Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Nano kanske på väg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror helt enkelt inte att en iPhone Nano skulle vara en "iphone" tänkt att använda nuvarande iPhone apps. De flesta behöver inte en smartphone eller vad det kallas utan en vanlig mobil som man ringer med och som kanske har lite andra basic-funktioner.
Varför skulle det funka sämre med iPhone nano än vad det gör med iPod Nano osv?

Att ni går på det här :-D. Otroligt! :-D. Underhållande är bara förnamnet :-D. Nå - XSKN's kupp är utan tvekan smart reklam för företaget. Dom blir nog inte ens stämda av Apple - dom bryter ju inte någon lag direkt...dom bara driver med folk. :-D.

(OM det kommer en "iPhone Nano" så kommer den inte alls att likna en iPhone. Det blir en helt annan produkt - helt annan look.

Ursprungligen av Zimmerman:

Att ni går på det här :-D. Otroligt! :-D. Underhållande är bara förnamnet :-D. Nå - XSKN's kupp är utan tvekan smart reklam för företaget. Dom blir nog inte ens stämda av Apple - dom bryter ju inte någon lag direkt...dom bara driver med folk. :-D.

(OM det kommer en "iPhone Nano" så kommer den inte alls att likna en iPhone. Det blir en helt annan produkt - helt annan look.

Samma smarta kupp som de gjorde inför iPhone 3G och nya Nanon. Antar att du tycker det var ren tillfällighet att de stämde med produkterna Appla släppte sen?
http://www.macrumors.com/2008/05/19/3g-iphone-case-revealed/
http://www.macrumors.com/2008/09/03/ipod-nano-and-ipod-touch-dimensions-revealed/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:43
Ursprungligen av Zimmerman:

Att ni går på det här :-D. Otroligt! :-D. Underhållande är bara förnamnet :-D. Nå - XSKN's kupp är utan tvekan smart reklam för företaget. Dom blir nog inte ens stämda av Apple - dom bryter ju inte någon lag direkt...dom bara driver med folk. :-D.

(OM det kommer en "iPhone Nano" så kommer den inte alls att likna en iPhone. Det blir en helt annan produkt - helt annan look.

De har träffat rätt två gånger innan...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-28 11:47
Ursprungligen av zappee:

De har träffat rätt två gånger innan...

Och "lagt ned" Mac Mini vid upprepade tillfällen ...

Ursprungligen av Northwiz:

Och "lagt ned" Mac Mini vid upprepade tillfällen ...

Har Xskn "lagt ned" Mac Mini?
De tillverkar skins och inför iPhone 3g och senaste Nanon så hade de skins till försäljning med de rätta nya måtten, och nu har de ett mindre till fösäljning för "iPhone Nano". Jag menar inte att det betyder att det kommer en iPhone Nano med 100% säkerhet. Men att inte ge rycktet någon trovärdighet alls och kalla det en reklamkupp är väl lite trångsynt.

Att det kommer att finnas en enklare och en mer avancerad modell av iPhone har jag sett som självklart från dag ett... hur Apple väljer att lägga upp det hela återstår förstås att se... med en fet uppgradering kanske det är dagens iPhone som blir morgondagens "nano"

Shit! Då måste jag bränna tusingar igen! Jezez

Ursprungligen av Mutant:

Att det kommer att finnas en enklare och en mer avancerad modell av iPhone har jag sett som självklart från dag ett... hur Apple väljer att lägga upp det hela återstår förstås att se... med en fet uppgradering kanske det är dagens iPhone som blir morgondagens "nano"

Jag är inte helt övertygad, men däremot anser jag det riktigt troligt att en Iphone nano skulle kunna bli nästa Äpple-telefon. En mindre och billigare Iphone stippad från en del features skulle tilltala den yngre publiken användare som inte bryr sig så mycket om kalender, apps och liknande. Men däremot vill ha en liten och smidig telefon med inbyggd MP3-spelare.

Bland annat en del yngre brudar föredrar något mindre telefoner. Tror de flesta jag känner i åldrarna 16-20 har någon hopvikbar SE eller Nokia, och inte vill byta för att de är så "små och smidiga". När man ser tjejer på bussen/stan/liknande som har Ipod, så känns det oftast som att det är nano som gäller, en Iphone nano skulle säkert få dessa damer att smälta som smör

*note to self - Reta Zimmerman om det kommer en Iphone Nano *

Ursprungligen av PeeMaN:

*note to self - Reta Zimmerman om det kommer en Iphone Nano *

gahahah

Om jag gissade att solen kommer att skina minst en dag på somaren - och fick rätt två somrar i rad - betyder det att min trovärdighet ökat när jag säger att det kommer att regna grisar från himlen i sommar?
Alltså - att dom t.ex. förutspådde en iPhone 3G är ju inte direkt unikt :-D. Det gjorde en miljard andra också.

