Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på Macworld Expo -09?

Tråden skapades och har fått 413 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Större samling gnällrövar än i den här tråden har fanimej inte skådats på åratal. Jag kunde inte följa det hela live utan gick hit för att få min "seriösa rapportering".

Här sitter en del småglin som inte ens fått könshår än och spannar ur sig det ena negativa stönet efter det andra.

Skäms för jävelen.

Hade jag vart nån på Apple hade man ju haft lust att ringa Satan Michael Dell och säga -du kan tä över skiten nu, vi orkar inte med mer dynga från våra användare. En dollar?

Ursprungligen av Goflorp:

Större samling gnällrövar än i den här tråden har fanimej inte skådats på åratal. Jag kunde inte följa det hela live utan gick hit för att få min "seriösa rapportering".

Här sitter en del småglin som inte ens fått könshår än och spannar ur sig det ena negativa stönet efter det andra.

Skäms för jävelen.

Hade jag vart nån på Apple hade man ju haft lust att ringa Satan Michael Dell och säga -du kan tä över skiten nu, vi orkar inte med mer dynga från våra användare. En dollar?

Om man har fått könshår eller ej har väl ingenting med ens åsikter att göra? Och de flesta som klagar har oftast anledning att göra det.

Ursprungligen av sjogreno:

Om man har fått könshår eller ej har väl ingenting med ens åsikter att göra? Och de flesta som klagar har oftast anledning att göra det.

"anledning" till att klaga?
De bär ju sig åt som femåringar som tappar glassen.

Apple är ett BRA bolag, de levererar en helskottas massa roliga/spännande/bra saker väldigt ofta. De kan väl inte leverera så det HELA TIDEN bräcker det tidigare?

Den här gången var en "mellangång", de fixade 17"aren och en massa nya programvaror som skall bli väldigt roligt att köra.

Det var ju samma glappande surkäftar vid förra keynoten ("Jaha, bara nya SMÅ bärbara.. men 17"aren då.....")

Ursprungligen av Goflorp:

"anledning" till att klaga?
De bär ju sig åt som femåringar som tappar glassen.

Apple är ett BRA bolag, de levererar en helskottas massa roliga/spännande/bra saker väldigt ofta. De kan väl inte leverera så det HELA TIDEN bräcker det tidigare?

Den här gången var en "mellangång", de fixade 17"aren och en massa nya programvaror som skall bli väldigt roligt att köra.

Det var ju samma glappande surkäftar vid förra keynoten ("Jaha, bara nya SMÅ bärbara.. men 17"aren då.....")

Om apple är ett bra företag (bra är i detta fall ett mycket trubbigt omdöme, vad är det som är bra?) så bör de uppskatta kritik, i den mån kritiken är saklig. Sådan kritik gör apple till ett bra företag. Att lägga sig, i det hör fallet du, på en nivå där man kallar kritiker barnrumpor (med andra ord) talar mer för dig än för någon annan.

Och varför kan inte Apple fortsätta re-inventa sig själv HELA TIDEN? Utan den pressen kommer de att stagnera och bli som vilket pc-företag som helst. Det bör åtminstone vara målsättningen, att konstant förvåna omvärlden med briljanta produkter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 21:00
Ursprungligen av RoedeOrm:

Om apple är ett bra företag (bra är i detta fall ett mycket trubbigt omdöme, vad är det som är bra?) så bör de uppskatta kritik, i den mån kritiken är saklig. Sådan kritik gör apple till ett bra företag. Att lägga sig, i det hör fallet du, på en nivå där man kallar kritiker barnrumpor (med andra ord) talar mer för dig än för någon annan.

Och varför kan inte Apple fortsätta re-inventa sig själv HELA TIDEN? Utan den pressen kommer de att stagnera och bli som vilket pc-företag som helst. Det bör åtminstone vara målsättningen, att konstant förvåna omvärlden med briljanta produkter.

Precis som MatsOlov säger; vart är den konstruktiva kritiken?

"FAN APPLE SKA JU LEVERERA EN NY IPHONE VAARJE ÅR! ILIFE, FYFAN VAD TRÅÅÅÅÅK, JAG HADE JU VELAT HA NYA MINI!!!"

Ja, jag överdriver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 21:02

iWork.com

Har testat att ladda upp ett iWork dokument på iWork.com och måste säga att allt ser mycket snyggt och lättanvänt ut!

Den kommentar jag skrev på en dator kom på några sekunder upp på min MacBook. Man kan välja att ladda ner filen som iWork09, iWork08, pdf, eller Word. Kommentaren finns sedan också med i den nedladdade filen.

Imponerad! Jag som just hade bestämt mig för att kasta ut iWork och bara köra Office...

Ursprungligen av sjogreno:

Om man har fått könshår eller ej har väl ingenting med ens åsikter att göra? Och de flesta som klagar har oftast anledning att göra det.

Det var väl ett ganska tamt expo, varför får man inte gnälla på det? Får man väl.
Inte för att jag hade skruvat upp förväntningarna nu när inte Steve höll det. I vetskapen att det var sista expot höjde nog inte förväntningarna heller för den delen. Så för min del var det väntat ett antiklimax.

