Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Nano kanske på väg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 18:54

Jag slänger till och med in en liten melodi på munspel...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-22 19:19

Hahaha!!
Detta kan bli hur roligt som helst.
Lägger ni upp en film sen?

Yes!!

Ni får fan slänga upp videos på youtube när vadet är över...
det här är ju spännande

skit med... du hann före =P

Fair enough, jag ställer upp på det.

Men hur ska en iPhone nano med en mindre skärm utnyttja alla apps som är anpassade för den "större" iphonen? Då måste ju app store ha en helt ny avdelning för iphone nano och det kommer ju ta tid osv, osv...

Ursprungligen av Crilles123:

Men hur ska en iPhone nano med en mindre skärm utnyttja alla apps som är anpassade för den "större" iphonen? Då måste ju app store ha en helt ny avdelning för iphone nano och det kommer ju ta tid osv, osv...

Jag håller med till fullo.

Det här är den främsta anledningen till att det inte kommer någon iPhone nano. Varför orsaka förvirring och splittring inom den första framgångsrika mobila plattformen? Varför i hela friden skulle Apple vilja förstöra för sig själva? Huruvida man kan pressa in wifi eller inte och hur stora minneschip som får plats är väldigt ointressant i sammanghanget.

Det vore uppfriskande om fler kunde se till Apples mer långtgående strategier snarare än det gamla Nokia/SE-tugget om vilka specifikationer man får ge upp för en mindre storlek.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag håller med till fullo.

Det här är den främsta anledningen till att det inte kommer någon iPhone nano. Varför orsaka förvirring och splittring inom den första framgångsrika mobila plattformen? Varför i hela friden skulle Apple vilja förstöra för sig själva? Huruvida man kan pressa in wifi eller inte och hur stora minneschip som får plats är väldigt ointressant i sammanghanget.

Det vore uppfriskande om fler kunde se till Apples mer långtgående strategier snarare än det gamla Nokia/SE-tugget om vilka specifikationer man får ge upp för en mindre storlek.

Tja, den kan väl ha samma antal pixlar fast mindre skärm? Och vad var viktigast för Apple när de la ner tid på upplösningsoberoende; den då okända iPhone-plattformen eller vanliga Mac OS X? Och varför funkar Windows Mobile plus andra med olika skärmar?

Känns som ett problem som Apple har en lösning på; de kan inte ha låst in sig till en specifik skärm för all framtid, låter idiotiskt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Tja, den kan väl ha samma antal pixlar fast mindre skärm? Och vad var viktigast för Apple när de la ner tid på upplösningsoberoende; den då okända iPhone-plattformen eller vanliga Mac OS X? Och varför funkar Windows Mobile plus andra med olika skärmar?

Känns som ett problem som Apple har en lösning på; de kan inte ha låst in sig till en specifik skärm för all framtid, låter idiotiskt.

Jag skulle fortfarande säga att en ny modell med mindre skärm innebär att plattformen inte längre är lika konsekvent och homogen.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-12-27 19:34

Och VAD skulle man ta bort ? Tycker snarast att det finns en hel del att lägga TILL
innan den ligger på topp med andra mobiler. Nä iPhone Nano låter verkligen meningslöst.

Ursprungligen av basic:

Och VAD skulle man ta bort ? Tycker snarast att det finns en hel del att lägga TILL
innan den ligger på topp med andra mobiler. Nä iPhone Nano låter verkligen meningslöst.

Il semble que la perfection soit atteinte non quand il n'y a plus rien à ajouter, mais quand il n'y a plus rien à retrancher.

(Perfektion uppnås slutligen, inte när det inte finns något mer att lägga till, utan när det inte längre finns något att dra bort.)

Antoine de Saint-Exupéry

Ursprungligen av basic:

Och VAD skulle man ta bort ? Tycker snarast att det finns en hel del att lägga TILL
innan den ligger på topp med andra mobiler. Nä iPhone Nano låter verkligen meningslöst.

