Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på Macworld Expo -09?

Tråden skapades och har fått 413 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 20:45

För att det inte kom mer hårdvara?

Tycker annars att vi bara fick bra saker!

* Nya Pro 17" för de som väntat
* Väldigt bra funktioner till iLife och iWork (iMovie blir användbart igen!)
* iTunes!

Ett tips till alla, köp inte låtar på iTunes Store som är med DRM, att sedan uppgradera dom kostar 3 spänn styck. Köpte en låt igår kväll med DRM, och nu i samband med keynoten så får man köpa loss den för 3 kronor till, lite surt men men.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 20:56

Har väl inte levererats speciellt mycket av den konstruktiva kritiken i kväll, varken i denna tråd eller i chatkanaler och från liverapporteringarna.

Det mesta har ju varit av karaktären, gud vad tråkigt med iLIfe demo, varför kommer ingen ny mini eller pro och så vidare. Det kallar jag för gnäll och inte konstruktiv kritik.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-06 21:02

Nu har jag inte klagat speciellt mycket, men visst är man negativt förvånad.

nya iLife, iWork och uppdateringen av iTunes är ju bra nyheter, men känns ju (iallafall just nu) inte värt så mycket mer än några minuters väntningar på en nerladdning och installation genom "Programuppdatering" - inte över en timma med demos och snack på en Keynote.

Apple SJÄLVA gjorde det ju inte till någon överraskning att en 17" ny MacBook Pro skulle dyka upp, uselt upplägg helt enkelt, deras misstag.

Musiklektionerna var överraskande och trevlig nyhet, att tanka musik genom 3G-nätet och iPhonen var schysst och överraskande - men är ju inte dom sakerna man har "måste ha"-behov utav.

(i mitt fall är det en Mac Mini som mediacenter som är intressant)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 21:07

Ok, lite konstruktiv kritik, det är på tiden att uppdatera Mac Mini då den är nästan 2år gammal och därmed stenåldersgammal i sin teknik. Att inte ha uppdaterat den på så pass länge ser jag som otroligt dåligt.

Annars finns det väl inget annat jag "köpt" av ryktena, en iPhone Nano tror jag inte på... kommer det en senare så får jag väl ha haft fel... netbook är inte Apple´s grej... och varför i allsin dar skulle de släppa en iMac 28" för???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 21:07

Ok, lite konstruktiv kritik, det är på tiden att uppdatera Mac Mini då den är nästan 2år gammal och därmed stenåldersgammal i sin teknik. Att inte ha uppdaterat den på så pass länge ser jag som otroligt dåligt.

Annars finns det väl inget annat jag "köpt" av ryktena, en iPhone Nano tror jag inte på... kommer det en senare så får jag väl ha haft fel... netbook är inte Apple´s grej... och varför i allsin dar skulle de släppa en iMac 28" för???

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 21:09

Macworld mässan är ju även en reklampelare, då kanske man vill fokusera på sådant som ökar försäljningen och inte bara tillgodose de som bara hungrar efter ny hårdvara.

Sen sitter många och önskar ny hårdvara och ner den kommer så duger den ändå inte, inte minst vid släppet av iPhone var det ju så.

Jag vill ha en iPhone nu! Jahaja här kom den, men vadå den har ju inge 3G och alldeles för dyr och alldeles för stor osv.

Gnäll inte på det som inte kom, titta på det som kom i stället.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-06 21:15

Visst kan man klaga och gnälla, men kankse inte på vad som släpps.
Det jag känner är känslan av att Apple har blivit för stora hela världen tittar på dem, dom har nog också blivit organisatoriskt stora (landstingsbyråkratiska och besluts rädda). Det är svårt att gå sina egna vägar när man leder dem, men det vi önskar se är uppstickaren utmanaren Apple och tyvärr tror jag vi såg dess död i dag, Apple springer in i ett nytt IBM alt Microsoft. Som ledande har man svårt att vara rebell , och på något sätt är det alltid rebellen vi vill see överaska.

//Daniel

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 21:19

finns det nån video ute än?

Ursprungligen av Kajan:

finns det nån video ute än?

Nej det finns det inte. Du kan få alla Keynoted om du prenumererar på Podcasten "Apple Keynote" (ligger först på topplistan av keynotes om du är i iTunes Store) i helt OK kvalité. Den hamnar där samtidigt som på hemsidan och du kan ladda ner direkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 21:33

ja jag har fixat det. men tycker den har inte varit först vid andra tillfällen men kör på det

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-06 21:54

Som jag skrev i en annan tråd. Macworld ger inte ofta så mycket produkter hårdvarumässigt. Så vad alla får förväntningar ifrån vet jag inte.

