Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac nästa tisdag?

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Trineo:

Olav Rust: Nja, har svårt att tro att Apple låter några få butikers lager sätta krokben för deras roadmap.

Vem talar om några få butiker? Det finns god tillgång på iMacar i olika butiker, och på Apples webbutik skickas en iMac redan efter ett dygn. Om lagret är stort lanseras inget nytt.

Ska man vara elak lär det ju bli förra årets prestanda även i den nya iMacen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-20 11:54

På tisdag kommer den! Det är sant, den här veckan smäller det!

Härligt positivt tänk!:):D

Kära medmacare på 99.se,
Jag beklagar det här, den här tråden är på sin 6:e sida ochvi har pratat om det här i månader.

Jag börjar tvivla, jag är en vacklande själ och mardrömmar kommer till mig som handlar om Steve Jobs död, vilket jag tror kan vara en verklighet. Vad ska jag göra de mörka nätterna då jag tror att iMac är en modell som fasas ut? En modell utan någon framtid med nya processorer? En modell utan framtid.

HJÄLP! HJÄLP!

"We can't work it out!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-20 12:50
Ursprungligen av Millegarden:

Kära medmacare på 99.se,
Jag beklagar det här, den här tråden är på sin 6:e sida ochvi har pratat om det här i månader.

Jag börjar tvivla, jag är en vacklande själ och mardrömmar kommer till mig som handlar om Steve Jobs död, vilket jag tror kan vara en verklighet. Vad ska jag göra de mörka nätterna då jag tror att iMac är en modell som fasas ut? En modell utan någon framtid med nya processorer? En modell utan framtid.

HJÄLP! HJÄLP!

"We can't work it out!

WHAT!? Jag Är Iallafall Säker På Att Den Kommer Denna Månad Åtminstone,Jag Menar Hur Länge Tänker Apple Vänta?

Dom jävlas bara med oss. Kan tänka mig steve jobs säga: "Nu ska vi se hur länge dom jävlarna orkar vänta". Kul tanke, men det gör oss ingen nytta. Börjar se efter mig alternativ som en sån här lite leksak.

Är nästan hundra på att den inte kommer imorgon, det verkar vara gamla imac som skeppas ut fortfarande från lagret.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 12:47

Snart köper jag en PC.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-21 12:58
Ursprungligen av Thoolo:

Snart köper jag en PC.

Så Illa?

Ja...Jag har också tröttnat på det hela nu,kan dom inte släppa den i år elr?F*N TA DEJ Steve!!!:mad:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 13:12

Nja, det enda som egentligen får mig att tveka på ett Mac-inköp är Total War Empires som släpps senare i år. Men nu ligger det så långt borta, och jag vill inte basera mitt datorköp på ett spel, men... ju mer det närmar sig desto svårare kommer det bli

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-21 14:01
Ursprungligen av Thoolo:

Men nu ligger det så långt borta, och jag vill inte basera mitt datorköp på ett spel

Och det ska du inte,tycker inte jag iallafal,Det är inte värt ett spel.Gillar man att spela mycket o så ,så ska man köpa nån tv-spels-konsol,det varar länge

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-21 14:21
Ursprungligen av fedi-93:

Och det ska du inte,tycker inte jag iallafal,Det är inte värt ett spel.Gillar man att spela mycket o så ,så ska man köpa nån tv-spels-konsol,det varar länge

Dock så passar inte alla sorters spel på konsol. Strategispel som Total War har jag svårt att se hur de ska kunna fungera lika bra, och även om inte alla håller med mig anser jag att FPS inte är i närheten av precisionen på dator.

Om iMac:en får ett uppdaterat grafikkort kan det nog vara värt att kolla in den som spelmaskin, annars är en PC det vettiga valet just för vissa sorters spel.

Ursprungligen av sensy:

Dock så passar inte alla sorters spel på konsol. Strategispel som Total War har jag svårt att se hur de ska kunna fungera lika bra, och även om inte alla håller med mig anser jag att FPS inte är i närheten av precisionen på dator.

Om iMac:en får ett uppdaterat grafikkort kan det nog vara värt att kolla in den som spelmaskin, annars är en PC det vettiga valet just för vissa sorters spel.

Precis. Körde Halflife på PS2 för allmänbildningens skull och även om det var kul som fan var det både ibland skitjobbigt och ibland alldeles för lätt att låsa siktet på fienderna.
Räknar med att kunna köra Halflife 2-serien på Intel-iMac, men inte förrän den uppdateras.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-21 18:16
Ursprungligen av Laseranders:

Räknar med att kunna köra Halflife 2-serien på Intel-iMac, men inte förrän den uppdateras.

Half Life 2-serien går nog att spela på nuvarande iMacs. Kanske inte Episode 2 på högsta inställningarna, men spelbart bör det vara.

Ursprungligen av sensy:

Half Life 2-serien går nog att spela på nuvarande iMacs. Kanske inte Episode 2 på högsta inställningarna, men spelbart bör det vara.

Jo, det tror jag också, jag väntar mest för att få det senaste och inte betala överpris för en modell som är på väg ut. Men jag hoppas verkligen att de fetar till grafikkorten iom en uppdatering. Känns som att det behövs.

