Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer på Macworld Expo -09?

Tråden skapades och har fått 413 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-06 19:15

det kommer inget mer

Matt skärm var väl den största nyheten med 17"?

256 GB flashdisk. Några bud på kostnaden för den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:17
Ursprungligen av leftrustle:

256 gb flashdisk. Några bud på kostnaden för den?

499$ ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 19:18

Nä precis, tror att det är den marknaden (proffsfotografer, fotostudior osv) som kräver det.

Edit: Höll med Solid.

Ursprungligen av Adzam 1:

Nä precis, tror att det är den marknaden (proffsfotografer, fotostudior osv) som kräver det.

Men 15,4" riktar sig väl mot dem också? Och Cinema Display? Lite ologiskt i mina ögon, men ok.

Nice batteri, bra jobbat!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-06 19:18

Verkar som ryktet om batteriet stämde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:20

Inte Cinema, men kan hålla med om att 15,4" gör det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:21

Vilken riktigt jävla feting nya 17" verkar bli. Åååh, jag som var så nöjd med min. Tills nyss.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-06 19:21

Min magkänsla över batteriet vart inte riktigt så bra då min MacBook Pro 17" fick sitt batteri kraschar ganska exakt två år och två veckor efter leverans... kul om det skulle ske med ett batteri man inte kan byta ut på en "ny" dator......

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 19:22

Leftrustle: Visserligen, men jag har alltid tänkt 17" som proffsens val. Cinema Display? De väntar på 30"...

Ursprungligen av Adzam 1:

Leftrustle: Visserligen, men jag har alltid tänkt 17" som proffsens val. Cinema Display? De väntar på 30"...

Mina proffsvänner har alltid valt 15,4" med fet extern skärm; enklare att ta med ut på fältet hävdar de. Och de har varit förbannade på nya 15,4" med bara blankskärm.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 19:22

Skönt, bredbandet tillbaka, då slipper man 3G. Gillar nya 17" kan nog bli en sådan

8 timmars batteritid på en 17" är ganska kaxigt må jag säga. Och extrabatteri; kommer säkert externa tredjeparts via USB.

Men på något sätt måste man väl ändå kunna byta batteriet. Kanske inte själv, men på en verkstad?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-06 19:23
Ursprungligen av sjogreno:

Men på något sätt måste man väl ändå kunna byta batteriet. Kanske inte själv, men på en verkstad?

Ja det går.

Ursprungligen av joakimo:

Ja det går.

Men då är den ju inte så farligt som alla säger. Jag tyckte det lät som att det satt fast och skulle fan inte kunna komma någonstans

Hela vitsen med att ha produktnamn med "Pro" i slutet borde väl skvallra lite om vilka de tilltänkta kunderna är. Därmed blir det intressant att de inte erbjuder samma sak på 15", men det kanske kommer; de kanske rentav missbedömde marknadens krav på en sådan lösning? Nåväl, gött att det kommer som tillval.

Ang. batteriet: Hade varit intressant att veta hur de pressade datorn när de krämade ur 8 timmar ur det.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-06 19:24

Det är inte så svårt att skruva isär en MacBook, har gjort det flera gånger och när batteriet väl behöver bytas är ju ändå datorn flera år gammal så man bryter ju ingen garanti.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:24

1. De bort något som många proffs vill ha.
2. De ger tillbaka det till de som betalar mest av alla som köper bärbart, mot en extra avgift.
3. Mac-pressen och mac-communityn är glada att de får möjligheten att får tillbaka något de haft hela tiden och betala gärna och hyllar Apple.

vart är imacen 28 tum ??

"We do have one last thing in this keynote..."

Hum?

30 lök för den i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 19:25

Nu, iTunes Plus!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 19:26

Hyrfilmer. PLS!!!

Yes!!

DRM-fri iTunes gissar jag bla.

Tre nyheter i iTunes; filmer till SVERIGE!!!

Skämtar bara..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 19:28
Ursprungligen av Leftrustle:

Skämtar bara..

Får man skämta om vad som helst?

Yes!!

Bevaka tråden