Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Nano kanske på väg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-14 09:42

Tro vet jag inte, men hoppas kan man ju alltid

Även om Apple satsar på en "tablett" är det väl inte helt otänkbart att de oxå kan satsa på en telefon som har ett smidigt format (?)

med tanke på vilken hit iphone är så ser jag det som ytterst osannolikt att de bara skall förlita sig på den. de har liksom "råd" att diversifiera sig. ja - en iphone nano - hade kannibaliserat på iPhone...men nu kommer en tidvattensvåg med iphone kopior...och dessa kommer äta från iPhone-försäljningen och jag tror apple måste gardera sig.

de har två vägar att gå - mindre och större. större tycker jag låter konstigt. vad är "nyttan"/användbarheten i en sådan. man kommer alltid vilja bära sin telefon med sig...och då kan den inte vara så stor. men jag tror också att apple tänker "vi sälljer så mycket iphones ändå...så vi hinner inte leverera alla - så vi kan vänta lite med att släppa en iphone nano/xyz device. de mjölkar helt enkelkt kon ett tag till. sen släpper de en "killer" till.

sidenote: jag köpte en ipod touch. hade iphone blivit så smal...så hade jag slutat tänka på ipod touch tror jag. den är ju löjligt smal och ligger fint i handen.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-14 16:26
Ursprungligen av el gringo:

med tanke på vilken hit iphone är så ser jag det som ytterst osannolikt att de bara skall förlita sig på den. de har liksom "råd" att diversifiera sig. ja - en iphone nano - hade kannibaliserat på iPhone...men nu kommer en tidvattensvåg med iphone kopior...och dessa kommer äta från iPhone-försäljningen och jag tror apple måste gardera sig.

de har två vägar att gå - mindre och större. större tycker jag låter konstigt. vad är "nyttan"/användbarheten i en sådan. man kommer alltid vilja bära sin telefon med sig...och då kan den inte vara så stor. men jag tror också att apple tänker "vi sälljer så mycket iphones ändå...så vi hinner inte leverera alla - så vi kan vänta lite med att släppa en iphone nano/xyz device. de mjölkar helt enkelkt kon ett tag till. sen släpper de en "killer" till.

sidenote: jag köpte en ipod touch. hade iphone blivit så smal...så hade jag slutat tänka på ipod touch tror jag. den är ju löjligt smal och ligger fint i handen.

iPhone i sig har ju en perfekt formfactor för det den är byggd för att göra men ett komplement för dom som inte vill ha en liten dator i fickan skulle absolut inte vara fel om du frågar mig. Skulle dom göra en mindre telefon så skulle dom verkligen konkurrera med SE och Nokia på den "vanliga" mobil marknaden också och nu åt ut till en kundbas som idag inte har råd med en iPhone.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-14 16:29

Jag tror inte Apple är intresserad av de, som inte har råd med en iPhone idag, som kunder, dessa har då förmodligen inte heller råd med någon av deras datorer heller.

jag menar inte att de skall göra en nano för att attackera "lägre" segment. jag menar att en 3" iphone med mer eller mindre samma spec som original 3.5" vore en killer. men - nu är det ju så att apple inte har några problem att få sålt 3.5"-aren...då hastar det ju inte...

men - jag är övertygad om att en stor andel "vanliga" mobilanvändare vill ha en mindre telefon. jag menar vidare att en 3" med samma upplösning som 3.5" resulterar i mindre ikoner...men har man små fingrar skall detta inte vara ngt problem.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-14 17:06
Ursprungligen av MatsOlov:

Jag tror inte Apple är intresserad av de, som inte har råd med en iPhone idag, som kunder, dessa har då förmodligen inte heller råd med någon av deras datorer heller.

Apple är för fint att sälja till mellanklassen eller? Folk har ju råd att köpa iPhone men många gör inte det då dom faktiskt kostar MYCKET skulle dom göra en mer vanlig telefon anser jag att dom skulle nå ut till en större kundkrets och tjäna mer pengar än vad dom gör nu och komma ut till en ny kundbas som faktiskt aldrig tittat åt mac förut, på den vägen använda telefonen som insteg i amc världen. Jag vet att det funkar så då jag fick min kompis att gå denna vägen. Jag köpte en iPhone 2G när den kom och sen när 3G kom till sverige köpte han en också sen tog han bara 1 månad så sålde han sin PC och köpte mac. Allt tack vare sin telefon.

Allt handlar väl om kvantitet mot pris.
Apples produkter är dyra just för att de SKA vara dyra och lite "exklusiva", men samtidigt inte lyxiga typ. Jag tror på en Iphone Nano i framtiden, men jag tror inte att den kommer bli billigare än någon average Apple-produkt!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-14 18:01
Ursprungligen av PeeMaN:

Allt handlar väl om kvantitet mot pris.
Apples produkter är dyra just för att de SKA vara dyra och lite "exklusiva", men samtidigt inte lyxiga typ. Jag tror på en Iphone Nano i framtiden, men jag tror inte att den kommer bli billigare än någon average Apple-produkt!

Jag pratar inte om en telefon för 1000:- men kanske ner till 4000:- klassen då skulle man även kunna ha lite mer abonnemang till den och mer folk skulle köpa den då iPhone inriktar sig på folk som använder data men alla gör ju faktiskt inte det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-18 07:49

Hmm... Med tanke på de inlägg som skrivs här antar jag att det inte cirkulerar några aktuella rykten om en sådan här telefon för närvarande... Eller?

Ursprungligen av lensv:

Hmm... Med tanke på de inlägg som skrivs här antar jag att det inte cirkulerar några aktuella rykten om en sådan här telefon för närvarande... Eller?

Finns ju rykten om att 8 gb 3GS ska komma som den billiga varianten som idag är iphone 3G på 8 gb.

Skälet till varför en iPhone skall heta "nano" är storleken...inte priset.

Ursprungligen av poseidon84:

Finns ju rykten om att 8 gb 3GS ska komma som den billiga varianten som idag är iphone 3G på 8 gb.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-19 07:43

Vet inte varför så många fokuserar enbart på priset. Jag tycker form/storlek (och till viss del funktion) bör vara mest avgörande för en kommande "Nano"... Sedan får den kosta vad den vill

Bevaka tråden