Har en PPC-iMac nu och den går det som bekant inte att spela HL2 på

Ja imorrn göbbar och gömmor då smäller det, jag känner det på mig ; )

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 19:30

Själva grejjen är ju att Total War-serien, som är det främsta argumentet för en PC för min del just nu, kräver så sjukt mycket av datorn. Lätt mer än Crysis. Jag kör på AMD Athlon X2 4400+, Geforce 8800 GTS 640mb, 4 GB DDR2 och kan fortfarande inte sula in mer än 10,000 enheter på skärmen samtidigt. Jag vill ha 100,000!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 19:53

Fast... är det processorn som styr över hur mycket som kan ritas upp samtidigt utan att fps faller till det katastrofala? Om det är det bör ju en iMac med uppgraderad processor kunna fixa biffen.

Senast redigerat 2008-04-21 20:10
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-21 22:21
Ursprungligen av Thoolo:

Fast... är det processorn som styr över hur mycket som kan ritas upp samtidigt utan att fps faller till det katastrofala? Om det är det bör ju en iMac med uppgraderad processor kunna fixa biffen.

Nja. Processorn tar väl ganska bra med stryk med TWs massiva arméer med AI och allt, men det är nog ändå den stora mängden polygoner som drar ner FPS:en. Flyter det bättre med lägre grafikinställningar?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 22:30
Ursprungligen av sensy:

Nja. Processorn tar väl ganska bra med stryk med TWs massiva arméer med AI och allt, men det är nog ändå den stora mängden polygoner som drar ner FPS:en. Flyter det bättre med lägre grafikinställningar?

Nej, det flyter inte på bättre nämnvärt mycket bättre om man drar ner allt från högsta till lägsta. Det enda som verkar spela roll är antalet enheter som visas på skärmen samtidigt.

Två månaders lång tråd.... förväntningar med så god marginal har man inte ens vid julafton. Vilket gör väntandet på en Mac viktigare än jultomten

Om man ska tro MacRumors är det 54 dagar över tiden för en genomsnittlig uppdatering av iMac och Mac mini. Å andra sidan är det 154 dagar över tiden för en uppdatering av Apple Cinema Display så man vet inte vad man ska tro på längre. Apple gör tydligen vad som faller dem in numera. Men det borde väl återspegla sig i försäljningen. Undrar hur många bildskärmar de säljer nuförtiden. Gamla och dyra!

Denna väntan börjar bli löjlig.

Jag sitter med en gammal imac (imac DV 400mhz) och en pc (amd 2000 eller nått). Jag hade först tänkt skaffa en bättre begagnad mac och uppdatera min pc med allt (moderkort, cpu, grafikkort osv) men jag har allt mer börjat funderat på en ny imac istället och därmed slippa åbäket (pc:n).

Jag har väntat länge med att köpa, hade funderat på att slå till i höstas men vissa renoveringar kostade mer än beräknat. Nu vill jag nog köpa snart men vill gärna ha den senaste för att den skall vara lite längre. Tänker inte använda imacen främst till spel men vill åtminståne kunna spela Spore när det kommer.

Hade varit roligt om den dök upp idag. Annars är det bara att återkomma till tråden nästa vecka.:confused:

Börjar mer och mer luta åt att den lanseras på wwdc i juni med en facelift istället för bara en speedbump, men nu spekulerar jag bara. Hoppas den kommer idag så jag får nått att göra på jobbetO:-)

  • Medlem
  • 2008-04-22 12:34
Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Undrar hur många bildskärmar de säljer nuförtiden. Gamla och dyra!

Det är faktiskt om möjligt ännu mer irriterande.

Jag går i tankarna på att skaffa 1-2 bildskärmar till min mbp (det ska ju tydligen återigen fungera med nya firmware 1.5.1), en för hemmet & en för frilanskontoret. Jag vill ju så klart helst ha en apple display men dom är löjligt föråldrade & lika löjligt överprissatta. Där skulle jag vilja se en uppryckning, helst igår.

OT, jag vet & beklagar. Nu kan vi återgå till att hoppas på att apple store stänger snart.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-21 20:31

När kommer det nån ny mini då?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 20:34
Ursprungligen av smurf:

När kommer det nån ny mini då?

Samtidigt som iMac, sägs det.

Börjar tvivla på att det kommer en uppdatering denna månaden. Tror mer och mer på att vi får vänta tills sommaren (juni) innan vi får en ny imac. Hoppas jag har fel. Svårt att tänka sig att Apple uppdaterar imacen nu för att sen uppdatera den igen om 2-3månader. Då skulle den ha uppdaterats samtidigt som macbook och macbook pro.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-21 22:03

Då lutar det åt en uppgradering av PCn istället för att sälja PCn och köpa en iMac.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-22 10:19

En facelift av iMac är väl föga troligt, det är väl mindre än ett år sedan den klassiska (?) vita plasten ersattes av den nya Alu-looken. Eller menade du nåt annat med facelift? Kanske mer troligt att nya iMac utöver speedbump får en del annat nytt, ex. BlueRay-spelare/brännare.

Bevaka tråden