Jag tror att Iphone sagan har gett mersmak och att strategier för att få en premium apple product to even more people innebär en mindre avancerad telefon men med apples stilrena och iconiska design. Telefoner i det segmentet vi pratar om säljer väldigt mycket på första intrycket av designen. "Tekniken" kommer inte ens in som en topp tio..

tänk en 8-16 GB telefon med "slimm formfactor" skarp display och sannolikt "gömda" tangenter och bara touch... INTE en internet telefon för browsing mm men väl en smart video telefoni telefon. Ett sätt att göra video telefoni på rätt sätt med nya högre hastigheten som byggs ut i USA i skrivande stund- Produkten kan vara helt dedikerad till att driva video telefoni för massorna på en något mindre skärm - det är som bekant ingen större hit med dagens video telefoni.. Jag tror bara det är en fråga om när apple släpper en till produkt typ i sin "mobile device" portfölj, inte om.

Såg detta nyss på 9to5 mac bland kommentarerna
http://www.iphonenano.com/
Apple har köpt den domänen redan... Bevis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 20:52
Ursprungligen av Crilles123:

Såg detta nyss på 9to5 mac bland kommentarerna
http://www.iphonenano.com/
Apple har köpt den domänen redan... Bevis?

Ursprungligen av Crilles123:

Såg detta nyss på 9to5 mac bland kommentarerna
http://www.iphonenano.com/
Apple har köpt den domänen redan... Bevis?

Men vad är en simpel redirect för bevis? Domänen ägs av nån i Ryssland ju.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 21:08
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Men vad är en simpel redirect för bevis? Domänen ägs av nån i Ryssland ju.

Nån som börjar bli nervig va? Va va va.

Ursprungligen av acke:

Nån som börjar bli nervig va? Va va va.

Ha! Inte ett dugg.

Om det kommer en iPhone Light/Nano/Slim/Simple innan hösten 09 så ska jag äta upp mitt eget bajs utan bestick och med vaniljsås...virtuellt alltså...

Ursprungligen av Zimmerman:

Om det kommer en iPhone Light/Nano/Slim/Simple innan hösten 09 så ska jag äta upp mitt eget bajs utan bestick och med vaniljsås...virtuellt alltså...

Jahadu, den videon tänker då jag inte vara med i. Virtuell eller inte. (Varför finns det inte nån barfie ((puke)-smily) här?)

  • Medlem
  • 2008-12-23 01:01

Större bild

Ursprungligen av eQ:

Större bild

Den där säger egentligen ingenting.
Dessutom går den emot ryktena att nanon inte ska ha 3G.
Själva bilden är väl världslättast att förfalska.
Vi får se...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-23 06:02
Ursprungligen av Zimmerman:

Om det kommer en iPhone Light/Nano/Slim/Simple innan hösten 09 så ska jag äta upp mitt eget bajs utan bestick och med vaniljsås...virtuellt alltså...

Virtuellt, how lame.

Jag gillar inte vaniljsås så det får bli virtuellt. Sorry.

Ursprungligen av zappee:

Virtuellt, how lame.

Det skulle väl inte vara så förvånande om de kommer med en (någorlunda) billig, liten kontantkortstelefon som man inte är skiträdd för att tappa bort?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-23 10:46

Det kanske blir en sådan här trots allt?
http://www.youtube.com/watch?v=QwnsQpcNvpE

Yes!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-12-23 15:46
Ursprungligen av Yes:

Det kanske blir en sådan här trots allt?
http://www.youtube.com/watch?v=QwnsQpcNvpE

Yes!!

Hehehehe, den var cool

Jo, den där kan jag också göra i photoshop, en iPhone Nano är ju en otroligt löjlig idé. Klart det finns en chans att det skulle komma, men jag tycker det skulle vara ett misslyckande.

Skulle köpa en direkt. Perfekt för oss som inte vill ha en minidator. iPhones nuvarande size och alla funktioner behöver inte jag på en telefon. Kom kom kom iPhone Nano till mig. Även om det är samma OS och funktioner, så är den i alla fall mindre och smidigare. iPhone Nano halva priset mot en vanlig iPhone kanske, och 4/8 lagring, super.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-23 16:28

Men eftersom XSKN som gör case har publicerat case till Nanon gör det ganska trovärdigt. Eftersom de har haft rätt på iPhone 3G och iPod Nano 4th gen.

iPhone Shuffle videon var klockren

Bevaka tråden