Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Nano kanske på väg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det ryktas att anledningen till att Jobs inte ville hålla KeyNoten i Frisco är att han vägrade att presentera en så dum sak som iPhone nano!

Sant eller ej, är det ingen som vet. Ryktena kommer iallafall här ifrån!

(Snart börjar det...!)

Hur gick det med den där hatten?
Eller är vadtiden inte slut ännu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 23:51
Ursprungligen av RockyMontana:

Hur gick det med den där hatten?
Eller är vadtiden inte slut ännu?

Hösten 09 så det är lång tid kvar. "Taaaa aaa aaa aaaaaajm is on my side"

Lite besviken är jag nog....hade liksom sett fram emot min utlovade måltid...jo, jag har ju lite annorlunda smak och om iPhoneNano'n hade kommit så hade jag kunnat avnjuta tillrättningen och samtidigt kunna skylla på att det var ett vad om någon skulle tycka att det var...tja, vidrigt...typ...

Jobbigt för er som har läderkeps och trodde att det skulle bli nano. Vad kör ni med? Ketchup? Kanske lite riven ost och en minut i mikron? Själv har jag filthatt, men den får ligga kvar på hatthyllan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 21:35
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Du är fem timmar sen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 11:44

Skulle komma?

Tiden är inte ute än...

Jag minns inte att någon påstått att det skulle bli nästa Apple-produkt att lanseras, eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 16:30
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 16:30

Jag gillar källan för att den inte ska släppas i USA först. En jävla analytiker liksom. En av de titlar jag föraktar mest av allt. Analytiker är oftast jävligt bra på att ha fel!

Ac dixit Tim Cook, igår, på frågan om iPhone Nano:

"You know us, we're not gonna play in the low-end voice-phone business, that's not who we are, that's not why we're here, we'll let somebody else do that. Our objective is not to be the unit-share leader in the cell phone industry, it's to build the world's best phone."

Acke, börja marinera cowboyhatten så den blir mer lättsmält till hösten. Jag bjuder på drickat till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 08:41

Jo jag läste det där...:confused:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-27 17:48

Ok, så apple kan mycket väl släppa en high-end mer än voice.phone, dvs the worlds best iphone nano...

Det var vad jag läste ut av det där. Dessutom är det väl bara att fortsätta utveckla prylar som det finns efterfrågan på när de har patentet på multi-touch.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-01 12:25

Inga nya rykten här?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-03 09:23

Hade jag t.ex. kunnat ringa med min iPod Nano skulle jag inte behöva "kånka" på två enheter... Det finns säker hur många saker som helst att argumentera för och emot här, men det är jag inte intresserad av. Jag vill veta om/när den kommer

jag sålde min iPhone 3G förra veckan - är nu i väntan på något nytt i juni

jag tycker det är en självklarhet att apple måste släppa en "mindre formfaktor iphone". 3.5" smartphone-storlek utesluter helt enkelt för många potentiella kunder. eftersom apple inte har släppt någon signifikant hårdvaru-uppgradering sedan iphone lanserades (3G och GPS) så tror/hoppas jag på en REJÄL uppdatering nästa månad

Nu har jag också sålt min 3G... hoppas verkligen att det kommer en ny nu i juni.. så man slipper nokia..

doggenikke - då är jag inte ensam - känns skönt vi får hålla tummarna!

Ursprungligen av el gringo:

doggenikke - då är jag inte ensam - känns skönt vi får hålla tummarna!

Juni verkar vara konsensus men när i juni ? Jag tror på denna..

”We believe Apple will focus on the new version of Mac OS X, Snow Leopard at WWDC,” he writes. “While some investors may be expecting Apple to launch redesigned iPhones at WWDC, we do not anticipate the launch in early June. Rather, we expect Apple to host a special event in late June or early July to launch a family of iPhones.

mer här
http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/analysts_forecast_new_family_of_iphones_in_june/

Spännande oavsett vilket, många förutom apple kunderna som följer detta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-10 14:24

Ifall jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte om ifall det kommer en nano.. Vill hellre att de uppdaterar den vanliga iphonen och gör den till något alldeles speciellt!

Ett sant nöje att få bumpa den här tråden nu. Acke, sätt igång och tillaga din hatt!

Luken fick som han ville

Jag vidhåller fortfarande vikten av en Nano...

jag tycker att iphone nano företrädesvis handlar om fysisk storlek, i viss mån teknisk komplexitet/höjd och sist om lägre pris. men - med lite god vilja - så kan man kalla iphone 3G för "nano". men det är inte den nanon jag väntar på...

jag väntar på:

3" iphone.
Tunn som iPod touch och bantad i allmänhet
3G räcker - behöver inte vara snabbaste telefon-nät.

egentligen är kompass och gps lite onödigt...men detta tar kanske inte så stor plats ändå? hur som helst...mindre formfaktor tror jag fortfarande helt och fullt på!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-16 07:57

Håller med el gringo... Ett litet format är absolut det som är av största betydelsen och den främsta anledningen till att satsa på en andra produktserie. Enda nackdelen med bef. iPhone tycker jag faktiskt är dess storlek (och möjligtvis även prislappen)

Åter till ursprungsfrågan... Finns det några trovärdiga rykten kvar om en kommande iPhone Nano?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-14 07:43

Tar och blåser lite liv i den här tråden igen... Är det någon som har hört något nytt om en ev. kommande "Nano-serie" i familjen iPhone (eller är de spekulationerna helt döda)?

Acke har slagit ihjäl alla spekulationerna. Han ville inte käka sin hatt.

Men skämt åsido, är det verkligen någon som orkar tro på det här längre? Nu är det ju en "iPhone Mega" alla surrar om. Tablett-macen.

Bevaka tråden