Macworld 2009. Ny MBP 17".
Macworld 2007. Inga produkter släpptes. Apple TV och iphonens presentades.
Macworld 2006. Ny iMac.
Macworld 2005. Mac mini och Ipod Shuffle släpps.
Macworld 2004. Ny iMac.
Macworld 2003. 12" och 17" Powerbook
Macworld 2002. 15" Powerbook.
Macworld 2000. PM Cube.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 21:57
Ursprungligen av Sidde:

Som jag skrev i en annan tråd. Macworld ger inte ofta så mycket produkter hårdvarumässigt. Så vad alla får förväntningar ifrån vet jag inte.

Macworld 2009. Ny MBP 17".
Macworld 2007. Inga produkter släpptes. Apple TV och iphonens presentades.
Macworld 2006. Ny iMac.
Macworld 2005. Mac mini och Ipod Shuffle släpps.
Macworld 2004. Ny iMac.
Macworld 2003. 12" och 17" Powerbook
Macworld 2002. 15" Powerbook.
Macworld 2000. PM Cube.

08a da?

Ursprungligen av Sidde:

Som jag skrev i en annan tråd. Macworld ger inte ofta så mycket produkter hårdvarumässigt. Så vad alla får förväntningar ifrån vet jag inte.

Macworld 2009. Ny MBP 17".
Macworld 2007. Inga produkter släpptes. Apple TV och iphonens presentades.
Macworld 2006. Ny iMac.
Macworld 2005. Mac mini och Ipod Shuffle släpps.
Macworld 2004. Ny iMac.
Macworld 2003. 12" och 17" Powerbook
Macworld 2002. 15" Powerbook.
Macworld 2000. PM Cube.

Tur att vi har någon så förnuftig som dig. Men jag undrar vart du får dina uppgifter ifrån?

Macworld jan 2004 lanseras iPod Mini
Macworld jan 2002 lanseras nya iMac "Globe" och 14" iBook.
Macworld jan 2001 lanserar PowerBook G4

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-06 21:57

Missade det såg jag. Macbook Air och Time Capsule kom. En av de bättre utdelningarna alltså

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 21:59

Men ny imac var väll 08 eller 07 och jämnför man imacen uppdateringar med macminin så skulle det ju behövas som många säger

Ursprungligen av Sidde:

Missade det såg jag. Macbook Air och Time Capsule kom. En av de bättre utdelningarna alltså

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 22:55

Jag vill passa på & hylla eventet för den supersnygga bilden på Norah Jones som visades upp i samband med GB! Jag vet, har nämnt det förut. Förutom detta fattar jag inte varför eventet hölls ö.h.t.?

Ursprungligen av DaPhox:

Jag vill passa på & hylla eventet för den supersnygga bilden på Norah Jones som visades upp i samband med GB! Jag vet, har nämnt det förut. Förutom detta fattar jag inte varför eventet hölls ö.h.t.?

För att presentera de nya produkterna kanske? (bara en gissning)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 23:04
Ursprungligen av akerstrom:

För att presentera de nya produkterna kanske? (bara en gissning)

Jag tror mer på den snygga bilden faktiskt...

Åh, jag är kär....

http://whenyourebored.files.wordpress.com/2008/04/norah1.jpg

Stackars flicka, är hon fattig, hennes gamla kläder håller ju på att trilla av flickstackarn!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 23:17
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 23:20
Ursprungligen av acke:

God Natt .

  • Medlem
  • 2009-01-07 00:03

Lite seg presentation, men bra skit som presenterades ändå. Segt bara att man precis köpt en dator (2mån) och sen måste pröjsa mer för att få iLife '09. Nåväl. Tar väl iLife '10 eller '11... Hoppas bara att anti-glare kommer till 15" lagom till dess.

Kul att Numbers börjar bli värdigt, btw.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 02:13

iMovie ser riktigt bra ut! Har tittat på filmerna och det här ser riktigt bra ut. Antar att många av alla småfunktioner och design som kommit med iMovie '09 kommer att komma i Final Cut Express och Final Cut Studio. Tänker på främst på skimming-funktioner.

Bevaka tråden