Mac mini update is imminent.

The author speculates the new Mac mini will adopt many of the recent physical and environmental improvements in physical design as well as include the newly introduced mini Display Port.

Från: New Mac Mini at Macworld San Francisco 2009? - Mac Rumors

Tror det blir en iGun.
Pickan som är så cool att man VILL bli skjjuten av den.....

Nä, skämt åsido.

Uppbumpad iMac, kanske en Tablet och minnesexpansion av iPhone/Touch är väl de "säkra" korten. Just köpt nytt så jag sitter inte och biter på naglarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-16 21:54

Ett förlåt, och en firewire port på macbook

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-12-16 22:08
Ursprungligen av Patbos:

Ett förlåt, och en firewire port på macbook

Nej, då blir jag förbannad. Har de tagit bort den och lurat i mig att köpa en ny dator, då får de tusan inte ångra sig.

Men hur var det om det där ryktet med firewire från ethernetporten: No FireWire over Ethernet; but maybe in Snow Leopard | The Apple Core | ZDNet.com Det hade ju varit trevligare.

Ursprungligen av Patbos:

Ett förlåt, och en firewire port på macbook

Det är inte helt omöjligt. Saker har gått och sedan återkommit förr. Apple kan göra många dumheter men de lyssnar på den kritik de får.

Ursprungligen av enkel:

Men hur var det om det där ryktet med firewire från ethernetporten: No FireWire over Ethernet; but maybe in Snow Leopard | The Apple Core | ZDNet.com Det hade ju varit trevligare.

Rykte och rykte, det är en IEEE-standard sedan 2007. Nu väntar vi bara på produkter som använder det.

Vad tror ni om chanserna för en ipod touch 64gb, kommer den ikväll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 14:57
Ursprungligen av axlaxl88:

Vad tror ni om chanserna för en ipod touch 64gb, kommer den ikväll?

Allt beror på om det finns minnen så stora så de får plats i touchen. Jag har nyligen haft helt fel på den fronten så jag har ingen aning. Den senaste kom ju i september så jag vet inte..

Phill Schiller håller i keynoten....

Apple Announces Its Last Year at Macworld

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-16 23:04

Steve sjuk igen?

Yes!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-12-16 23:23
Ursprungligen av Yes:

Steve sjuk igen?

Yes!!

när du skriver under dina inlägg blir det lätt lite fel, för jag tror inte du är glad för att steve inte ställer upp...

trist att steve inte håller i det...

Ursprungligen av Yes:

Steve sjuk igen?

Det skulle kunna förklara att Schiller tar över keynoten, men det förklarar inte varför Apple lämnar Macworld för alltid. Så det är rimligt att anta att skälet inte är att han är sjuk.

Ytterligare kommentarer understryker detta:

CNBC’s Jim Goldman:

I can tell you that sources inside the company tell me that Jobs’s decision was more about politics than his pancreas. Sources tell me that if Jobs for some reason was unable to perform any of his responsibilities as CEO because of health reasons, which would include the Macworld keynote, I should “rest assured that the board would let me know.”

Roligt att det blir keynote på Macworld. Tråkigt att det är sista gången. Och tråkigt att det inte blir Steve som pratar.

Ursprungligen av staed:

Roligt att det blir keynote på Macworld. Tråkigt att det är sista gången. Och tråkigt att det inte blir Steve som pratar.

Talaren var vad jag vet inte det enda de ändrade på till nästa MW. Tydligen skulle inte vem som helst kunna köpa en biljett till keynoten utan man måste komma från ett företag eller nåt. Mao inget för de verkliga fanboysen som gärna sover i kö

Jag hade gärna sett en Steve-note live någon gång, men nu verkar det som att det kanske aldrig mer sker, annat än på WWDC?

Det svider lite att jag varit i Paris två gånger för att se Jobs, men första gången ställde Apple in (pga av 11 september) och andra gången fick Jobs cancern och Phil Schiller hoppade in. Schiller är grym faktiskt, men han är inte Jobs.

Håll utkik efter någon telefonmässa om du vill se Jobs. Det är inte på macen Jobs och Apple verkar satsa sitt bästa krut nuförtiden (cynisk smiley).

Ursprungligen av M. Sundbom:

Håll utkik efter någon telefonmässa om du vill se Jobs. Det är inte på macen Jobs och Apple verkar satsa sitt bästa krut nuförtiden (cynisk smiley).