Nå - klart att det kommer ännu en modell av mobiltelefon från Apple - allt jag säger är att just denna källa är inte trovärdigt på många punkter (nästan alla nämns i denna tråd). Jag är fortfarande förvånad över att någon går på just denna grej. Om Apple släpper en mindre/enklare mobiltelefon så kommer den givetvis inte alls att likna iPhone. Det förstår alla som känner hut Apple tickar. Det blir något helt annat. Totalstrippad skulle jag tro - och helt annan formgivning.

Det kan också vara nya iPhone-modellen dom visar, men absolut ingen modell vid sidan om iPhone - det är den alldeles för lik och likvärdigt för.

Eller så har jag totalt fel i allt. Det har jag haft förr :-D. Ofta har jag dock rätt...det är väl 50/50 i sådana här ärenden skulle jag tro.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:48
Ursprungligen av Zimmerman:

Om jag gissade att solen kommer att skina minst en dag på somaren - och fick rätt två somrar i rad - betyder det att min trovärdighet ökat när jag säger att det kommer att regna grisar från himlen i sommar?
Alltså - att dom t.ex. förutspådde en iPhone 3G är ju inte direkt unikt :-D. Det gjorde en miljard andra också.

Nå - klart att det kommer ännu en modell av mobiltelefon från Apple - allt jag säger är att just denna källa är inte trovärdigt på många punkter (nästan alla nämns i denna tråd). Jag är fortfarande förvånad över att någon går på just denna grej. Om Apple släpper en mindre/enklare mobiltelefon så kommer den givetvis inte alls att likna iPhone. Det förstår alla som känner hut Apple tickar. Det blir något helt annat. Totalstrippad skulle jag tro - och helt annan formgivning.

Det kan också vara nya iPhone-modellen dom visar, men absolut ingen modell vid sidan om iPhone - det är den alldeles för lik och likvärdigt för.

Eller så har jag totalt fel i allt. Det har jag haft förr :-D.

Dina jämförelser är ganska långt ifrån ämnet (ungefär lika smarta som fildelningsparallellerna).

Det är intressant att läsa att du vet exakt hur Apple tänker.

"Om Apple släpper en mindre/enklare mobiltelefon så kommer den givetvis inte alls att likna iPhone"

Har du några belägg alls?

Belägg?! Jisses...jag spekulerar ju bara...som alla andra. Jag utgår nästan alltid från intuition och vad jag vet så är detta forum inte en domstol

(Fildelningsparaleller?)

(Förstod du verkligen inte mitt logikresonemang angående att två rätta gissningar inte ökar trovärdigheten för den tredje om dom två första varit plausibla och den tredje spekulativ?)

Ursprungligen av zappee:

Dina jämförelser är ganska långt ifrån ämnet (ungefär lika smarta som fildelningsparallellerna).

Det är intressant att läsa att du vet exakt hur Apple tänker.

"Om Apple släpper en mindre/enklare mobiltelefon så kommer den givetvis inte alls att likna iPhone"

Har du några belägg alls?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 22:54
Ursprungligen av Zimmerman:

Belägg?! Jisses...jag spekulerar ju bara...som alla andra. Jag utgår nästan alltid från intuition och vad jag vet så är detta forum inte en domstol

(Fildelningsparaleller?)

(Förstod du verkligen inte mitt logikresonemang angående att två rätta gissningar inte ökar trovärdigheten för den tredje om dom två första varit plausibla och den tredje spekulativ?)

Ja, men det finns källor som talar för. Har du några källor som talar emot?

Med fildelningsparalleller menar jag alla de okunniga som drar paralleller mellan typ snatta och fildela.

Jo, jag förstod ditt resonemang men du drog det lite väl långt. Att börja jämföra med solen mm är ju helt skilda saker mot iPhones.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-28 11:49
Ursprungligen av zappee:

Ja, men det finns källor som talar för. Har du några källor som talar emot?

Med fildelningsparalleller menar jag alla de okunniga som drar paralleller mellan typ snatta och fildela.

Jo, jag förstod ditt resonemang men du drog det lite väl långt. Att börja jämföra med solen mm är ju helt skilda saker mot iPhones.

Han spekulerar - fattar du?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 12:29
Ursprungligen av Northwiz:

Han spekulerar - fattar du?

Ja, men han är så säker på att den inte kommer utan något som backar upp det.

Du förstår inte liknelser, men det gör inget. Kanske är du väldigt ung. No hard feelings.