Skit i Goflorp, han håller nog på att tappa sitt könsår så grinig som han är

Ursprungligen av Goflorp:

Större samling gnällrövar än i den här tråden har fanimej inte skådats på åratal. Jag kunde inte följa det hela live utan gick hit för att få min "seriösa rapportering".

Här sitter en del småglin som inte ens fått könshår än och spannar ur sig det ena negativa stönet efter det andra.

Skäms för jävelen.

Hade jag vart nån på Apple hade man ju haft lust att ringa Satan Michael Dell och säga -du kan tä över skiten nu, vi orkar inte med mer dynga från våra användare. En dollar?

Mer gnäll, levererat av Andeas Leijon.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.203712/liverapporteringen-fran-macworld-expo-2009

Sorry. Kunde inte låte bli, Goflorp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 20:33
Ursprungligen av Goflorp:

Större samling gnällrövar än i den här tråden har fanimej inte skådats på åratal. Jag kunde inte följa det hela live utan gick hit för att få min "seriösa rapportering".

Här sitter en del småglin som inte ens fått könshår än och spannar ur sig det ena negativa stönet efter det andra.

Skäms för jävelen.

Hade jag vart nån på Apple hade man ju haft lust att ringa Satan Michael Dell och säga -du kan tä över skiten nu, vi orkar inte med mer dynga från våra användare. En dollar?

Kunde inte hålla med mer. Samma jävla sak varje år:

"Meen va fan, VART ÄR MIN NYA iCar med tjugo processorer och en butler?! ALLA RYKTEN HAR JU SAGT DET!!!"

Patetiskt.

Ursprungligen av Adzam 1:

Kunde inte hålla med mer. Samma jävla sak varje år:

"Meen va fan, VART ÄR MIN NYA iCar med tjugo processorer och en butler?! ALLA RYKTEN HAR JU SAGT DET!!!"

Patetiskt.

Jag brukar hålla med men i dag var det faktiskt riktigt trist.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 20:03

Asså, vadå spotify kostar? Jag har det, kan spela alla låtar, visst inte jäättebra kvalitet, 192 kbps kanske, lite reklam mellan varven, men jag betalar inte ett öre för det. Lite OT men ändå..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 20:06
Ursprungligen av Luken:

Asså, vadå spotify kostar? Jag har det, kan spela alla låtar, visst inte jäättebra kvalitet, 192 kbps kanske, lite reklam mellan varven, men jag betalar inte ett öre för det. Lite OT men ändå..

Då finns det ju radio iofs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 20:09
Ursprungligen av MatsOlov:

Då finns det ju radio iofs.

Nä, jag kommer åt hela skitet..

Alla vi gnällrövar, var falskt positiv nu så att inte klimakteriegubbarna får en infarkt! Låtsatsmänniskor ska vi vara från om med nu.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 20:34
Ursprungligen av DeeJam:

Alla vi gnällrövar, var falskt positiv nu så att inte klimakteriegubbarna får en infarkt! Låtsatsmänniskor ska vi vara från om med nu.

Nä det behöver ni inte vara, men snälla, sluta ta alla rykten som 100% sanning i fortsättningen?

Ursprungligen av Adzam 1:

Nä det behöver ni inte vara, men snälla, sluta ta alla rykten som 100% sanning i fortsättningen?

Du får gärna citera vart jag har skrivit att jag trodde på något rykte. Om det nu skulle ha något med mitt inlägg att göra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 21:20
Ursprungligen av DeeJam:

Du får gärna citera vart jag har skrivit att jag trodde på något rykte. Om det nu skulle ha något med mitt inlägg att göra.

Var inte riktat till dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 20:14

Det som kom var bättre än det som inte kom.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 20:14

iWork 09 är på svenska.

Ursprungligen av acke:

iWork 09 är på svenska.

Fanimej på tiden. Gött.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 20:16
Ursprungligen av acke:

iWork 09 är på svenska.

Det är riktigt bra.

Yes!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 20:17

Om man beställer den förinstallerat (iwork) är den på engelska

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 20:19
Ursprungligen av MatsOlov:

Om man beställer den förinstallerat (iwork) är den på engelska

Hur menar du? Installeraren installerar alla språk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 20:42
Ursprungligen av acke:

Hur menar du? Installeraren installerar alla språk.

Jag har just installerat iWorks 30-dagars Trial och kan bekräfta att den är på svenska!

http://www.apple.com/se/iwork/download-trial/

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 20:19

Du har så rätt Goflorp, det sitter några hundra tusen och förväntar sig att Apple likt jultomten skall förverkliga just deras våta dröm och när det inte händer så gnäller dom, precis som när tomten kom med fel docka.

Tony Bennett var lätt höjdpunkten, som jag förövrigt lyssnar på - via Spotify, såklart.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 20:22

Acke:

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-06 20:33

Väldigt tyst om 10.6?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 20:36
Ursprungligen av what:

Väldigt tyst om 10.6?

Apple har ju sagt att det mest kommer vara förändringar under huven, så det hade ju inte passat här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 20:40

Ser sjukt mycket fram emot nya iPhoto, iMovie och iWork! Bara en sån sak som att man kan skriva ekvationer snyggt i Pages gör en naturare väldigt glad. ^^

Bevaka tråden