För det första är iPhone en form av Mac också, det är ju samma OS i grunden. För det andra så kommer du inte att se Jobs på en telefonmässa eftersom Apple dragit ner på alla typer av mässor. För det tredje så verkade Apple satsa rätt mycket krut på helt omgjorda modeller av företagets viktigaste Macar sist dom släppte något nytt: De bärbara datorerna.

Ursprungligen av Adrian B:

För det första är iPhone en form av Mac också, det är ju samma OS i grunden. För det andra så kommer du inte att se Jobs på en telefonmässa eftersom Apple dragit ner på alla typer av mässor. För det tredje så verkade Apple satsa rätt mycket krut på helt omgjorda modeller av företagets viktigaste Macar sist dom släppte något nytt: De bärbara datorerna.

Du har rätt (som oftast, faktiskt), även om jag inte tycker att iPhone är en Mac.

Att Apple avstår MWSF kanske rör sig mindre om slutet på en epok än början på en ny. Antag att Jobs är frisk och att han har kvar sitt kontrollbehov och sin fingertoppskänsla för framtidens trender. Om två år kommer vi alla tycka att mässor med applåderande fanatiker är det mest patetiska som finns. Jobs gillar att överraska kunder, analytiker och media. Nu kanske han vill gå steget längre och inte bara överraska vad gäller nya produkter, utan också var, när och hur de presenteras. Då tänker jag i första hand inte på de olika "eventen" för inbjudna utan något magnifikt, storslaget och totalt oväntat.

Eller också är det snålhet och sjukdom som ligger bakom beslutet. Hoppas inte.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-17 18:15
Ursprungligen av M. Sundbom:

Du har rätt (som oftast, faktiskt), även om jag inte tycker att iPhone är en Mac.

Att Apple avstår MWSF kanske rör sig mindre om slutet på en epok än början på en ny. Antag att Jobs är frisk och att han har kvar sitt kontrollbehov och sin fingertoppskänsla för framtidens trender. Om två år kommer vi alla tycka att mässor med applåderande fanatiker är det mest patetiska som finns. Jobs gillar att överraska kunder, analytiker och media. Nu kanske han vill gå steget längre och inte bara överraska vad gäller nya produkter, utan också var, när och hur de presenteras. Då tänker jag i första hand inte på de olika "eventen" för inbjudna utan något magnifikt, storslaget och totalt oväntat.

Eller också är det snålhet och sjukdom som ligger bakom beslutet. Hoppas inte.

Jag tror att Apple vill presentera sina nyheter när det känns rätt och dags och då anordna ett Keynote med specialinbjudna. Då slipper de känna sig tvingade att lansera nyheter på speciella dagar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-12-17 10:07

Jag tror att Apple lanserar en ny Steve med unibody utan någon dum lever som kan krångla.

Ursprungligen av Macus:

...utan någon dum lever som kan krångla.

Lever? Den har han väl inte haft några problem med, så vitt vi vet....?

Det var i bukspottkörteln han hade cancer.

Steve Jobs - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-12-17 10:25

I Steves kropp så är bukspottskörteln integrerad med levern.

Men Apples designteam har kommit på en lösning.

Ursprungligen av Macus:

Men Apples designteam har kommit på en lösning.

lol'd.

iLiver - Its Gorgeous!

Som alla känner till har Jobs 'smalnat av' på ett ohälsosamt sätt på den senaste tiden.
Oroande nog har detta även avspeglats i många apple-produkter, där utvecklingsprocessen uppenbarligen har haft ett oresonligt fokus på det yttre på bekostnad av de inre kvaliteterna. Det är inte utan en viss sorg vi har sett den en gång så härligt kurviga Imacen pinats in i ett närmast självdestuktivt smalnande skal.

Denna närmast sjukliga inställning till platta produkter har som bekant även tagit sig uttryck i skapandet av helt nya macar (åsyftande Mac Mini) och det har nu gått så långt att den hederliga Firewire-porten på den nya macbooken bytts till det plattare, men i all rimlig mening sämre alternativet - USB-porten.

I Phil Schillers mer sunda och väl balanserade fysik ser jag därför en ljusning för apples ångvältsbaserade R&D-avdelning - en framtid där livet inte är (platt) som en chokladask.

Bevaka tråden