Ursprungligen av zappee:

Jo, jag förstod ditt resonemang men du drog det lite väl långt. Att börja jämföra med solen mm är ju helt skilda saker mot iPhones.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 19:14
Ursprungligen av Zimmerman:

Du förstår inte liknelser, men det gör inget. Kanske är du väldigt ung. No hard feelings.

Jo, men det är ju löjliga liknelser som inte har med saken att göra, som sagt ungefär som fildelningsdebatten.

Jag tror att just det som saknas är en enklare mobil som inte har touch-screen och grejer, så jag tror inte heller en iPhone Nano kommer likna nuvarande iPhone alls.
Jag tror många väljer andra mobiler just för att iPhone är för dyr och klumpig och de marknadsandelarna vill Apple åt och nu när de etablerat sig som telefonmakare och sett att det funkar finns det ingen anledning för dem att skippa den biten.
Men det är bara vad jag tror (och hoppas).

Om nanon det nu ryktas om kommer hoppas jag vissa som är onödigt överkaxiga i såna här diskussioner håller käften ett tag. Det är överhängande ofta de har fel dessutom, så det blir rätt tröttsamt...

Ursprungligen av theplague:

Om nanon det nu ryktas om kommer hoppas jag vissa som är onödigt överkaxiga i såna här diskussioner håller käften ett tag. Det är överhängande ofta de har fel dessutom, så det blir rätt tröttsamt...

Och med det menar du åt båda hållen eller vad menar du egentligen?
Allt är ju bara spekulationer så den ena parten har ju knappast mer rätt än den andra?

Är du en så'n som tar dessa spekulationstrådar personligt? Gör inte det - du får bara magsår. Dessutom är det ingen tävling eftersom ingen här vinner - dom enda som vinner hela tiden är Apple's ägare. Du bör nog skaffa ett liv...eller välja vilka trådar du följer

(bli du förbannad på dom som spekulerar om vilket lag som vinner elitserien också? elle vilken häst som vinner i lopp fem på Solvalla? blir du förresten bara förbannar på dom som spekulerar att nallen INTE kommer...eller är du förbannad även på dom som säger ATT den kommer? om dom är "kaxiga" vill säga?)

Ursprungligen av theplague:

Om nanon det nu ryktas om kommer hoppas jag vissa som är onödigt överkaxiga i såna här diskussioner håller käften ett tag. Det är överhängande ofta de har fel dessutom, så det blir rätt tröttsamt...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-01-06 14:22
Ursprungligen av theplague:

Om nanon det nu ryktas om kommer hoppas jag vissa som är onödigt överkaxiga i såna här diskussioner håller käften ett tag. Det är överhängande ofta de har fel dessutom, så det blir rätt tröttsamt...

Är du tyst om den inte kommer då?

(jag retas bara, lite)

Ursprungligen av Northwiz:

Är du tyst om den inte kommer då?

(jag retas bara, lite)

Jag har ju inte varit överkaxig i mina spekulationer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 17:59

Klassiskt exempel på teknikporr och spekulationer som slår över. Inget alls mot dig Chaosstar. "growing number of embedded devices" genast så får folk detta till tablets. Det kan lika gärna vara att Apple helt enkelt behöver fylla på sitt Mac OS X/iPhone OS-team som fått mycket mer och göra i och med AppleTV, iPhone iPod Touch.

Tror inte man ska tolka texten som att nu kommer det mera gadgets utan mer, vi fyller igen hål i vårt underbemannade mjukvaru-team. Det eller så kanske någon har slutat...

Men vad vet jag.

Ursprungligen av acke:

Klassiskt exempel på teknikporr och spekulationer som slår över. Inget alls mot dig Chaosstar.

Nä jag bidrog inte med någon åsikt bara en länk jag hittade.

Dock verkar ditt resonemang kring innehållet vettigt.

Spekulerande?!!?
Substanslöst dravel liknar det mest.
Vissa som går lös i tråden om sin övertygelse om det ena eller andra brukar som oftast ha fel, då är trovärdigheten så pass låg att man lika gärna kan knipa igen.
Detta är trots allt nyhetstipssektionen av forumet, inte dravelsektionen.
Nej jag tar det inte personligt men önskar lite nivå på forumet.

Senast redigerat 2008-12-28 17:30
Ursprungligen av theplague:

Spekulerande?!!?
Substanslöst dravel liknar det mest.
Vissa som går lös i tråden om sin övertygelse om det ena eller andra brukar som oftast ha fel, då är trovärdigheten så pass låg att man lika gärna kan knipa igen.
Detta är trots allt nyhetstipssektionen av forumet, inte dravrlsektionen.
Nej jag tar det inte personligt men önskar lite nivå på forumet.

Instämmer, ibland liknar det mest sandlåda

Bevaka tråden