Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac nästa tisdag?

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 11:10

USA är ett aprilskämt Skämt åsido!

Fortfarande uppe...:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 12:47

det blir nog ingen idag heller eftersom applestore är fortfarande upp! jag tycker synd om er som sitter och väntar med köpet :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 15:28
Ursprungligen av crayzee:

det blir nog ingen idag heller eftersom applestore är fortfarande upp! jag tycker synd om er som sitter och väntar med köpet :/

Jupp, sitter med gråten i halsen över detta





Jag noterade precis att man tagit bor "Nyhet"/"New"-taggen från MacBooks, MacBook Pros och iPod Minis från Apple Store nu. De var där imorse. Kanske är det ett tecken på att det kommer nya nyheter snart?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 18:13
Ursprungligen av henkebarn:

Jag noterade precis att man tagit bor "Nyhet"/"New"-taggen från MacBooks, MacBook Pros och iPod Minis från Apple Store nu. De var där imorse. Kanske är det ett tecken på att det kommer nya nyheter snart?

Yes oh yes! Eller också jävlas de med oss i och med att det är 1a april... Idag litar jag inte på någon. Särskilt inte på internet.

Då blir det 8 april då, som de senaste ryktena säger.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-01 15:04
Ursprungligen av granholm:

Då blir det 8 april då, som de senaste ryktena säger.

vilka rykten?länk?

Ursprungligen av fedi-93:

vilka rykten?länk?

Länken är här
http://mac.feber.se/art/44324/superliten_mac_mini_p_gng/
posta det förra veckan om du missat det.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 13:37

Bu för Apple. Bu!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 14:25

Jag känner mig rätt nöjd med att jag köpte en 24" i början av mars. Väntan är jobbig när pengarna bränner i fickan

Kommer inte ihåg var jag läste det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 18:12

Såg också det förut, vem vet kanske det är därför. Vet dock inte hur länge dom haft själva Nyhet/New taggen uppe tidigare när en uppgraderad modell har släppts, för det är väl 3-4 veckor sen nu eller?

Nej det var inte där jag läste det...

Ta det lugnt! På söndag kan vi återuppta tråden igen.. Det är tisdag varje vecka.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-02 16:09

Är det omöjligt att de släpper information om uppdateringarna på en veckodag som inte är en tisdag? Eller varför detta eviga tjat om tisdagar?

Ursprungligen av Thoolo:

Är det omöjligt att de släpper information om uppdateringarna på en veckodag som inte är en tisdag? Eller varför detta eviga tjat om tisdagar?

Ingen vet, men av tradition är det tisdagar som gäller.

På senare år har det varit tisdagar som varit dagen då apple släpper sina nya produkter. Men innan dess var det onsdagar har jag för mig och innan dess torsdagar. Finns väl alltid en möjlighet att det kan komma på en annan veckodag. Men tisdagar brukar vara det som gäller som sagt.

Det har inte bara varit tisdagar i år dock. Airport express kom på en måndag.

vad vore apple utan rykten?

Ursprungligen av micke_nkpg:

vad vore apple utan rykten?

Fortfarande ett av världens största datorföretag.

Vad vore du utan ditt rykte?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-03 21:41
Ursprungligen av Goflorp:

Fortfarande ett av världens största datorföretag.

Vad vore du utan ditt rykte?

*gissar* En normal forumsmedlem istället för en gnällig *insert appropriate word*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-03 23:18
Ursprungligen av NBK:

*gissar* En normal forumsmedlem istället för en gnällig *insert appropriate word*

lugn lugn

sansat språk alla killar och tjejer -supportrar och icke supportrar- vad bråkar ni om

Ursprungligen av NBK:

*gissar* En normal forumsmedlem istället för en gnällig *insert appropriate word*

Ungefär så, ja

Personligen hoppas jag att jag inte har något rykte. Det är ju tråkigt om man inte kan påverka vad folk tycker om en själv, utan att andra ska göra det åt en.

Förhoppningsvis har de lärt sig att ett trådlöst tangentbord i normalstorlek är att föredra och att extern skärm faktiskt blir extern skärm och inte utökning eller clone av skrivbord...

Ursprungligen av korthoga:

...extern skärm faktiskt blir extern skärm och inte utökning eller clone av skrivbord...

Ursprungligen av Anders Båth:

Är ganska säker på att du kan köra med "utökat" skrivbord på den imac-modell som finns nu.

Han skriver ju att man kan köra med utökning, så det är nog inte det han är ute efter.

Jag gissar att han är ute efter att kunna släcka den interna skärmen och bara köra med extern skärm, som t.ex att koppla datorn till en TV, och titta där, utan att behöva ha den interna skärmen igång samtidigt...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Han skriver ju att man kan köra med utökning, så det är nog inte det han är ute efter.

Jag gissar att han är ute efter att kunna släcka den interna skärmen och bara köra med extern skärm, som t.ex att koppla datorn till en TV, och titta där, utan att behöva ha den interna skärmen igång samtidigt...

Alldeles riktigt. Sitter fortfarande och är förvånad över att det inte går. Väldigt irriterande att titta på web-tv eller dylikt och samtidigt ha den interna skärmen lysande i synfältet. Särskilt när man ska gå och lägga sig. Väldigt tråkigt.
Visar det sig att man kan göra det på den nya får det bli en ny iMac.

Är ganska säker på att du kan köra med "utökat" skrivbord på den imac-modell som finns nu.

Vad tror NI?
Blir det någon ny iMac 24" snart?
PC City harsänkt priset på denna modell.
Kan det betyda en nära förestående "speed bump"?
Någon som läst ngt.
Jag behöver köpa en ny dator tuill frugan, men man vill ju inte köpa den tre dagar innan den uppgraderas.

/Klaus

Ursprungligen av LaserJudas:

Vad tror NI?
Blir det någon ny iMac 24" snart?

Att det kommer en uppdatering inom några veckor är väl alla övertygade om.

Börja med att läsa igenom den här tråden. Här finns länkar till diverse rykten om vad folk tror ska komma.

Bevaka tråden